Viikko 49: Kun energia palasi rytisten

Itsenäisyyspäivää! Linnan juhlat tässä taustalla näpyttelen tätä postausta. Kokeillaan voiko keskittyä kahteen asiaan samaan aikaan. :D

Jos viime viikko oli uupunut viikko, on tämä viikko ollut energiaa täynnä! Viime viikolla sain kasaan vain kolme treeniä, hyvin väkisin nekin, ja tällä viikolla paketoin viidennen treenin jo eilen, eli sitä nykyään jo aika perinteiseksi muodostunutta sunnuntain treeniä ei tullut tehtyä – ei tarvinnut! Tänään on siis saanut vain lusmuta (kun olisikin, ei ole hommia puuttunut tänäänkään).

Sitä treeniviikkoa sitten:

Maanantai: hauikset. Kesto: 0:39min.

Tiistai: lepo.

Keskiviikko: jalat. Kesto: 1:00min.

Torstai: olkapäät, ojentajat. Kesto: 0:56min.

Perjantai: selkä, hauikset. Kesto: 0:56min.

Lauantai: jalat. Kesto: 1:04min.

Sunnuntai: lepo.

IMG-20151130-WA0001

Kuten tuossa jo lukikin, tuli maanantaina tehtyä ainoastaan hauiksia. Selästä oli latsit ihan muussina edellisestä olkapää-, ojentajatreenistä. Sitä kun vaihtaa uusiin liikkeisiin niin pääsee kaikenlaiset lihakset ihan uusiin hommiin. Latsit todennäköisesti kipeytyivät sivuvipareista, veikkaan. Siinähän se selkäkin liikkuu kun puntteja heiluttelee ja koska liike oli taas uusi, rasittui latsitkin. Eipä tehnyt niitä mieli murjoa enää yhtään, joten keskityin hauiksiin. En valita, ehkä kivointa ikinä! Tein normaalin hauistreenin, mutta useammalla sarjalla. Nam.

IMG_20151202_225856Tiistain levon jälkeen oli keskiviikkona jalkatreeni. Viime viikolla jalkatreeni meni vähän niin ja näin, kun sitä oli niin uupunut. Nyt tuntui normaalit voimat palanneen ja sain jalkaprässissäkin nostettua sieltä 130kg -> 140kg. Hapotti ihan kivasti, piti sarjatauolla istuskella vähän seinää vasten lattialla.

Takareisilaitteesta (istuen tehtävä) olen puhunut ennenkin, siitä miten se joskus tuntuu menevän ikävästi pohkeille. Nyt meinasi käydä jälleen niin, mutta sain nilkkojen asentoa muuttamalla tuon kuriin. Huomasin, että nilkkoja ojentamalla pohkeista sai tuntuman (kivun) pois, eli ilmeisesti olen pitänyt nilkkoja väärin aiemmin. Ainakin toistaiseksi tämä kikka tuntuisi toimivan, vaikka pohkeet olisikin juntturassa. Niin kuin ne melkein aina on.

Näyttökuva 2015-12-06 kello 18.54.21
Ojentajia, pushdown.
IMG_20151203_230040
Ojentajia.

Torstain olkapäiden ja ojentajien treenistä en muista mitään erityistä (paitsi että ketutti kun typsyt valtasivat koko peilin kaksistaan levittäytymällä koko seinän mitalta, mutta onneksi seinän toisella puolella oli lisää peiliä ja sain sen kokonaan itselleni ;)). Kuvia kuitenkin tuosta treenistä on ihan kohtalaisesti, joten mennään niillä.

2015-12-03 22.14.56
Hyvät valot ja varjotkin löytyi. :D
IMG-20151203-WA0004
Arnold pressin alkuasento.
Näyttökuva 2015-12-06 kello 18.54.42
Arnold pressin seuraavat vaiheet.

Jännitti taas perjantaina, että tuleeko taas latsit kipeiksi ja saako sitä tehtyä selkätreeniä taaskaan. Nyt kuitenkin enää vain aristi ihan vähän, joten selän sain kyllä treenattua. Pikkuhiljaa paikat tottuu uusiin liikkeisiin. Siis ne paikat, jotka on vain liikuttamassa niitä lihaksia, joita siinä treenataan. Itse treenattavat lihakset eivät sentään näin nopeasti totu. Onneksi. Saisi vaihtaa ohjelmaa aika tiuhaan. :D

IMG_20151204_225333
Pulldown.

Takaolkapäitä en sitten taas saanut tuossakaan treenissä treenattua, johtuen ihan vain siitä, että meni hauikset niin tilttiin, etten saanut liikuteltua sitä köyttä siinä taljassa, jotta olisin saanut facepullia tehtyä.

