Viikko 11 ja löpinät päälle

Viikkokoostetta tässä ja perään taas lässytykset. Ja päivän erinomainen sapuskakin.

Maanantai: ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet. Kesto: 1:10, keskisyke: 120, max: 162, 213kcal.

Tiistai: selkä, hauikset. Kesto: 1:09, keskisyke: 122, max: 166, 219kcal.

Keskiviikko: crossailua. Kesto: 1:00, keskisyke: 120, max: 154, 206kcal. (20km)

Torstai: jalat, vatsa. Kesto: 1:08, keskisyke: 120, max: 162, 220kcal.

Perjantai: ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet. Kesto: 1:13, keskisyke: 121, max: 159, 224kcal.
+ 0:30 crossailua, keskisyke: 132, max: 156, 144kcal.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: selkä, hauikset. Kesto: 1:04, keskisyke: 118, max: 162, 192kcal.
+ 0:30 crossailua, keskisyke: 155, max: 176, 180kcal.

Tänään. Ja lappu törröttää pöksyistä. :D

Semmonen viikko. Onhan siinä taas jos jonkinlaista tohinaa. Viime viikon sunnuntain jalkatreenistä toipuminen kesti monia päiviä, eikä olleet takareidet vielä kivuttomat torstain jalkatreenissäkään. No ei muuta kuin uudet SJMV:t kehiin silloin. Meinasi krampata kovin kesken kaiken, mutta sitten taas treenin päätteeksi ne oli niin kivasti vetreytyneet, että suurin kipu oli jo kadonnut, eikä seuraavana päivänä enää tuntunut. Olin iloinen palautuneesta normaalista kävelykyvystäni.

Tämän päivän treenit oli hirveän kivoja. Sai kunnolla hauista tehtyä, otin pitkästä aikaa keskitettyä käsipainolla kehiin, mitä en olekaan tehnyt sitten Saksa-aikoihin. Samalla jakkaravirityksellä kuin silloin muinoin. :) Makoisalta maistui! Tuon treenin jälkeen annos rahkaa lisukkeineen ja oottelua, ennen kuin viitsi alkaa hikoilla crossarilla. Rahkan jälkeen mulle tulee aina kylmä. Ja crossailu alkoikin jättikokoinen villatakki päällä :D Ei mulla ollut etukäteissuunnitelmaa, että millä lailla painelisin menemään, mutta nähtävästi painelin menemään melkein täysillä. :D Koko touhu meni seuraavan kaavan mukaan: 10min nopsaa tahtia ykköstasolla, kaksi leppoisaa minuuttia. Taso kakkoselle ja 10min nopsaa tahtia, 2min leppoisaa. Taso kolmoselle ja sillä loppu kuusi minuuttia nopsaan, että oli puoli tuntia täynnä. Puoli tuntia siksi, että huvitti mennä puoli tuntia. :) Kyllä tuli ihan jumalaton hiki taas. Villatakki lensi ensimmäisen 10min jälkeen pois. Olisi lentänyt aiemminkin, mutta en tahtonut sotkea tahtia. Tällaiselta se sykekäyrä sitten näytti:

Lopussa vauhti jo vähän hiipui. Se oli ihanaa tuskaa, kun jalat tahtoi vaan hidastaa ja koitin niitä siitä huolimatta liikuttaa mahdollisimman nopeasti. Ei se enää ihan samaa tahtia sillä vastuksella onnistunut. Keskisyke touhulla oli sen 155 ja lopun pätkässä tuli ne maksimit, jäätävät 176. Tällä crossailulla mulla oli musiikki soimassa ja katselin lähinnä vaan sitä crossarin näyttöä, jotten antanut vauhdin tipahtaa liian alas (siitä siis näkee vauhdin). Perjantain crossailulla katselin Will & Gracea dvd:ltä ja keskiviikkona Frasieria telkkarista. Se on kivaa kun on vaihtoehtoja miten crossailunsa viettää. :) Ilmat on täällä edelleen ihan järkyttävät, joten kävelylle ei tule lähdettyä. Eipä näytä seuraavan 10 päivän ennusteessa mitään muutosta asiaan olevan luvassa.

