Viikko 22: lomalaisen uudet kuteet, verikokeet ja kasvanut hauis

Hyi minua, vasta tiistaina kirjoittelen.. No, lomalainen laiskottelee! Totuuden nimissä en olisi sunnuntaina voinutkaan kirjoitella, sillä viikon viimeinen treeni tuli tehtyä vasta silloin. Ja se loppui perinteisesti yhdentoista aikoihin illalla, kuten jokainen iltatreenini nykyään. Tältä viikko näytti:

Maanantai: olkapäät, ojentajat. Kesto: 1:06min.

Tiistai: lepo.

Keskiviikko: selkä, hauikset, takaolat. Kesto: 1:01min.

Torstai: jalat. Kesto: 1:02.

Perjantai: olkapäät, ojentajat. Kesto: 1:06min.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: selkä, hauikset, takaolat. Kesto: 1:02min.

IMG-20150529-WA0002

Tosiaan tuli vaihdettua lepopäivä lauantaille ja treenipäivä sunnuntaille. Taisi olla kaikkien aikojen toinen kerta, kun olin sunnuntaina salilla. Lauantaina olin töiden jälkeen niin poikki, että olisin voinut nukahtaa istuen pöydän ääreen. Totesin, että parempi on jättää treenaamatta. Olen muutenkin ollut todella väsynyt, ja tämä puolentoista viikon loma on sitä kautta tullut todella tarpeeseen. Tässä on parina perättäisenä yönä nukuttu suunnilleen kellon ympäri molempina öinä, ja kun sekään ei tunnu olevan tarpeeksi! No, työkuviot muuttuu kohta hyvinkin radikaalisti, eikä vähiten tämän uupumukseni vuoksi.

2015-05-26 07.37.00
Suihkusta tulleena pyyhe päässä.

2015-05-26 07.37.23

Treenit on silti kulkeneet. Jotenkaan ei siellä koskaan lopu virta kesken ja sinne meneminen ei koskaan tunnu vastenmieliseltä. Se onkin varmaan mulle juuri se, mikä tasapainottaa sitä kaikkea muuta arkea. Se paikka, mistä sitä virtaa saa, eikä se mikä sitä vie. Olen myös ilokseni saanut lisäiltyä painoja ja vihdoin on tullut myös se hetki, jolloin sain taljassa tehtäviin sivuvipareihin lisättyä sen seuraavan pykälän – enää ei tarvitse tehdä sillä pienimmällä painolla! Mullahan oli ongelmana se, että se pienin paino (1,25kg) oli alkuun sopiva, mutta sitten sillä alkoi mennä parikymmentä toistoa. Kuitenkin seuraava pykälä (2,5kg) oli liikaa, kun sillä veivaaminen on ollut sellaista riuhtomista. Siispä olen kiltisti veivannut sitä pientä painoa ja niitä kahtakymmentä toistoa. Sitten tässä yksi päivä viime viikolla laitteen vieressä teki omaa treeniään joku kunnon salikarpaasi ja hävetti ajatuskin tehdä sillä pienimmällä painolla. :D Joten siitä rohkaistuneena lisäsin pykälän enemmän ja nythän sillä kulkeekin riuhtomatta! Jes. Kannatti veivata pienemmällä jonkin aikaa, että ei tarvitse rumasti riuhtoa suuremmalla.

IMG-20150528-WA0001
Kokeilin ohimennen näitä vatsoja. Oli kiva laite!

