Viikko 35: ruokahaluton herkuttelija

Alkuviikon lepäilyn jälkeen viikko saatiin käyntiin treenien puolesta varsin hyvin. Inhottava ruokahaluttomuus on vaivannut koko viikon, edelleen siis viime viikosta kulki mukana tähänkin viikkoon. Joko mulla on valtava nälkä tai sitten paha olo, tai molemmat samaan aikaan. Eniten ruokahaluttomuutta aiheuttaa ihan perusruoka. Ei tee mieli yhtään mitään. Siispä olen sitten vain syönyt kaikkea sitä mikä alas vain menee ja se harvemmin on kovin kaunista touhua.. Niitä herkkujuttuja enemmän Instan puolella.

Ne treenit:

Maanantai & tiistai: lepo.

Keskiviikko: 13.7km kävelylenkki, 02:27min.

Ojentajat & olkapäät. Kesto: 1:12min.

Torstai: 13.7km kävelylenkki, 02:29min.

Selkä, hauikset, takaolat. Kesto: 1:03min.

Perjantai: jalat. Kesto: 1:05min.

Lauantai: olkapäät & ojentajat. Kesto: 1:10min.

Sunnuntai: lepo.

Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.50.23
Sama treeni, eri treeni. Tiiättekö. :D

Alkuviikosta tuli tosiaan lepäiltyä pari päivää menkkakipujen ja niiden vuoksi syötyjen pillereiden aiheuttaman pöhnän vuoksi. Lepäily teki kropalle varsin terää, sillä keskiviikon kävelyreissu oli todella kevyttä kamaa ja nautiskelin kyllä suuresti jokaisesta minuutista! Jalat olisivat voineet kävellä kilometrikaupalla enemmänkin, mutta hyvä oli tämäkin. Musiikin sijaan kuulokkeistani kuuntelin iTunesista ostamiani bänditarinoita, joissa käytiin läpi tiettyjen bändien syntyä ja kaikkea mitä siinä matkan varrella on tapahtunut. Ja ennen sitä kaikkea. Hirveän mielenkiintoisia juttuja ja miellyttävää vaihtelua kuunneltavaksi.

Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.50.55
Sama ja eri ja sama silti. Ja eri.

Eipä hävinnyt illan ojentaja-/olkapäätreenikään mitenkään sille kävelylle, sillä neljään liikkeeseen kuudesta sain nostettua painoja! Oli kevyttä rautaa, ihan parasta. Kyllä se lepo vaan tekee terää silloin kun sen aika on. Erityisen innoissani olin siitä, että sain noihin taljoissa tehtäviin sivuvipareihin laittaa taas pykälän enemmän painoa. Tuo on ollut mulle suhteellisen haastava liike ja aloitin silloin helmikuussa sillä ekalla pykälällä (1,25kg) ja se oli silloin todellakin tarpeeksi. Jossain vaiheessa sain nostettua sen yhden ylös (2,5kg) ja nyt tuli se hetki, kun nostin vielä yhdesti (3,75kg). Olkapäät on mulle olleet aina vaikea treenattava, kun toisella puolella on se syntymävamma, joten nämä on aina mukavia hetkiä kun saa nostaa painoa. Kertoo siitä, että olen ainakin voimistunut ja toivottavasti vähän kasvanutkin siinä ohessa. ;)

20150826_223605

Jotain kasvua on käsissä kyllä havaittavissa, kun vertailukuvia katsoo. Tuo samainen toppi näyttää nykyisin jotenkin vähän liian pieneltä mun päälleni ja ehkä se onkin, en tiedä. :D Ensimmäinen kuva on huhtikuulta ja tämä toinen nyt tältä viikolta. Eli neljän kuukauden matka on tässä näkyvissä ja olen kyllä hyvin tyytyväinen tähän tulokseen (molemmat kuvat otettu pumpissa kesken olkapää-/ojentajatreeniä). Jotenkin edelleen yllätyn joka kerta sen huomaamisesta, että minä kasvan. Kun se ei ole mulle mitenkään luontaista ja todella kauan meni, että mitään kasvua tapahtui. Oikealle salille siirtyminen kotisalilta oli yksi parhaimpia päätöksiäni ikinä. Nyt sen myötä tämä kaikki on ylipäätään mahdollista. Herkkujen palauttaminen ruokavalioon näyttelee kyllä varmasti myös isoa osaa tässä kaikessa, sillä on todella tullut syötyä niitä kaloreita tarpeeksi, jotta kehitys on ollut mahdollista. En tiedä jaksaisinko oikeasti syödä sitä samaa määrää puhtaasti, ihan oikeasti.. Se olisi TODELLA suuri määrä ruokaa. Mutta voi olla, että se on joskus edessä. Viimeistään sitten kun valmennukseen menen, minne haluaisin heti, mutta mikä ei nyt ole mahdollinen. Varmaankaan aikoihin, sillä se sama raha tulee menemään kuukausittain toisaalle, tärkeämpään, sitten kun se raha vain on olemassa.

Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.52.14Torstaina lähdin taas sille samalle kävelylle keskiviikon reissun innostamana ja kuuntelin jälleen niitä bänditarinoita, mitä olin ostellut jo lisää edellisten loputtua. Tällä kertaa kävely ei ollut yhtä sujuvaa, vaan edellinen päivä tuntui jaloissa. Harkitsin kääntyväni aiemmin takaisin kuin alunperin olin suunnitellut, mutta jotenkin vain jatkoin matkaa sinne samaan pisteeseen kuin päivää aiemminkin. Oli niin mielenkiintoista kuunneltavaakin. Kun pääsin vihdoin kotiin, olin ihan poikki. Olisin voinut nukahtaa pöydän ääreen melkein heti ja väsymys oli koko loppupäivän aikamoista. Oli liian rankka kävely kaksi päivää peräkkäin, jalat kai kaipasivat lepoa edellisestä. Olihan se melkein pari kilometriä pidempi kuin mitä normaalisti kävelen. Lyhyempi ja rennompi lenkki olisi ollut varsin passeli. Mutta nyt mentiin tällä.

Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.49.34
Hammereita.

Illalla taas salille, ja siellä ei kyllä mikään väsymys vaivannut. Jotenkin sitä on vaan salille aina voimia. Tai harvoin ainakaan tuntuu mitenkään hurjan raskaalta, jos on vain saanut syötyä hyvin ennen sitä. Ja yleensä kyllä siinä onnistun, vaikka ruokahalua ei olisikaan.

Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.53.26
Sensuroin hienosti pitkästä aikaa. :D Oli kyllä kaikkien aikojen typerin ilme naamalla. Scottia ja ristikkäistaljaa hauiksille.

Perjantain jalkatreenistä mulla ei ole kuvaa, kun kuvaaja oli niin kiinni omassa treenissään, että tehtiin molemmat vaan omia juttujamme salilla. Jalkatreeni meni normaaliin tapaansa, eli hyvin. Itseasiassa loitontajissa tein jostain syystä monen monta toistoa enemmän kuin ennen. Mullahan on jo koko pakka käytössä ja olen sillä normaalisti tehnyt 4×15. Nyt ekalla meni 20 ja sitten 2×18 ja vielä 1×15. En tiedä mitä tapahtui ja mistä ne voimat tuli, mutta tuli kuitenkin. Täytyy varmaan alkaa kiikuttaa siihen lisäpainoa pakan päälle, vähän turhan korkeita toistomääriä.

rättätää
Viestittelin sarjatauolla, mitä teen TODELLA harvoin salilla, ja mies kävi salaa ottamassa kuvan tästä rikoksesta.

Eilen oli taas olkapäiden ja ojentajien vuoro ja juuri ehtikin olkapäät palautua siitä edellisen kerran ennätyspainojen saavuttamisesta. Oli meinaan arat tässä välissä! Nyt kiusattiin taas uudelleen ja oikein passeli treeni oli. Ekaa kertaa jätin nyt pitkän tukan auki salille, kun oli niin hyvä hiuspäivä etten tahtonut sitä pilata ponnarilla. :D Todellisuudessa auki jättäminen on helpompi kuin kiinni laittaminen, koska a) mun päähäni ei oikein luonnostaan ponnari sovi, kiitos kasvonpiirteideni ja b) koska tukkani on varsin ohutta ja siellä on teippipidennykset, ei ponnaria tuosta vain laiteta päähän, vaan se asetellaan todella tarkasti pitkälti jokaista hiussuortuvaa myöten ja viimeistellään hiuslakalla, jotta teipit ei näy sieltä. Laiskotti, joten jätin auki. Onhan se kuuma näin, mutta ei näissä käsitreeneissä niin haittaa. Jalkatreenissä en kyllä jättäisi auki mistään hinnasta, ahdistaa jo ajatuskin.

