Viikon 29 liikuntoja

Viime viikon liikunnat olivat seuraavanlaiset:

Maanantai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:15
Keskisyke: 107
Maksimisyke: ? (taas pomppasi lukemaan 194 ja sen jälkeen 00. Sen jälkeen annoin sille kyytiä..)
Kulutus: 298kcal

+ 42min crosstrainerilla

Keskisyke: 134
Maksimisyke: 151
Kulutus: 267kcal

Tiistai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:22
Keskisyke: 107
Maksimisyke: 156
Kulutus: 323kcal

Keskiviikko:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:15
Keskisyke: 125
Maksimisyke: 164
Kulutus: 416kcal

+ Kävelylenkki kameran kera

Matka: 12.93km
Kesto: 3:08
Keskisyke: 111
Maksimisyke: 143
Kulutus: 817kcal

Torstai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:11
Keskisyke: 104
Maksimisyke: 174 (tätä hieman epäilen, mutta en onnistunut bongaamaan missä kohtaa olisi ollut)
Kulutus: 258kcal

+ 42min crosstrainerilla

Keskisyke: 127
Maksimisyke: 139
Kulutus: 242kcal

Perjantai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:23
Keskisyke: 100
Maksimisyke: 150
Kulutus: 274kcal

Lauantai:
lepo

Sunnuntai:
lepo

Tällä viikolla siis sunnuntaikin oli lepopäivä. Oltiin nimittäin Hockenheimissa katselemassa formuloita! :) Eipä nuo kumpikaan oikein kunnon lepopäiviä ollut, sillä lauantaina tuli shoppailtua nelisen tuntia, eli bootsit jalassa talsittua ympäriinsä ja eilinen meni kanssa aika hyvin bootsit jalassa -kävelyksi, kun parkkipaikkaa ei ihan tuolta kisa-alueen läheltä löytynyt. No, ainakin yläkroppa sai jonkinlaista lepoa! Ja mua niin ei ole luotu istumaan.. Parisen tuntia tuli istumista formuloita katsellessa ja takapuoli alkaa puutua ja krampata ja kipuilla jo ennen kuin tunti on mennyt, vetää vielä alaselänkin kipeäksi. Autossa pidemmät matkat kanssa loppupeleissä vähemmän miellyttäviä. Tälläkin kertaa ajettiin sunnuntaina kolmisen tuntia suuntaansa ja siinä saa jossain kohtaa alkaa vaihtaa asentoa vähän väliä, kun takamus on puuduksissa. Vaikka onkin uusi auto, jossa on supermukavat penkit. Ei mun vaan kuulu istua, mun kuuluu liikkua! ;) Seison muutenkin mieluummin kuin istun. Sitä pystyy jatkamaan tunteja ja tunteja, istumista ei.

Koko viikon oli niska aikamoisena vaivana, taas vähän enemmän jumissa kuin normaalisti, kun jo rauhaksiin istuessa tulee fiiliksiä, ettei se veri nyt ihan päähän asti kierrä. Treenit on silti hoidettu perinteisesti ja samalla voimakkuudella. Alkaa olla kovin haastavaa saada sykkeitä ylös! Vaikka samalla voimalla, nousujohteisesti, uusia ennätyksiä tehden ja samalla lailla hengästyen painaa, niin ei sykkeet nouse. Vaikka ei siitä voi valittaa, jos se kertoo kunnon kohoamisesta. Itselle vaan tulee sellainen olo, ettei olisi painanut tarpeeksi täysillä, vaikka hyvin tietää painaneensa täysillä.

Keskiviikkona oli piiiiiitkästä aikaa kiva kävelykeli, että uskalsi napata tuon kameran ja putken mukaan ja lähteä pidemmäksi aikaa talsimaan ulos sen kanssa, ilman että tarvitsi pelätä sateen mahdollisuutta. Muutenhan en kyllä oikein jalkapäivänä (tai sitä edeltävä) tee jalkoja rasittavia liikuntoja, mutta tällä kertaa halusin tarttua tähän mahdollisuuteen, kun yhtä lämmintä ja aurinkoista päivää tarjosi tuohon kohtaan. Otin sen sitten palauttelevan ja verryttelyn kannalta, joskin jalkani olivat treenistä jo ihan poikki.. Sykkeet eivät kävelyssäkään nousseet normaaliinsa, vaan olivat noin kymmenen pykälää alhaisemmat. Tuo maksimi tuli siinä vaiheessa, kun kiipesin kotiportaita takaisin sisälle. Itse kävelyllä sykkeet eivät tainneet kertaakaan päästä edes lukuun 120. Raahaan kuitenkin parin kilon kameraa mukanani ja ilmakin oli kuuma, hikikin tuli.