Perjantain vapaapäivänä kävin aamusta verikokeissa, joista tulin ulos yli neljäsataa euroa köyhempänä. Onneksi jäin pyörimään kaupungille sen jälkeen, kun minut soitettiin sinne takaisin. Jotain oli jäänyt ottamatta ja kävin vielä antamassa kolme putkiloa lisää. Molemmat kädet tuli siis tökittyä. Yleensä mulle ei verikokeet tunnu missään ja mitään ihmettä ei niiden suhteen tapahdu, mutta nyt tapahtui molemmilla kerroilla. Ensimmäinen oli täysin kivuton siihen asti, kunnes neula otettiin pois. En tiedä nirhaisiko se matkalla hermoa tai jotain, mutta jumankauta, että vihlaisi! Sen jälkeen oli pitkään käsi arkana ihan sinne hauiksen sisäsivulle asti. Onneksi ei jäänyt pitkäaikaiseksi tuntemukseksi, vaan siitä selvittiin normaaliksi muutamassa tunnissa. Toista verikoetta ottaessa ei sitten taas sattunut missään kohtaa, mutta taisin jättää painamatta tarpeeksi hyvin sen jälkeen, kun sinne ihon alle muodostui puolikkaan rypäleen kokoinen patti. Patti onneksi laskeutui sekin seuraavaan päivään mennessä ja nyt muistona on vain kohtalaisen kukertava mustelma.

2015-05-29 10.34.07
Silmistä näkee, että väsyttää ja kovin.

Ja koska tuollaisen summan maksamisen jälkeen ei kukaan nyt vain lähde kotiin, niin piti käydä vähän shoppailemassa. Terapiaa, you know. H&M:ssä oli kaikista -20% ja siitä innostuneena kävinkin vähän ostoksilla. Myös treenivaatetta tuli ostettua, ja tällä kertaa ostin myös ensimmäiset treenitrikooni. Sinne meni se neitsyys! Nämä on minusta aivan ihanat ja kangas on napakkaa, eikä siitä loista kalsongit läpi. Nyt en tahtoisi muita pöksyjä enää treenissä käyttääkään ja saattaapi olla, että pesukone tulee jatkossa pyörimään kohtalaisen usein.. Kuvan topin ostin myös, kuten kuvista on varmaan jo huomannut. Se on oikeasti juoksutoppi, mutta mulle se on salitoppi. Samoin ostin toisenkin treenipaidan, mikä on jo Instassa näkyvissä (se tummansininen), mutta mitä en voi tähän laittaa, koska ne treenikuvat kuuluu vasta seuraavaan viikkokoosteeseen! Sekään ei ollut salipaita, vaan ulkoilmaan tarkoitettu. Mutta meikä-rebel käyttää sitä salilla. Muhaha!

IMG-20150529-WA0004
Pinnertää pinnertää.

Aiemmin mainitsin, että olen saanut nostettua taljavipareissa painoja ylöspäin viime viikolla. Samoin olen saanut nostettua painoja ojentajissa, mitkä tehdään taljassa pään yli (postauksen eka kuva), ja pulldownissa, eli selkäliikkeessä. Siinä on itseasiassa hypätty kahdesti ylöspäin tällä viikolla, yhteensä seitsemän ja puolen kilon verran. En tiedä mistä näitä voimia tulee! Karkkipussista? Suklaalevystä? Ehkä! Tai sitten olen hissutellut liian kauan liian pienellä painolla.. Ehkä se on se todellisempi vaihtoehto. No jospa nyt oisi painot siinäkin liikkeessä hetken kohdillaan. Saan kyllä fiksata painoja ylöspäin aika monessa liikkeessä tulevissa treeneissä. Aika paljon tulee tehtyä sitä kahtatoista toistoa. Voisi kokeilla välillä siirtyä vaikka kahdeksaan ja nostaa siitä taas niitä sinne kahteentoista.

