Vertailun vuoksi

Kaivoin esille treenivihkoni, jota aloin kirjoittaa huhtikuussa, jolloin aloitin kolmijakoisen ohjelman. On jännä katsoa, miten sitä on kehittynyt. Muutamia esimerkkejä:

Huhtikuussa tein split squatia 45 kilolla 3×12. Nyt teen 60 kilolla 3×16.
Pohkeita (calf raise) tein molemmat samaan aikaan 20 kilolla 3×20. Nyt teen 36 kilolla yksitellen, ensimmäisellä päälle kaksikymmentä ja seuraavilla aina muutaman vähemmän.
Pystypunnerrusta tein 8 kilon käsipainolla 3×12. Hiljattain siirryin 12 kilon käsipainosta tankoon, jossa on nyt 27 kiloa, toistot 7-6-5.
Kulmasoutua tein 12 kilolla 3×12. Nyt teen 22,6 kilolla ensimmäisellä 16 ja siitä tippuu muutamalla toistoilla seuraaviin.
Vatsalihaksia tein vatsalihaspenkillä 17 kiloa rinnan päällä 2×25. Nyt niitä menee sillä 17kg:lla 50-40.
Keskitettyä hauista tein 8 kilolla 12-10-10. Nyt teen (pudotuksissa) 12 kilolla 14, perään 10 kilolla 18 ja sen perään 8 kilolla 30. :’D
20 kilon tangolla sain hauista 3×6. Nyt teen samalla painolla hauista (pudotuksissa, 24,4 kilon ja 12 toiston jälkeen) 18.
Hooverit olivat kolmeminuuttisia. Nykyään vähintään viisi.
Kylkiä tein 20 kilolla 2×12. Nyt 36 kiloa ja ylläpitovaiheessa jotakin 12-15 välillä kertaa kaksi.

47,5kg – huhtikuu – syyskuu – 46,5kg

38 vastausta artikkeliin ”Vertailun vuoksi”

  • Vau onpa suuria muutoksia noinkin lyhyessä ajassa! :) Motivoi todellakin mua kaivamaan jostain sen vihon ja kirjaamaan treenejä.

    • Eniten mua naurattaa tuo keskitetyn haban painot ja toistot. :’D On hienoa, kun on jokin mistä katsoa kehitystä. Valokuvien lisäksi tietysti. Eli mars mars treenivihon kimppuun. ;)

  • Hieno muutos! Mun on pakko tunnustaa etten pidä treenipäiväkirjaa. Nyt kyllä pakko alottaa. Ei niitä miuten kuitenkaan muista :D

    • En mä ainakaan olisi muistanut huhtikuun painoja ilman. :D Eli ehdottomasti suosittelen kirjaamista! :)

  • Luin sohvalla sun blogia ja tyttö tuli viereen ja osoitti sun kuvaa ”tää on mun äiti” :D Vastasin vaan että voi kun oliskin :P

  • Onpa kyllä huippua kehitystä painoissa/sarjoissa (hieno muutos kropassakin)! Mua tää taas muistuttaa siitä, että treenipäiväkirjan lisäksi voisi joskus ottaa vaikka jotain kehityskuviakin :D

    • Danke! Hah, mä en montaa treeniä vie läpi ottamatta edes yhtä kuvaa :D Tänään oli erityisesti aikaa, kun ei ollut sykemittaria patistamassa eteenpäin, ja otin videoitakin tekniikan tarkastelun vuoksi. Kattelen niitäkin sitten varmaan joskus ja vertailen, että onko tekniikka parantunut vai ei. :’)

  • Siis wau! Mielikuvissani olet jo kokoajan ollut nykyisessä kunnossa mutta niin vain sitä muutosta on tapahtunut ihan ”huomaamatta” :D Ehkäpä se minäkin alan pitämään treenipäiväkirjaa, sellaistahan ei minulla ole ollut (ja tämän takia ei kehitystä ole tapahtunut, hehheh:X) Ei mutta oikeasti, kyllä se varmasti motivoi itsekutakin nähdä kehityksensä treenikerta toisensa jälkeen!

    • Hihih! Kiitos! Juu kyllä tässä on tuo suurin muutos tapahtunut nimenomaan huhtikuun jälkeen. Tosin tuo huhtikuun kuva on alkuvuoden pikkubulkin jälkeen, ja siinä on sitä löysää vielä jäljellä. Ennen pikkubulkkia viime vuoden lopulla olin paremmassa kunnossa kuin bulkin jälkeen tuossa. :’) Mutta enivei, on siinä jotain muutakin tehty kun vaan sulateltu kilo löysää päältä pois. :D

  • Onpa kyllä mielenkiintoista! Minulla on suurinpiirtein tuo sun huhtikuista vastaava kondis yläkropassa, (alakerrassa onkin sitten enemmän kehitettävää), ja osa treenipainoista samoja kuin sulla huhtikuussa :). Painon ei tarvitsi pudota oikeastaan grammaakaan, mutta tiukempaan kuntoon haluaisin kyllä päästä ja uskon, että hiljattain aloitettu treenipäiväkirja jeesaa kyllä tavoitteessa.