IMG-20151204-WA0006
Ihan naurettava varjo :D

Sitten tuli perjantai-lauantai -välinen yö, jolloin nukuin 12 tuntia. Oli varsin piristävää taas muutaman vähempiunisen yön jälkeen, kun aamuisin on ollut noustava töihin ja öisin on pitänyt treenata. :D No ei ihan, mutta kyllähän ne treenit aika myöhään aina menee. Yhdentoista aikoihin sieltä aina vasta kotona on, eikä heti koskaan pääse nukkumaan. Sitä voisi mennä aiemmin salille, mutta valitsen mennä mahdollisimman myöhään, jotta ruuhkaa ei ole. Se on jopa sen arvoista, että nipistää unta toisinaan ihanteellisesta määrästä tunnin tai pari. Sitä en tiedä onko se viisasta, mutta joka tapauksessa teen mieluummin näin. Toisinaan.

IMG-20151205-WA0000
Tossua solmuun.

Ja kyllä taisi suuri unituntimäärä tehdä taas tehtävänsä, sillä voimaahan riitti. Kyllästyin veivaamaan niillä suuremmilla voimilla sitä split squattia 45 kilolla ja nostin 60 kiloon. Paljon parempi, parasta! Sen jälkeen prässiin. Aloitin taas 130 kilolla, millä aina tunnustelen, että millähän sitä sillä kertaa jaksaa tehdä. Se oli kevyttä, seuraava sarja 135 kilolla. Sekin oli kevyttä, nostin 140 kiloon. Edelleen sai nostaa, 145 kiloa seuraavaan, jolla olen tehnyt kerran aiemmin. Siitä jäi vielä tunne, että voisin tehdä vieläkin suuremmalla, eli kokeilla uutta ennätystä taas. 150 kiloa kelkan kyytiin ja kokeilemaan, että liikkuuko. Kyllähän se liikkui (kuudesti) ja sieltä tuli uusi ennätys taas, jee.

IMG-20151205-WA0004

Uskon, että olisin saanut vielä 155 kilollakin kelkan liikkeelle, mutta kun sinne salille menee niin myöhään että siellä on aikataulu, ennen kuin pulju menee kiinni, en tällä kertaa kokeillut sitä. Jätetään jotain ensi kertaankin. ;) Instasta löytyy video tuon 150 kilon parista viimeisestä toistosta täältä.

Tuosta jatkoin loitontajalaitteeseen, mikä sekin tuntui kevyeltä ja veivasin siinäkin ennätysmäärän toistoja. Painoahan siinä on jo koko pakka ollut pitkän aikaa, joten toistot ne on niitä mistä kehitystä katsotaan.

IMG-20151205-WA0005
Tässä nauratti, kun mies polvistui sellaiseen perus kosimisasentoon kuvatakseen prässäämistäni. :’)

Ja siinähän ne viisi treeniä sitten olikin! Oli kyllä hyvä viikko treenien ja energian osalta. Ruokahalukin on vähän palaillut nyt loppuviikkoa kohti. Kauan se kyllä olikin poissa. Paino on itseasiassa pudonnut ihan huomattavasti. Vanhat vaatteet mahtuu taas päälle, takapuolesta on lähtenyt pois senttikaupalla ja uusin farkkulöytö on jo alkanut repsottaa päällä. Wääää. Yläkroppa on pienentynyt myös huomattavasti. Sen verran, että tuntuu, että kaikki gainssit on kadonneet. Wäää! Mutta siltikään ei haittaa. Ei jaksa stressata tällaisista asioista. Tulee mitä tulee ja ei tule mitä ei tule. Treenit jatkuu silti aina samaan tapaan. Elämässä on kuitenkin suurempia ja tärkeämpiä asioita kuin isot lihakset. On oikeesti. :D

Syömispuolta:

2015-11-30 18.03.05
Riisipasta, munakoisopyree, tofukuutiot ja Violifen juustoraastetta. Voi nam..
2015-12-02 09.30.41
Ööö.. Jouluaatto tuli ajoissa. :D Kesti se kalenteri kaksi päivää!
2015-12-02 17.33.40
Ristikkoperunat ja basilikaplättyset.
2015-12-03 17.07.03
Riisiä ja intialaista kastiketta, jossa soijapalleroisia.
2015-12-04 18.05.07
Sitä.
2015-12-05 17.22.39
Haettiin huomista (maanantaita) varten vähän kakkua vieraille Houkutuksesta. Samalla otettiin maistiaispalat snickers -raakakakusta. Oli hyvää kyllä. Joskin edelleen tykkään perinteisestä kakusta enemmän.
2015-12-05 17.59.55
Kakkupala alkuruoaksi ja pääruoaksi riisiä, tofukuutioita ja Hesen valkosipulikastiketta. Voitti kakun 6-0..
2015-12-06 18.13.23
Perinteinen sunnuntai -laiskuus. Paistetut tofukuutiot perunasalaatin kanssa. On vaan niin hyvää ihan vaan näin.