2015-05-31 22.45.311
Sunnuntain iltatreenin pumpitukset

Sunnuntainahan olisi voinut käydä jo päivällä treenaamassa ja siten olisi saanut postauksenkin normaalisti ulos, mutta se ei käynyt päinsä, koska meillä oli leffaan varattu liput. San Andreas käytiin katsomassa ja jännitin niin, että niska oli kyllä eilen maanantaina aivan jumissa. Jännitin ja itkin, itkin koska jännitin ja itkin koska pelkäsin kohta jännittäväni ja jännitin koska itkin. :D Hahaa. On ne leffat vaan semmosia, että noin suurelta screeniltä kattellessa valtaa mukaansa kyllä aika tehokkaasti. Leffahan oli hyvä ja hyvin tehty. Vähän siinä oli turhaa mukana ja vähän liian patrioottinen loppu, but that’s Hollywood for ya. The Rock on kuitenkin hottis ja siitä harvinainen, että hän on myös ihan jumalattoman sympaattinen kaveri. Nöyrä. En tiedä olisinko mennyt katsomaan, jos hän ei oisi siinä ollut. Ehkä, en tiiä. Kyllähän se oisi ilman häntäkin toiminut, mutta plussaa se nyt ehdottomasti oli! 3D:nä en oisi uskaltanut mennä katsomaan. Huimasi jo ilmankin. Oisin varmaan oksentanut 3D-versiossa. En oo koskaan sellaista katsonut, mutta olen aika varma, että ei oo mun juttu.

20150531_145038
Leffaanmenonaamanväännöt.

Hei niin aijoo! Mittailin tuossa hauikseni ympärysmittaa ja ilokseni olen sitä kasvatellut sentillä salin aloituksen jälkeen. Hiljaa hyvä tulee! Sitä ennenhän se ei ollut kasvanutkaan varmaan vuoteen. Jo on siis aikakin, hemmetti.

Viikon ruokia sitten seuraavaksi. Enemmän saisi väriä ja vaihtelua kyllä olla lautasella. Mutta kun on lemppareita ja ne on niin hyviä..

2015-05-25 17.44.36
Perunaa Keijulla ja porkkanapihvit.
2015-05-26 17.36.08
Kissan ilme. :D
2015-05-26 17.36.41
Pakastevihannespussi ja herkkusienikastike.
2015-05-27 17.16.37
Perunaa pakkasesta ja porkkanapihvit.
2015-05-28 18.21.45
Se paras, eli riisipasta ja herkkusienikastike.
2015-05-29 17.31.23
Perunaa pakkasesta ja soijapallerot. Ja sinappia ja ketsuppia. Mmmhh..
2015-05-30 17.39.51
Riisinuudelit ja porkkana- ja punajuuripihvi.
2015-05-31 18.03.40
No sitäpä. Ristikkoperunoita ja soijapalleroisia. Mitkä saattoivat vähän kärstätä. Kannattaa aina nörätä samalla kun kokkaa.

Lauantain työpäivän jälkeen alkoi tosiaan loma, ja töihin palaan ensi viikon torstaina, ei sellainen puolitoista viikkoa tässä lomaa tulee. Suurimmat suunnitelmat mulla lomaan liittyy nukkumiseen, ja sitä aion tehdä niin paljon kuin mahdollista. Tätä olenkin tosiaan jo toteuttanut hyvinkin paljon. Vähän ihmettelen, että mistä tätä unta riittää, mutta katsotaan joskos se jossain kohtaa riittäisikin ja jos ei, niin jos edes jostain verikokeista selviäisi jotakin. Osa tuloksista on jo tullut, mutta mitään kovin selkeää ei ole näkynyt. Tarvitsemaani rasitustestiä ei ilmeisesti tehdä koko kaupungissa ja sitä varten pitänee varailla aikaa aika paljon kauemmas. Haluan sen kuitenkin päästä tekemään, kun se voisi olla diagnostisesti tärkeä. Tai antaa edes jotain viitettä johonkin.