Aamunaamasensuuri iski.

Perjantaista perjantaihin oli punnitustulos -300g. Olin varma, ettei ole yhtään, on meinaan semmoinen nestepöhö iskenyt tähän kroppaan (hormonit..). Tiedä sitten mitä olisi ollut tuo tulos ilman pöhöä. Tässä myös mietin, että pidän mielelläni tahdin hitaana, eikä olisi maailmanloppu jos ei putoisi yhtään, sillä kuun vaihteessa on tulossa sellainen viikon pätkä, etten tiedä miten tulee syötyä, treenattua tai tehtyä yhtään mitään. Voi olla, että edessä on myös ihan blogitaukokin siksi aikaa, en rehellisesti sanoen vielä tiedä. Ei ole aavistustakaan treenailenko vaiko enkö. Maistuuko ruoka miten hyvin vaiko eikö maistu. Lisäksi nuo päivät on hieromattomia päiviä, joten mennään siitä ainakin seuraavat 2-3 viikkoa aivan jäätävillä niskaoireilla. Katotaan miten ne sitten taas vaikuttaa mihinkin kuvioihin. Mutta siitä olen tosiaan aika varma, että kaikki ylimääräinen tipahtaa kyllä noiden päivien aikana pois. Siksi olisi tietty hyvä, että sitä ylimääräistä olisi silloin vielä. Mutta ei siitä nyt sen enempää.

Loppuun vielä päivän ruoka, mikä oli ah, taivaallista. Lanttusosekeittoa ja paistettuja portobelloviipaleita pinaatilla. Sopassa oli lanttujen lisäksi tuoretilliä ja -basilikaa, raejuustoa, sekä maitoa/vettä sopivan koostumuksen aikaansaamiseksi + tietysti mausteet. Sienet paistelin tosiaan tuorepinaatin kanssa ja maustoin vain musta- ja sitruunapippurilla. Tämä oli ihan jäätävän hyvä setti ja sienissä oli jotain niin tuttua makua. Grillattu elukka tuli mieleen. Miehen mielestä kana, mun mielestä oikein kunnon ribsit. :D

Siis kuolaan ehkä vielä vähän.

Nyt jatkan sopan sulattelua ja kahvin juontia. Mukavaa sunnuntain jatkoa ihmisille ja olkoon uusi viikko loistoviikko!

p.s. Päivän selkäkuvat oli hirveän kiva ottaa, kun vieressä on tosiaan ikkuna. Onneksi edes sisäpihalle päin. Toivottavasti kukaan ei kurkkinut juuri silloin ikkunoistansa ulos. :’D TERVE NAAPURIT vaan. Nii.

6 vastausta artikkeliin ”Viikko 11 ja löpinät päälle”

    • Ja mukavat! Vaikka eivät kyllä materiaalinsa puolesta oo kovin sporttiset. :) Kiitos Kerttu! <3 Kyllä mä tulen sitä tsemppiä tässä ihan tosissani tarvitsemaankin, en yhtään sitä kiellä!

  • Mulla on myös tuollaisia päähänpinttymiä aerobisten kanssa usein, että ei ole mitään etukäteissuunnitelmaa, mutta sitten treenin alussa se siitä muotoutuu ja loppua kohden on juurikin pakko saada joku tietty minuuttimäärä/kilometrimäärä tms. saavutettua. Joskus treenin lopussa junnaan vielä kahden vaiheilla: ”lopetan kun on 45 min täynnä” ja kun se alkaa lähestyä, niin jos kilometrit näyttävät jotenkin ”keskeneräisiltä”, niin ”lopetan kun on 45 minuuttia JA vähintään 7.5 kilometriä”..

    • Heh, oon justiinsakin tuollainen! Mitään en tiedä ennen kuin aloitan ja sitten se muuttuu juurikin noista syistä kun sullakin! ;)

Kommentointi on suljettu.