Viikko 41: tulevista treenimuutoksista, juusto- ja perunahuumasta

Sunnuntaita! Täällä ollaan vähän normaalia aikataulua jäljessä, kun piti tuossa jännitellä noita Lahden kisojen tapahtumia ja tuloksia. Elin siis hengessä mukana! Tuntuu, että siellä oli kilpailemassa vaikka kuinka paljon tuttuja, vähän joka sarjassa. Vaikka en oikeasti ketään heistä tunnekaan, kunhan blogien kautta tiedän. Erityisesti Linda Manuellaa jänskäsin. Minusta Linda on vaan kovasti upea ja kovasti kaunis. SM -hopeaa sieltä hänelle tulikin, huikeeta!

Itsehän en ole lähellekään noiden lavalla olijoiden kaltainen, missään mielessä, joten tällaisen mattimeikäläisen treeniviikko oli tällainen:

Maanantai: selkä, hauikset, ojentajat. Kesto: 0:53min.

Tiistai: 40min crossailua, 14.25km.

Keskiviikko: lepo.

Torstai: jalat. Kesto: 0:58min.

Perjantai: olkapäät, ojentajat, hauikset. Kesto: 60min.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: jalat. Kesto: 1:03min.

Splittiä ja kyykkyä.

Tälläkään viikolla en saanut kaikkea suunniteltua tehtyä ja mua alkaa jo vähän ottaa päähän tämä meininki. :D Keskiviikon jalkatreeni piti siirtää torstaille, sillä keskiviikkona olin naistenvaivoissani särkylääkepöhnässä. Mullehan tulee sellainen pöhnäfiilis ihan yhdestä annoksesta, enkä koe silloin treenaamista kovin turvalliseksi. Varsinkaan mitään suurempaa treeniä, kuten jalkatreeniä.

Ja tällä kertaa selvisin taas vähäisellä särkylääkemäärällä. Aiheesta kirjoittelin hiljattain tässä postauksessa, jolloin mitä ilmeisemminkin viljojen vuoksi vatsa oli taas sellaisessa kunnossa, ettei särkylääkkeetkään auttaneet. Nyt on viljoista taas totaalikieltäydytty ja heti auttoi särkylääkkeetkin taas.

Pushdownia kuminauhalla ojentajille. Jotenkin vähän hassu asento toi alempi. No olkoon.

Onnistui se jalkatreeni kuitenkin torstainakin sentään, mutta vaikutti viikon muihin treeneihin. Perjantaina sitten torstain treeni ja perjantain treeniä ei laisinkaan, eli taas jäi vatsat ja toinen crossailu tekemättä. Vatsat olisi voinut tehdä lauantaina, mutta koska sunnuntaille oli taas jalkatreeniä luvassa, niin en viitsinyt. Vatsalihakset hellinä ei tee mieli kyykkiä, kun niitä vastalihaksia tarvitsee siihen kyykkyynkin. Ja tältä sunnuntailta jäi tietysti olkapäät pois, sillä ne oli vasta edellispäivänä tehty.

Kyykin muuten boksikyykkyä ensimmäistä kertaa tänään ilman kenkiä ja sain neljä (sic!) toistoa per sarja enemmän kuin viimeksi kengät jalassa! Ei enää kenkiä jalkaan siinä liikkeessä ja lisää painoa tankoon ensi kerralla.

Tässä on nyt alkanut kyteä ajatus uudenlaisesta treenikierrosta ja sellaisesta selkeästä kolmijakoisesta, jota aikoinaan tein ja jolla sain todella hyviä tuloksiakin. Vaikka vasta hiljattain sain kirjattua tänne ylös tämän nykyisen treenirutiinini, niin nyt jo olen sitä muuttamassa! Pitkälti sillä rutiinilla ja jaolla on kuitenkin menty jo pidemmän aikaa, vaikka sen vasta kirjasinkin tänne asti. Nyt tahtoisin tosiaan palailla siihen vanhaan, jota veivasin Saksassa asuessani, eli tämän blogin alkutaipaleelta pitkälle Skotlantiin asti. Ihan siinä muodossa sitä en enää tekisi, sillä silloin siinä tuli kuusi punttitreeniä viikkoon, eli kaksi kertaa koko kroppa läpi. Sen lisäksi taisi olla kolme aerobista, jotka olivat puntin kanssa samalla päivällä (noin tunti puntin jälkeen). Yksi lepopäivä, mikä tosin vaihtui kahteen jossain vaiheessa Skotlannissa, kun tuntui, että kroppa kaipasi lepoa lisää.

Silloin Saksassa mulla ei ollut elämässä mitään sellaista, mikä olisi vienyt energiaa (esim. työ tai muu vastaava), joten saatoin tehdä noita runsaita treenimääriä, ja tosi pitkiäkin treenejä. Olin onneni kukkuloilla siellä ja kaikki oli vaaleanpunaista ja ihanaa, joten energiaa riitti. :D Nyt on kuitenkin kaikenlaista muutakin velvollisuutta elämässä ja tuntuu, etten millään jaksaisi samanlaista tyyliä enää! Siksi siihen en ryhdykään. Vielä en tiedä, miten tulen ryhmittämään nuo ja mitä ne tulee sen suuremmin sisältämään. Ainoa, mistä olen varma, on se jako. Se oli kiva ja selkeä jako. Niin ja sen tiedän, että enää eivät treenit ole päiviin sidottuja. Ne saavat toimia juoksevasti koko ajan, eli treeni ei jää koskaan väliin, vaan se tehdään sitten kun siihen on mahdollisuus. Kalenteriviikko ei ole yhtä kuin treeniviikko. Huh, nyt eletään suurten muutosten aikaa, kuulkaas. :D

