Viikko 25: kevyttä viikkoa kohti

Tämä viikko meni ihan kissan kasvaimenpoistoleikkauksen ehdoilla, joka siis tiistaina toteutettiin ja siitä toipuminen jatkuu kokonaisuudessaan vielä reilun viikon (tarinaa kiinnostuneille täällä). Kaikki punttitreenit sain kuitenkin tehtyä, sovellettuina päivinä vain ja sitä myötä myös sisältöä piti rukata jonkin verran, että palautumista tuli sopivasti per lihasryhmä. Tältä viikko näytti:

Maanantai: selkä, hauikset, ojentajat. Kesto: 50min.

Tiistai: lepo.

Keskiviikko: lepo.

Torstai: jalat, vatsa. Kesto: 1:08min.

Perjantai: olkapäät, ojentajat, hauikset. Kesto: 60min.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: jalat. Kesto: 58min.

Kapeaa kyykkyä.

Aerobista ei urheilun nimissä tullut laisinkaan, mutta muuten kyllä. Maanantai oli yksi aerobinen suureksi osaksi koko päivä, kun tuli juostua paikasta toiseen. Bootsit jalassa, eli koivet sen jälkeen kipeinä. Ja jalkatreenin jälkeisenä päivänä, eli koivet sitäkin enemmän kipeinä! Mutta tosiaan, aerobiset tulee tässä jäämään urheilun osalta kokonaan pois (yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta), sillä aloitan fyysisen työn, jossa sitä aerobista tulee ihan kunnolla jokaiseen arkipäivään useamman tunnin ajan.

Ranskalaista.

Kestot on treeneissä edelleen tosi nopsakat, verrattuna entiseen treenityyliin. Edelleen teen siis useamman liikkeen tauotta putkeen, koska olen vain siihen niin vietävästi tykästynyt. Jalkatreeni on tässä poikkeus, sillä siinä se ei onnistu, mutta niissäkin on sarjatauot lyhentyneet ja sitä kautta treenin kesto on sitä samaa luokkaa. Tästä sunnuntaista jäi toki olkapäät vielä pois, sillä ne tuli tehtyä torstain sijaan perjantaina, eikä tarvittavaa palautumisaikaa ehtinyt tulla siihen väliin.

Maanantain treenin tein illalla. Tosi illalla. Enempi illalla, kun varmaan ikinä! Yhdeksän jälkeen olin vasta valmis. Sen jälkeen oli vielä miehen vuoro hoitaa oma treeninsä, joten treenihuoneessa oli tapahtumaa vielä myöhään! Tiistaina oli se kissan leikkaus ja silloin ei tullut tehtyä mitään. Keskiviikkona olisin voinut koipia treenata, mutta olin koko päivän ajan sylinä kissalle ja se oli selkeästi tärkeämpää. Torstaina sitten vihdoin. Rauta oli raskasta. En ole saanut nukuttua niin hyvin kuin normaalisti, sillä vahdin kissaa öisinkin ja sen vuoksi nukun sängyn sijaan sohvalla. Uni on pätkittäistä, joskin myös todella sikeää silloin kun sitä unta saa nauttia. Mutta tokihan tuo vähän tuntuu jossain, ja vaikka se ei juuri yleiseen väsymystasoon olekaan vaikuttanut, se tuntuu raudan painossa. Jalkatreenissä etenkin. En kuitenkaan tiputtanut painoja normaalista, vaan kiltisti ähersin niillä vähän liian raskailla ja kyllä tuntuikin! Heti samana iltana alkoi koskea kankkuihin ja takareisiin. Torstain treeni oli sekin iltatreeni, ei kuitenkaan ihan yhtä myöhäinen kuin maanantain hikoilut. Se sujui kivasti ja reippaasti.

Sain siinä keskiviikon jalkatreenissä mojovat, kipeät mustelmat säären etuosiin. Kun tein takareisille sitä liikettä, jossa maataan mahallaan lattialla ja käsipainoa liikutellaan jalkojen avulla, se puntti painoi sääriin aina siellä yläasennossa. Sattui kovin, mutta siitä huolimatta jatkoin. Tulikin oikein klommot koipiin! Oli ollut tarkoitus tehdä enempi kuin kolme sarjaa, mutta siihen kolmeen se todellakin jäi. Nyt on makoisat mustelmat. Ja tuo kaikkihan johtui ihan vain siitä, että mun normaalisti treeneissä käyttämäni säärystimet on paremmassa käytössä. Tai on mulla vielä yksi, mutta sekin on varattu samaa virkaa toimittamaan, kuin tämä ensimmäinenkin.

Tämän sunnuntain jalkatreenissä otinkin tilalle jotain pehmikettä siihen, ja ainoa mitä keksin, oli pitkävartiset villasukat. Laitoin ne tuota liikettä varten jalkaan ja taittelin vartta mahdollisimman paksuksi mytyksi. Paksuudestaan huolimatta edelleen teki kipeää, kun ne mustelmat siinä tosiaan on. Mutta pystyi sentään kuitenkin liikkeen tekemään, mä niin tykkään siitä! Raskasta oli rauta tänäänkin, mutta samalla fiiliksellä se meni läpi kuin keskiviikkonakin. Varmaan tulee samanlaiset kivutkin. Mikä on hauskaa sitä ajatellen, että huomenna näitä koipia tarvitaan töissä.