    Pitää vaan muistuttaa itseään välillä siitä, että tämä on kestävyyslaji, ja oikein treenatessa kehitystä tapahtuu, vaikkei yhdessä yössä/viikossa mitään eroa näkisikään treenipainoissa tai peilissä.

    • Mjoo, oli kiva kyllä nähdä tämä kehitys lukujenkin puolesta! Sillä onhan siinä nyt huikeita eroja. Yläkroppaan mulla ei koskaan rasva iskekään, ennen kuin on ylimääräistä monta kiloa.

      Ihan yhdessä yössä ei tuloksia tule, mutta loppujen lopuksi lyhyessä ajassa saa suurtakin kehitystä. Esimerkiksi alimmainen kuva tuossa blogin sivussa, ennen ’Hyödyllisiä linkkejä’ -osiota, on heinäkuulta. Toki mulla on pohjallakin monta vuotta kuntosaitreeniä.

    • Joo, totta, siis voi saada nopeastikin tuloksia, kun kaikki palikat on kohdillaan. Aloin seurata tätä blogiasi kai heinäkuussa ja olihan sinulla jo kesäkuussa aika tiukka kondis kuvista päätellen :). Ja kun luin TH-valmennuksen blogista fitness-malli -projektia (Kirsi Hell), niin oli sielläkin saatu muutamassa kuukaudessa aika iso edistys.

      Mutta tuntuu vaan siltä, että itse on joskus aiemmin varsinkin sortunut aika lyhytjänteiseen ajatteluun ja tuskastunut siitä, kun viikossa ei suurinpiirtein mitään tapahdu. No, ei kai tapahdukaan, jos treenaa aina mukavuusalueella, syö kuten ennenkin eikä pidä mitään kirjaa kehityksestään..

    • Kyllä kesäkuussa oli jo kesäkunnossa. :D

      Aika hyvin listasitkin nuo syyt tuohon, mitä olisi hyvä lähteä muuttelemaan johonkin toiseen suuntaan ja kokeilla taas uudestaan. ;)

  • Wau, mieletön muutos!! Taputapu! Itse pidän kanssa treenipäiväkirjaa, on kyllä kätevä tapa seurata kehitystä :)

    • Cheers Nana! :) Kyllä tuo painojen ja toistojen ylöskirjaaminen on ihan ehdoton juttu, jos hakee sitä nousujohteisuutta. En osaisi olla kirjaamatta! :)

  • Wow, aivan mieletön kehitys sekä kropassa että varsinkin noissa painoissa! Upeeta :)

    Omat painot, joilla heilun, on aikalailla tuota sinun huhtikuun tasoa (oon mennyt aivan liian kauan yksijakoisella, vasta hiljattain vaihtanut kaksijakoiseen…mutta pitäsi varmaan siirtyä suosiolla kolmijakoiseen!) ja noilla painoilla oon mennyt melkeen puoli vuotta :/ Surkeeta. Toistoja oon saanut kyllä lisättyä, mutta isompiin painoihin siirtyessä alkaa tekniikka kärsiä. Pitäisi ehkä vaan reippaasti siirtyä isompiin ja antaa tekniikan vähän ”pettää” vikoilla toistoilla :P Pitää saada treeni taas nousujohteiseksi, vaikka väkisin!

    Täytyy tulla tänne katselemaan sun kuvia ja hakemaan motivaatiota. I CAN do it :D
    Sun keskivartalo mulla on jo ;) mutta noi käsivarret!! Tahtoo. Mun ”spagettikäsiin” ei vaan millään tunnu lihas tarttuvan. Argh.
    Ja sun timmit jalat…geenejäni voin kiittää siitä, ettei rasva tahdo takertua keskivartaloon, mutta valitettavasti se tykkää mun reisistä sitäkin enemmän. Can’t win :D

    No niin…eiköhän jo riitä tämä body gossip. Mut joo, upeelta näytät :)
    Nyt nukkumaan ja huomenna taas reeeeenataan!

    -A

    • Wohoo! Kiitti! :)

      Kyllä mä liputan kolmijakoisen puolesta, tosin kaksijakoista en ole kokeillutkaan. Yksijakoisesta suoraan hyppäsin tähän ja kyllä kannatti hypätä! ;)

      Missähän mä näin juttua siirtymisestä isompiin painoihin ja sen vaikeudesta, kun monissa painoissa on se harppaus liian suuri (kuten kaksi kiloa).. Kuitenkin, meni jotenkin niin, että voi totuttautua niihin suurempiin painoihin niin, että tekee suuremmalla sarjan ensimmäiset toistot, sai niitä sitten minkä verran vain, ja siitä seuraavat taas sillä, millä on tehnyt ennenkin. Jossain vaiheessa alkaa tulla enempi ja enempi toistoja sillä suuremalla ja siihen voi siirtyä lopulta kokonaan. Jotain tällaista. :)

      Ja hei, mä kuulun kanssa näihin, joille ei tunnu tarttuvan lihas käsiin laisinkaan. Mutta kappas. :D Kovalla työllä tarttui mullekin! :) It’s possible! You CAN do it! :D

      Hyviä reenejäääääähhh.. :D o/ Wooo!