IMG-20150826-WA0007
Parasta salilta kotiin tullessa illalla. Ihan parasta.

Tänään olin ajatellut kävelylle lähtöä, mutta olen yksinkertaisesti niin poikki, että päätin jättää väliin. Totesin, että näin olisi kropalle parempi. Tämä viikko on ollut vähän haastava tuolla henkisellä puolella. Tuo kissan tilanne tuntuu koko ajan jossain sisuksissa ja mielessä, vaikka sitä ei ajattelisikaan. Se varmaan on suurin syy sille, että ruokahalu on mennyt. Se kun tuntuu vatsassa ja kurkussa. Ja kun tuo on tuolla pohjalla koko ajan muutoinkin, ei tarvita paljoa että ryöpsähtää yli. Tällä viikolla on ryöpsähdellyt, monella tapaa. Ensi viikko mulla onkin kevyt viikko ja pidän sen jälleen salittomana, kun kroppa tuntuu lepoa kaipaavan. Kävelyillä käyn sitten senkin edestä, sen verran kun jalat vain jaksaa. Alkuviikosta käyn myös tekemässä pari työpäivää (ei liity entisiin työpaikkoihin).

Syömiset:

2015-08-24 18.03.58
Riisinuudelit, parsakaalit ja tofukuutiot.
2015-08-25 15.46.25
Tätä pitkästä aikaa muutamana välipalana, eli (jättiläis)riisikakkua, maapähkinävoita, suolaa ja maustekurkkuja. Sydänsilmähymiö!
2015-08-25 16.34.03
Vihanneksia ja valkoisia papuja.
2015-08-26 16.52.24
Riisipasta ja tofukuutiot.
2015-08-28 16.57.23
Riisipastaa munakoisopyreessä ja tofukuutiot.
2015-08-29 17.47.00
Ei pitänyt olla viljapäivä, mutta päivä vaan vaati sitä. Patonkia.
2015-08-29 18.05.17
Ja muutamat Arnoldsin donitsit vaihteeksi. Jos ette tienneet, niin voi pyytää kuorruttamaan tummalla suklaalla niitä ja siihen saa hasselpähkinärouhettakin päälle. Vegaaninen vaihtoehto siis tämäkin, jota ei listalla ole. Itse en tuosta niin tykkää, ilman tummaa suklaata mulle, eli perinteisinä.
2015-08-29 16.17.32
Vähän väsynyt, mutta innoissaan menossa munkkeja hakemaan.
Näyttökuva 2015-08-30 kello 16.55.17
Aamupalakin alkoi tökkiä protskujauheella varustettuna, vaikka se oli pitkään ihan jäätävää herkkua, toi mieleen taikinan. Takaisin yksinkertaiseen versioon ja taas uppoo. Soijajogu, liotetut pellavansiemenet kuidun vuoksi ja agave. Ei muuta.

Tämän päivän ruokaa ei ole vielä tehtykään. En vieläkään tiedä mitä se on, kun mitään ei tee mieli.

Ostin eilen itselleni treenihanskatkin pitkästä aikaa. Mullahan on jo pitkään olleet käytössä hanskat, mitkä eivät ole treenihanskat ja niistä kirjoittelin vinkkipostausta täällä aiemmin. Sovittelin näitä hanskoja kaupassa ja mietin, että olisiko ne liian paksut (kun en semmosista tykkää) ja nostelin niillä myynnissä olevia kahvakuulia ja kaikkea ja totesin, että siihen hintaan (7,95e) voisi riskin ottaa. No, salilla ei tuntunut yhtään hyvältä, ei edes sen verran hyvältä kuin kaupassa. Tuntui liian suurilta, väljiltä ja aivan liian paksuilta. Onneksi mulla oli ne entiset työmiehen hanskat myös mukana ja kävin jo lämmittelyn jälkeen vaihtamassa ne tilalle. Meinasin alkaa kaupata näitä uusia heti siinä kanssatreenaritytölle, mutta jätin tekemättä. Myyn ne muualla pois ja pidän repaleeni, jotka uusin sitä mukaan kun tarvitsee. Ne ei paljoa maksa ja on enemmän kuin toinen iho siinä päällä, ei ole löysät eikä paksut, hyvät on. Nämä on varmasti jollekin toiselle hyvät, itse olen tottunut todella ohkaisiin. Sellaisiin, mitkä ei suojaa kovettumilta, mutta kuitenkin vähän suojaa käsiä.