Loppuun vielä jotain mitä tapahtui menneellä viikolla salin jälkeen, myöhään illalla. Itseasiassa kello lähestyi tuossa kohtaa puolta yötä. Olin menossa vaihtamaan pyjamaa päälle ja nukkumaan oli kiirus, mutta vaatehuoneessa bongasin yhden mekon henkarista, mikä siellä on roikkunut ihan hyvän tovin. Itseasiassa se on roikkunut vuosikaupalla mulla vaatehuoneiden henkareissa. Enkä ole koskaan käyttänyt. Muutaman vuoden välein sovitan. No, tuolloin puolen yön aikoihin oli ilmeisesti se oikea hetki sovittaa, kun päälle se meni pyjaman sijaan. :D Oispa kiva, kun joskus pääsisi käyttämään. Tosin tämän kanssa olisi ostettava jotkut erikoistissittimet a.k.a. -rintsikat, jotta voisi käyttää. On kai sellaisiakin. Kai?

IMG_20151203_232657Viimeksi mulla on ollut yhtään minkäänlainen mekko päällä kai joskus 18 -vuotiaana. Sinänsä ikuistettava tilanne oli tämä. Ehkä joskus vielä. Kodin ulkopuolellakin. Muulloinkin, kun keskiyöllä treenin jälkeen kun on kiire nukkumaan. ;)

Energistä viikkoa!

2 vastausta artikkeliin ”Viikko 49: Kun energia palasi rytisten”

  • Mulla on ollut ihan samanlaiset kokemukset takareisilaitteen kanssa, kaikki työ menee pohkeille! Meidän salilla on kaiken lisäks sellainen makuulla tehtävä laite, jossa yläkroppa on snadisti alaviistossa, niin tulee herkästi todella huono olo, kun tosissaan punnertaa painopakkaa ylös. Itse oon sen takia suosinut takareisien kanssa suorin jaloin maastavetoa, lisää haastetta tulee kun sen tekee yhdellä jalalla.

    Itse tykkään myös treenata illalla vähemmän väkimäärän vuoksi, tosin meidän salilla (pieni sali) on vähän turhan paljon treenaajia johonkin kymmeneen asti. Ihan niin myöhäksi ei viitsi omia treenejä venyttää, ollaan menty seiskan-kasin välillä ja toivottu parasta. Nyt on pitänyt jo vähän alkaa pohtia sitä, mitä treenin puitteissa tekee vuodenvaihteen jälkeen, koska silloin tilat on meidän salilla tosi kortilla…

    Tulee nälkä kun kattelee noita ruokakuvia! Ite en oo perunasalaattia syönyt aikoihin, mikä niistä on vegaanista?

    • Meillä on salilla myös tuo makuulla tehtävä laite, mutta siitä en jotenkaan tykkää laisinkaan! Pari kertaa olen kokeillut, eikä meidän kemiat laitteen kanssa kohtaa. :’) Toivon, että tämä nilkkaoivallus pitäisi nyt nuo pohjeongelmat poissa tuosta istuen tehtävästä vemputtimesta! Joskus olen tehnyt SJMV:tä ja yhdelläkin jalalla. Viimeisen kerran tein sitä joskus reilut pari vuotta sitten kun sain jäätävän migreenin ja edelleen pelottaa. :D
      Pienellä salilla on varmaan aina vähän liikaa tungosta. Tosin niin on meidänkin suurella salilla (taitaa olla Suomen suurin Fressi?), juurikin siksi että se on yksi suositumpia saleja koko kaupungissa. Onneksi edes illalla se tungos vähän helpottaa, mutta ennen yhdeksää ei kannata mennä laisinkaan, jos ei ruuhkaan tahdo. Siellä nuo jumpatkin pyörii vielä yhdeksään asti. Vuodenvaihdetta jännitän minäkin, että mitä tuolle ryysikselle silloin tapahtuu..
      Kiva että vähän vesi herahtaa kielelle ruokakuvista! :) Itsekään en aikoihin, vuosikausiin, syönyt perunasalaattia, kunnes jostain Facebookin vegaaniryhmästä bongasin, että sitähän saa myös vegaanisena. Sittenhän se onkin ollut lautasella vakio siitä eteenpäin! ;) Vegaanisia löytyy kaksi, Atrian kevyt ja sitten Kotimaista -merkin salaatti. Meillä syödään tuota Kotimaista, maksaakin hurjat 67 senttiä purkki. :D En tiedä mikä tekee Atrian kevyestä kevyen, kun siinä näkyi olevan muistaakseni 1 kcal/100g vähemmän kuin tuossa toisessa. :)

Kommentointi on suljettu.