Viikko 46: prässienkkoja ja hullutteluja

Viimeinen treeniviikko ennen tämän viikon totaalisalilepoa taas rutistettu, ja siitä saatiin määrältään ja intensiteetiltään varsin kelpo viimeinen viikko! Tauko tulee taas hyvään kohtaan, sillä tunnen itseni aika uupuneeksi. Siksipä näitä taukoja aina välillä pidän (kevyen viikon sijaan), tekee mulle hemmetin hyvää. Ja varmaan tekisi monelle muullekin!

Viikko treenejä näytti tältä:

Maanantai: selkä, hauikset, takaolat. Kesto: 1:08min.

Tiistai: lepo.

Keskiviikko: jalat. Kesto: 1:06min.

Torstai: olkapäät, ojentajat. Kesto: 1:07min.

Perjantai: lepo.

Lauantai: selkä, hauikset, takaolat. Kesto: 1:07min.

Sunnuntai: jalat. Kesto: 1:07min.

IMG_20151109_231123

Aiemmin oli puhetta tuntumaongelmista juurikin tuossa selkä-/hauistreenissä. Tein muutaman treenin pienemmillä painoilla ja nyt nostin pikkuhiljaa painot sinne missä ne olikin, ja tuntuma tuntuu palanneen. Samalla voimatasot nousivat jopa entisestään.

Näyttökuva 2015-11-16 kello 18.18.14

Rullaan aina paikat auki salilla ennen treeniä, poislukien jalkatreenin, jonka rullaukset suoritan kotona. Niihin vaan menee niin paljon aikaa ja se on kyllä välillä sen näköistäkin nylpyttämistä, että parempi hoidella ne touhut muiden silmiltä piilossa. :D Tuossa maanantain treeniä edeltävässä rullailuissa sain selän jotenkin ihan huikean hyvin auki ja tuo lisäsi selässä tuntumaa, etenkin alataljassa. Itseasiassa tuntuma oli niin kohdillaan, että tajusin, ettei se juuri koskaan ole. Muistan ehkä yhden toisen kerran, jossa oikeasti tunsin liikkeen menevän tuohon malliin perille sinne minne sen kuuluukin mennä. Tätä tämä vissiin on, kroonisesti jumittelevana. Vaikka samaan tapaan rullaan auki paikat aina, ei ne aina vain sillä aukea.

IMG_20151111_231038Keskiviikkona runtattiin jalkoja viikon ensimmäisessä jalkatreenissä. Nyt kun split squatissa olen tiputtanut painoja aika huomattavasti (koska kontinkasvatus on tullut tältä erää päätökseensä), on niitä paukkuja ilmeisesti helpommin tarjolla seuraavaan liikkeeseen, eli prässiin. Tein jälleen uuden ennätyksen työsarjoissa, kun kelkan kyydissä oli painoa 140kg. Edellinen ennätys siis 135kg, mikä sekin nousi sinne lukemaan parisen viikkoa sitten. Tuon keskiviikon prässäykset oli 130kg x 10 – 135kg x 10 – 140kg 2 x 6 – 100kg x 20. Loppuun siis tuo perinteinen viimeistely, jossa sama paino ja sama toistomäärä aina. Ainakin toistaiseksi ;) Jotain hassua siinäkin tapahtui, sillä se meni ihan ilman käsillä auttamista. Normaalisti viimeistään 12 toiston kohdalla alkaa hapottaa niin kovin, että kädet otetaan avuksi, että saadaan se 20 toistoa täyteen. Toisaalta tiistaina oli aika hyvät suklaatankkaukset ollut, ehkä niistä sai poweria tuohon treeniin.. Niistä lisää myöhemmin.

IMG_20151112_230745Torstain olkapää-/ojentajatreenissä oli myös oikein hyvä tekemisen meininki päällä. Tosin viimeksikin mainitsemani kipu olkapäässä/kädessä palasi kiukuttelemaan taljan sivuvipareissa ja jätin siinä sarjat kolmeen neljän sijaan. Pystysoutua sitten taas taljassa tehdessäni sain jostain ihmeen syystä nostettua painoa viisi kiloa ylöspäin!

IMG-20151112-WA0006
Kurotellaan taljaa kätösiin ojentajaveivausta varten.
IMG-20151114-WA0009
Alatalja.
Näyttökuva 2015-11-16 kello 18.17.27
Takaolkapäitä ja hammereita.

Lauantain treeni oli perushyvä. Edelleen tuntuma kohdillaan niissä missä se oli välissä ollut kateissa. Paitsi selässä nyt sitten taas ei enää menty niin sillä harvinaisella tuntumalla, mikä oli ollut edeltävässä vastaavassa treenissä. Se onkin jotain niin harvinaista herkkua, että ehkä joskus kuukauden tai kahden päästä koetaan sellainen seuraavaksi. ;)

killuuTreenin päätteeksi piti taas käydä vähän pelleilemässä :’), mitä tulee aina silloin tällöin tehtyä, kun salilla harvemmin on noihin aikoihin paljoa porukkaa. Kivaa oli! Tosin ei tuo roikkuminen ole helppoa enää siinä vaiheessa, kun hauikset ja selkä on jo treenattu. Lisäksi pelkkä otteen pitäminen sattuu käsiin. Ei ole tätä ruhoa tarkoitettu roikuteltavaksi omin voimin. :D

2015-11-14 22.47.50

IMG-20151115-WA0003
Lämmittelyä matolla

Sunnuntaina mentiin illalla jälleen treenille. Ihanan hiljaista siellä taas oli, vaikkakin ei siellä koskaan tyhjää ole. Vappuna taisi olla ennätysvähän porukkaa, mutta muutoin siellä on aika pitkälti samat vakiokasvot aina ja sitten jokunen muu. Minähän käyn myöhään treenillä ihan vain siksi, että silloin sitä ihmismassaa ei siellä ole. Tämä tarkoittaa sitä, että ennen yhdeksää ei sinne mennä kuin poikkeustapauksissa.