Sunnuntaina ei muuten taaskaan tule sitten postausta. Tuo päivä vietetään Jaanaban ja härren parissa heidän luona. Käydään jossain syömässä ja semmosta kivaa. Jee ootan jo! Jospa sitten maanantaina panostaisin ja saisin kirjoitettua. Eilen en olevinaan ehtinyt. En tiedä onko tänään aikaa sen enempää kuin eilenkään, kun vasta kahdeltatoista nousin ylös sängystä. Seuraavaksi suihkuun, ruoanlaittoon, kauppaan ja sitten vielä (taas) leffaan. Vuorossa Mad Max: Fury Road ja olen aika varma, että niskani saan aika überjuntturaan sen kanssa. Hirvittää jo valmiiksi. Koko traileri ahdisti hektisyydellään jo kovasti. Ja silti se on pakko mennä katsomaan! Ihme touhua.

Kivaa viikon jatkoa!

6 vastausta artikkeliin ”Viikko 22: lomalaisen uudet kuteet, verikokeet ja kasvanut hauis”

  • Mä nyt olen vasta vähän aikaa seuraillut sun blogia ja varmasti olet kirjoitellut tähänkin kysymykseen vastauksen moneen kertaan, mutta kysyn silti.
    Mitä käytät proteiininlähteenä soijan lisäksi? Annokset ovat herkullisen näköisiä, mutta kun ne eivät sisällä sitä lihaa… Oliko niin ettet käytä edes maitotuotteita?
    Minulle ravintoasiat ovat ajankohtaisia, kun pitäs tiputtaa painoa 2,5kg ja samalla treetana voimaa…blaah.
    Mutta hyvännäköisiä annoksia tosiaan, niistä saa inspistä tähän mun projektiin! :)

    • Heips Eve!
      Mullahan ei soija ole juuri proteiininlähteenä laisinkaan, en käytä sitä päivittäin. Vatsani ei siitä juuri piittaa. Pääasiallinen proteiininlähteeni on riisiproteiinijauhe. Ja vegaani tosiaan olen, joten maitotuotteetkaan ei ole käytössä. Ne jäi pois vuoden ensimmäisestä päivästä lähtien. ;) Ilman lihaa on menty jo monen monta vuotta. Punainen liha jäi pois 13 vuotta sitten ja viitisen vuotta sitten jäi loputkin.
      Kiva jos inspistä löytyy! :)

      • mitä riisiproteiinia sää käytät, voin vinkata että nää kaks on parhaat kasviproteeinijauheet mitkä tiedän; riisiproteiinista; http://fitnessfirst.fi/sun-warrior-riisiproteiini-suklaa-1kg.html ja toinen herne-karpalo-hamppuproteiinista; http://fitnessfirst.fi/sun-warrior-warrior-blend-protein-suklaa-1kg.html !! suosittelen kokeileen ellet jo ole! ihanaa sellaisenaan taivaallista esim pakastetun banaanin kanssa tai avokado-banaani+tämä niin suklaamousse! :P

      • Mulla on käytössä MyProteinin maustamaton riisiproteiinijauhe. Meillä menee sen verran paljon protskujauhetta, että ollaan katsottu hinta-laatusuhteeltaan meistä se paras. Viimeksi tilattiin kolmekymmentä kiloa. :D En itse tahdo käyttää mitään maustettuja versioita. Mahdollisimman simppeli niin hyvä on. Ja mun vatsani ei kestä jauheista muita kuin riisiä, niin sillä mennään. :)

  • Moi! sulla on tosi hyvä ja selkee blogi. Voisitko tehdä joskus postauksen, jossa kertoisit sun saliohjelman (mitä teet, kuinka teet, millä painoilla teet ja kuvatkin jos jaksat)? Mulla on aika samanlainen ohjelma kuin sulla, esim ojentajat ja olkapäät samana päivänä. :)

    • Moikka! Ja kiitos. :)
      Kyllä mä voisin muuten sellaisen tehdä! Olen niitä ennenkin tehnyt vuosien varrella, mutta edellinen sellainen on ennen salille siirtymisaikaa, joten päivityksen paikka olisi. :) Kiitos vinkistä!

Kommentointi on suljettu.