Kävelylle lähdössä keskiviikkona.

Seuraavana päivänä menin vielä crossarilla sellaisen jalkatreenistä palauttelevan kävelylenkin palauttelevan crossailun. :D Oli jalat ihan kivikovat ja poikki. Etureisi krampitti ensimmäisen kymmenen minuutin sisään, mutta siitä se taas lähti ja tykkään vaan tuosta crossailusta hirveästi. Menee niin kivasti Täydellisten Naisten parissa nuo hetket. <3 Perjantaina jätinkin sitten suosiolla jalkojen rääkkäämiset väliin aerobisten parissa. Suorastaan huusivat lepoa!

Asiasta tuhannenteen: taas kun tuli peilin kautta napattua selkäpuolelta kuvia, niin huomasi jälleen erinäisiä asioita, kun tuota selkää ei itse niin hirveästi päivän kuluessa näe.. Bongasin tuosta tällaisen lihaksen (ja näkyy yläkuvassakin):

Osaako joku sanoa, onko tuo täysin normaali vai ehkä ylikireä? Pääni on vähän käännettynä, joten siksi se tosiaan näkyy, mutta kuuluuko sen näyttää tuolta?

4 vastausta artikkeliin ”Viikon 29 liikuntoja”

  • Taidat hiukan jännittää olkapäätä ylöspäin jolloin trapeziuksen yläosa jännittyy, mutta sen verran selkeästi kyllä näkyy, että pieni kireyden poistaminen ei varmaan olisi pahasta. ;)

    • Hmm.. voisikohan se sitten periaatteessa johtua ihan vain tuosta puhelimen pitelystä noin.. Ainahan mä tosiaan jännitän hartoitani, että sinänsä ei poikkeavaa, mutta jotenkin tämä otti oikein silmään. Lihas päättynee jonnekin kallonpohjaan? Sieltähän se sitten kivasti veteleekin niskaa jumiin. Kyseinen kohta otettiin joka tapauksessa kyseisenä iltana hierontaan oikein erityishuomion kera.. :) Kiitos muuten supernopeasta kommentista!

  • Löysin juuri blogisi Jennien (My Project: Me) -blogin kautta ja lukeminen on vielä kesken, mutta tähän halusin kommentoida, kun sain fysioterapeutiltani mahtavan helpotuksen tuohon samaan vaivaan. Googlaa rhomboid-lihas (jos ei entuudestaan tuttu). Laita tennispallo sen kohdalle lattialle ja käy makaamaan. Vie sen lihaksen puoleista kättä pään taakse suorana ja takaisin, eli liikkeen loppuvaiheessa näytät tältä: _____O_ (tuo pieni viiva on siis käsi suorana pään takana). Se pallo pehmentää kudosta ja helpottaa kireyttä. Fyssarin mukaan kudos uusiutuu noin kolmessa kuukaudessa, eli jos tuota tekisi edes muutaman kerran viikossa muutaman kuukauden ajan, niin jännitykselle voi sanoa hyvästit.

    Ja soutu alataljassa on myös auttanut mulla tuon alueen kivuissa: http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBStraightBackSeatedRow.html

    Jatkan lukuja..

    • Kiitos! Täytyy ehdottomasti kokeilla! On osoittautunut aikamoiseksi ongelmakohdaksi tosiaan tuo.. Tennispallo meni hankintalistalle! :D

      Ja kiva kun riittää luettavaa! ;) Minä itsekin kahlaan aina mielenkiintoiset blogit läpi aina ensimmäisestä tekstistä tuoreimpaan. Joskus menee tunteja, mutta kun tekee vaan mieli lukea kaikki.. :)

Kommentointi on suljettu.