2015-11-15 22.24.12Meille on salille tullut uusi smith -vehje jo jokin aika sitten vanhemman vastaavan rinnalle, kun edellisestä hajosi lukitukset. Olen ainoastaan kerran tehnyt tällä uudella, kun sitä on niin kaavoihin kangistunut ja tahtoo sen tutun ja turvallisen.. Se on jotenkin niin kivasti sivussa ja hämärämmässäkin. No, nyt se oli kuitenkin varattu niin tein splittini tällä uudella. Ja voi jee, ehkä vain sen tuhat kertaa mukavampi! En ole ennen tajunnutkaan miten mukava tällä on tehdä. Tanko pysyy tasapainossa, eikä heilu painopisteen mukaan. Lisäksi liike on niin sujuvaa, että sitä melkein liitää ylös ja alas. Tein lopun kyykyt siis samassa härvelissä ja taidan suosia tätä jatkossakin.

IMG_20151115_225937
Joo-o, on konttia. Ei tartte kasvaa enää.

Prässissähän meni jälleen siihen malliin loistavasti, että nostin taas ennätystäni edellisestä treenistä, eli viisi kiloa siihen jälleen lisää. 145kg oli kelkassa kyydissä nyt. Tällä kertaa näin: 130kg x 10 – 135kg x 10 140kg x 8 145kg x 6 100kg x 20. Nyt sain kyllä auttaa käsillä tuossa viimeistelysarjassa. Meinasi hapottaa jo hyvin äkkiä! Lopussa itkin (melkein) ennen kyykkyjä, etten jaksa enää. Koko ajatus tuntui ylitsepääsemättömän raskaalta, mutta niin vaan yli pääsin :D ja kyykkäsin normaalisti. Tuosta oli hyvä siirtyä salittomalle viikolle!

Ruokapuolesta. Aika vaihtelevaa on ollut. Viikkoon mahtui niin Heseä kuin suklaatakin, kun jo aiemmin tilattu lähetys vihdoin saapui. Ja sitten taas on ollut kyllä varsin laiskaakin syömistouhua. Kuvista selviää. Kaikkea tässä ei näytä olevan, enkä tiedä mitä sieltä puuttuu, mutta mennään näillä mitä on.

2015-11-10 17.46.15
Se Hese. Mulle.
2015-11-10 18.04.04
Dammenbergin vegaanisuklaalähetys. Joulukalenterit säästyi vielä joulukuulle. ;)
2015-11-11 17.02.01
Riisipasta munakoisopyreessä ja tofukuutiot.
2015-11-12 16.59.42
Porkkanasalaatti, riisinuudelit ja linssipihvit. Nämä on kyllä loistopihvejä, Hälsans Kökilta, löytyy pakkasesta. Nam!
2015-11-14 16.53.26
Laiska.
2015-11-15 17.52.15
Melkein yhtä laiska, paitsi kipossa on sentään riisiä lisäksi.
2015-11-13 18.52.07
p.s. Puhdas+ tarjoaa nykyisin vegaanista d3 -vitamiinia!

Siinäpä kai taas tärkeimmät. Tällä viikolla tosiaan lepoa salista. En tiedä tuleeko tilalle jotain kävelyjuttuja, riippuu kyllä ilmastakin, kun ei nämä kasvot ja keho oikein sitä kylmää kestä vaan turpoaa koko naama jne. Muutoinhan ilma ei olisi mikään tekijä. Jos jaksan, voin käydä salilla joinain päivinä matolla kävelemässä. Se on bussireissu edessä jos sikseen tulee ja saa nähdä mitä mieltä siitä olen. :D Vielä ei tiedä. Mennään muutoinkin sen mukaan, mitä keho on mieltä.

IMG_20151111_173425

Ai niin, olihan mulla vielä yksi juttu. Jätän tämän vain tähän..

IMG-20151114-WA0005
Röh.

Riemukasta viikkoa! ;)

2 vastausta artikkeliin ”Viikko 46: prässienkkoja ja hullutteluja”

  • Mä niin repesin tolle viimeselle!!! :’DDD kaiken lisäksi ehkä eniten nauraa RÖHnötin juurikin ton paidan tekstille, ja huomasin vasta sitten kuvatekstin – sitten repesin vielä kovemmin :DD *hirn* (<– siis possuja JA hevosiako tässä ollaan..?)

    • HöhöhöhöööRÖH :DD On kyllä taas kauneimpia kuvia mitä musta on koskaan otettu. :’D En edes alkuun huomannu tota tekstiä siinä paidassa, vasta kun sen tänne lykkäsin. Sehän sen kuvan sitten kruunasi muhaha. :D

Kommentointi on suljettu.