2015-08-29 18.13.12
Ja myyntiin.

Ensi viikolla sitten vain kävellään. Miten paljon, se selviää myöhemmin. Mennään sen mukaan mikä tuntuu hyvältä.

Askeleita teidänkin viikkoon!

5 vastausta artikkeliin ”Viikko 35: ruokahaluton herkuttelija”

  • Mä syön riisikakkuja, maapähkinävoita ja banaania, ihan paras herkku! :) Mä olen viimeksi tänään joutunut jättämään kävelylenkin väliin, kun joskus ei vaan jaksa. Tosi tylsää! Omaa kroppaa pitää kuitenkin kuunnella… Mun pitää vielä tämä viikko jaksaa ja sitten saa taas viikoksi keventää. Hyviä kävelylenkkejä, toivottavasti aurinko jaksaa paistaa :)

    • Tosi moni tykkää makeasta riisikakuilla, mää en taas tykkää yhtään. :D Haluan ne suolasina herkkuina. Yleisesti tykkään kun yhdistää suolaista ja makeaa, mutta näissä ei vaan uppoa. Onneksi on vaihtoehtoja vaikka kuinka mitä siihen päälle pistää ja varmaan löytyy jokaiselle jotakin. :)
      On kyllä tylsää kun mieli halajaisi lenkille, mutta kroppa on väsähtänyt. Itelle nuo kävelyt on ainakin ensisijaisesti päälleni. :) Mutta kroppa kiittää kun sitä kuuntelee ja kyllähän se paras lenkki on sellainen, missä tuntuu vielä lopussa, että olisi jaksanut helposti kävellä vielä tuntikausia lisää!
      Mukavia lenkkejä sullekin! :)

  • Hei mulla olisi sulle kysymys tuosta rullailusta. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sä rullailet jalat kunnolla auki ennen jokaista jalkatreeniä? Ja olet kokenut sen hyödylliseksi? Mietin vain, että eikö rullailu avaamisen lisäksi rentouta lihaksia, eli onko siinä joku raja, mitä aikaa ei kannata rullan kanssa käyttää ennen treeniä, ettei mene ”liian” rennoksi? Tai siis mitä mä yritän kysyä, on se, että saatko kaiken irti itsestäsi (jaloistasi), vaikka olisit juuri vetänyt alle autuaalliset rullaukset? :-) Mä itse myös rullailen jalat auki ennen treeniä, mutta tulipahan mieleen kysyä sun kokemusta, kun olen jonkin verran yrittänyt rullailuunkin perehtyä :-) Btw, rullaatko koskaan treenin jälkeen?

    Häh, miksi mä en seuraa sua instassa!? Jotenkin luulin seuranneeni, mutta nnoup. Kohta korjaan asian :-D

    • Joo rullaan kyllä, hyvin ja joka puolelta. Olen kyllä kanssa ymmärtänyt, että liikaa ei kannata rullata, voi mennä hermotuksetkin ihan plörinäksi. En sitten tiedä missä se raja menee. :D Mulla ei ole ollut ongelmia tämän suhteen, vaan mulla on ollut käytännössä enempi on parempi -vaikutus. Pääasiassa olen kyllä aina niin jumissa, että se mun rullaaminen on juurikin sitä jumien aukomista, eikä muuten vain tapahtuvaa rulluttelua. Ehkä siksi se ei mene sen rajankaan yli, kun siihen on kaiketi vielä aika pitkä matka, vaikka kunnolla rullaankin.
      Treenin jälkeistä rullaamista en harrasta, joskus tosin tein sitäkin. Nykyään ei kyllä vaan jaksaisi. :D Mutta jos kokisin sen erityisen hyödylliseksi ja tarpeelliseksi niin tekisin sitäkin. Tuo etukäteen rullaaminen mahdollistaa mulla ylipäätään nuo jalkatreenit esim. lonkankoukistajien osalta, joten se on suorastaan pakollista ja siksi sitä teen.

      HÄH mikä tää tämmönen instassa seuraamattomuus on. :D No onneksi korjasit. :’D

Kommentointi on suljettu.