Split squat aluillaan.

Tällä viikolla on (nähtävästi) syöty useamman kerran riisiä ja vain kerran perunaa. Ruokia tosin näissä kuvissa on vain kuusi, enkä ole ihan varma, että mikä sieltä välistä puuttuu. En ihmettelisi, vaikka se olisi riisiä. :D

Riisiä monessa muodossa. On porkkanaraasteen ja herkkusienien kanssa, on pakastevihannespussin kanssa ja sitten vielä jossain muodossa, mitä en edes enää tässä kohtaa muista. Jokin näistä oli tomaattisessa kastikkeessa. Taisi olla tuo herkkusieniversio.

Tein myös nyt ensimmäistä kertaa täällä myskikurpitsasoppaa! Nyt, kun ilmat on viileämmät, viitsii soppaakin syödä. Ei se oikein helteillä uppoa.. Hyvä tomaattinen soppa tuli, seassa valkosipulia. Iloinen asia, että täälläkin sitä myskikurpitsaa on tietyissä kaupoissa. Meidän Prismassa on aina. Nams! Kuvissa näkyy myös lohkoperunaa ja porkkanaohukaisia. Kaikki oli hyviä, niin kuin nuo riisiruoatkin.

Yllä näkyy käyttämäni maapähkinävoi. Mies meillä käyttää mantelivoita, jota itsekin käyttäisin, jos vatsa sitä kestäisi. Mutta tämä on hyvää. Ja ilmeisen edullistakin. Litran pänikkä tuolla MyProteinilla maksaa semmosen yhdeksän euroa. Ihan itse olen tuhonnut jo yhden litran tässä ehkä noin kuukaudessa. Tänään korkkasin seuraavan ja kun mies on samassa ajassa tuhonnut kolme litraa sitä manteliversiota, lähti tänään taas uusi tilaus menemään. Tuolta tilataan aina myös saksanpähkinöitä ja parapähkinöitä, sekä tietysti proteiinia, eli meidän tapauksessa maustamatonta riisiproteiinijauhetta. On edullinen paikka.

En ole pitänyt kunnollista kevyttä viikkoa aikoihin. Normaaliolosuhteissa aikataulutan sen aina ja se tulee sieltä joka neljäs tai viides viikko, säännöllisesti, ja pidän siitä kiinni. Nyt on kuitenkin ollut pitkän aikaa kaikenlaista, mitkä on vaikuttaneet treeneihinkin. Ei kovin moni viikko ole tainnut olla se mitä sen oli tarkoitus olla ja suunniteltuja treenejä on jäänyt tekemättä tai taakkoja on kevennetty. Tuon vuoksi en ole erillistä kevyttä pitänyt, kun kaikki ne on olleet muutenkin jonkin verran normaalia kevyempiä. Mutta sitten taas mm. tuo kissan tilanne on uuvuttanut henkisesti todella kovin ja vaikka sellaisena viikkona onkin treenit olleet kevyitä, niin kyllä se kokonaiskuormutus on ollut silti raskaan puolella. Siispä ensi viikosta on tulossa punttitreenien osalta ihan kunnolla kevyt. Parempaa viikkoa sille ei voisi tullakaan, kun nuo työt tosiaan alkavat, ja siinä tulee fyysistä lisäkuormitusta sen kautta. On hyvä ottaa sen vuoksi tämä ensimmäinen viikko kevyenä, etten ihan uuvahda! Huomenna heti siis ensimmäinen kevyt treeni, jos vaan voimia on. Illalla. Musta tulee iltatreenari ihan tosissaan!

Nyt alan valmistautua huomenna alkavaan uudenlaiseen koitokseen. Lenkkarit valmiiksi kassiin ja kassi odottamaan ovenpieleen, huomenna se alkaa!

Mukavaista viikkoa kaikille!

8 vastausta artikkeliin ”Viikko 25: kevyttä viikkoa kohti”

  • Huh, jännittää sun puolesta eka työpäivä! Ja pitääpäs tsekata toi MyProtein. Tsemppiä muutokseen iltatreenariksi!

  • Uuu, maapähkinävoita! Pakko varmaan kohta ostaa itekin, kun joka paikassa niin hehkutetaan että himottaa. Toivottavasti työt luistaa :)

    • Voin vannoa, että se himotus ei ainakaan laannu sillä, kun sitä ostat. :D Joskus voi käydä jopa ihan toisinpäin! ;) Ja kiitos, työt kyllä luistaa lennokkaasti! :)

  • Tuli lenkkareista mieleen että ihanko oikeasti sää juokset sielä töissä sitten :D Tsemppiä töihin!!

Kommentointi on suljettu.