Viikolla on syöty esimerkiksi:

Riisiä, valkoisia papuja, parhausvihannessekoitusta. Ja vuohenjuustomötikkä kaverina. 
Oho, katoppas! Ristikkoperunoita!
Onpas ruma annos. :D Riisiruoan jämät, pinaattiplättyjä ja taas tommonen vuohenjuustolohkare.
Keitettyä perunaa, parhausvihannessekoitusta ja katos, vuohenjuustoa.
Uuniperunaa, arvatkaas millä täytteellä? Yrttisellä vuohenjuustotäytteellä! Rinnalla paistettuja, ihania tölkkiherkkusieniä. Mä olen nyt ihan koviani myöten ihastunut noihin palleroisiin, menen kohta niiden kanssa naimisiin! Eikä kun..
Saa tarkastella myös lähempää.
Lauantaina perinteisesti taas pizzapäivä. Tällä kertaa, ensimmäistä kertaa, tein sen täysjyväriisijauhoon. Tulipas maukas pohja, tätä jatkossakin! Vaati vain tekovaiheessa enempi vettä ja öljyä siihen, ettei jäänyt liian kuivaksi. Ihan parhauspizzaa taas oli. Ananasta, pinaattia, tomaattia, halloumia, mozzarellaa, valkosipulia. Namnam.
Kuvista puuttuu yksi RISTIKKOPERUNA-ANNOS, voitteko kuvitella? Joo, hyviä ruokia on ollut koko viikko täynnä. :) Vuohenjuusto on lautasella sitä varten, että tässä ollaan oltu pienoisessa pähkinävoin ostolakossa jonkin aikaa, eli ilman sitä elellään nyt toistaiseksi. Tuon vuoksi en meinaa saada tarvittavia rasvoja enää (saati sitten, että yhtä paljon kaloreita kuin ennen), joten miksipä niitä ei ottaisi jostain niin mieluisasta, kuin juustosta! Herkku vaihtuu tietysti herkkuun. ;) En muista enää miltä pähkinävoi maistuu, mutta eiköhän se ollut ainakin yhtä hyvää kuin juustot. Vaihdetaan taas joskus takaisinpäin, kun siltä tuntuu. :)
Katsotaan, lähteekö uusi rutiini jo huomenna liikenteeseen. Lähtee, jos jaksan ajatella sen siihen mennessä. En lupaa mitään. Eletään jännityksessä!

8 vastausta artikkeliin ”Viikko 41: tulevista treenimuutoksista, juusto- ja perunahuumasta”

  • Tajusin vasta tätä lukiessani, että mäkin söin pinaattilettuja tällä viikolla ekaa kertaa vuosiin! Siis viimeksi oon joskus ysärillä syönyt jotain koulun eineslettuja. Mutta nyt mies teki niitä, ja napsin hänen lautaseltaan sellaisia pikkuisia lettuja, ja olipas hyviä. Ja mä meinaan kans muuttaa treeniohjelmaa!

    Hyvältähän toi sun treeniviikko näyttää, vaikka oliskin jäänyt jotain pois?

    • Pinaattiletut on varsin makoisia. Mulla oli kanssa useamman vuoden tauko, mutta ei ihan noin pitkä kun sulla. Niitä Atrian eineslettuja tuli syötyä jokunen vuosi sitten aika useinkin. Tykkäsin niistä niin, että saatoin syödä pelkästään niitä ruoaksi. Lautasen täydeltä! Nykyään sitten näitä omatekoisia, yleensä pelkästään niitä. Lautasen täydeltä. :)

      Uusi treeniohjelma saa aina ihan uudenlaista puhtia treeneihin. En melkein malta odottaa tätä muutosta! Ja kyllähän tuo treeniviikko kivalta näyttää näinkin. Mutta kun viikko toisensa jälkeen sieltä tuntuu jäävän esim. tuo vatsatreeni pois, niin ei se kovin hyvä ole. Että vatsaa tulee sitten treenattua kerran tai kaksi kuukaudessa.

  • Vitsit pitää ens kerralla kokeilla halloumjuustoa pizzassa! Se vois olla kyllä tosi hyvää!

  • Äääks, musta tuntuu, että uuniperunat vainoaa mua kaikkialla: yliopistolla, vapaa-ajalla jajaja täälläkin, hehe. :D Ihan selkeästi mun on pakko tehdä niitä pian itsekin!

    Mäkin treenaan kolmijakoisella! Se on toiminut kyllä ihan hyvin mulle, kun vedän kropan kerran läpi plus lenkit. Ja teen aina niin, että jos tekee mieli tehdä neljäs salitreeni viikkoon, niin toteutan sen sekatreeninä – teen koko kroppaa tai niitä lihaksia, joihin haluaisin panostaa. Suunnitelmallista, mutta ei liian suunnitelmallista. :D

    Nauratti kuviin ujuttautunut vuohenjuustosiivu. :’)

    • Vainoavat uuniperunat! :’) Universumi koittaa sulle selvästi kertoa jotain!

      Kolmijakoinen on mun suosikki myös! Siinä on jotenkin niin selkeä rytmi. Ja kun sua katsoo, niin selkeästi on myös tehokas, hihi. :)

      Vuohenjuusto voi olla huvittava juttu toisinaan. :’)

Kommentointi on suljettu.