    • Hei, kiitti vinkistä!
      Täytyy tosiaan kokeilla vetästä isommilla painoilla noi ekat toistot -ties vaikka sitä ihan yllättyisi ja niitä menisi enemmän kuin ajattelin.
      Sitä pitäisi vaan rohkeammin tarttua niihin isompiin painoihin eikä miettiä, että eihän siitä mitään tule. No ei varmaan tulekaan, jos asenne on jo tollanen…ja varsinkaan jos ei edes kokeile! Duh. Hölmö oon. Sorrun taas siihen, mistä varoittelen muita :D Isompaa painoa kehiin vaan!
      Mutta on totta, että esim. salin käsipainoissa pitää siirtyä 10kg –> 12.5kg ja sen kyllä suuri harppaus, jos puhutaan esim. hauiskäännöstä. Haukka on kuitenkin niin pieni lihas, että tollanen 2.5kg lisäys per käsi on kyllä hurjan paljon.

      -A

    • Jep, mulla oli kanssa tuon hauispuntin painon kanssa ongelmia, mulla se harppaus oli kaksi kiloa. Kympistä olisi todellakin pitänyt päästä yhteentoista eikä hypätä kahteentoista, se harppaus on todella hurja! Heijarilla piti tehdä että sai sen edes ylös. Pikkuhiljaa se lähti kuitenkin sujumaan ja nyt rullaa! ;) Joten ooppa hyvä vaan! :)

    • A, itse teen siten, että nostan painoja heti kun tietty toistomäärä vanhoilla painoilla menee. Esim. kyykyssä toistot on 5-8 ja heti kun tuo 8 menee, lisätään painoa ja alotetaan taas tosta vitosesta (eli painoa lisätään niin paljon, että tosiaan alotetaan tuosta viidestä toistosta, aina kuiten pyritään kahdeksaan). Jossain pikkuliikkeessä (esim. hauis) alotan kasista, ja kun toistoja menee 12, lisään painoa ja alotan taas 8 toistolla. Tuolla tavalla toteutettu progressio toimii minulla. Tällöin vaikka kyykkysarja voi näyttää esim. tältä (taannoinen kyykkysarja, kun kaikki meni putkeen), 8x45kg, 8x50kg, 6x55kg, 6x55kg.

      -Anna-

    • Niin, ja tosiaan seuraavassa treenissä alotetaan tuosta 55kg:sta, tosin itse aloitan siitä painosta, millä edellisessä treenissä meni se kahdeksan. Vähän niinkuin totuttelusarja liikkeeseen…

      -Anna-

  • Anteeksi ettei jaksanut lukea tekstiä, mutta kuvista sen verran, että…
    – en halua pahoittaa mieltäsi koska olen ymmärtänyt että lihakset on sinust kaunista eikä naisellisuus.
    Mutta minusta olet huhtikuussa tosi hoikka, timmi mutta naiselisempi. Miellyttää enemmän minun silmää. :’)
    Tuntuu että sä vain näet itsesi jotenkin todellista suurempana vaikka oikeasti olet tosi pikkuinen. :(

    • Mä luulen, ettet sä ole lukenut mun muitakaan tekstejä.. :D

      Lihakset on kaunista, naisellisuus on kaunista. Itselläni preferoin tietty lihaksia. Mutta että näkisin itseni suurena tuossa ensimmäisessa? On mulla sentään silmät päässä kuitenkin. Jos olisit lukenut mun tekstejä koskaan, tietäisit, että näen kyllä itseni hirvittävän pienenä ihan nykyäänkin, joten kilo siihen päälle ei todellakaan tee minusta suurta.

      Loppu onkin mielipidekysymyksiä. Ensimmäisessä kuvassa olen pehmeä, suhteellisen löysä (enkä kyllä varmasti ole timmi), pikkutyttömäinen, en edes naisellinen. Koko olemus on sellainen ’anteeksi, että olen olemassa’ -nyhvö. :D Eikä kyllä miellytä omaa silmää sellainen, kun on niitä lihaksia aina tahtonut. No sitten niitä tein ja nyt miellyttää, muutos koko olemuksessa on huikea. Hell yeah!

      Ekan kuvan tyttöjä löytyy joka puolelta. Tokan kuvan itsevarmoja naisia on harvemmassa. Ja siitäkös minä tykkään! ;)

    • ”’anteeksi, että olen olemassa’ -nyhvö.” bhahahaa sori piti tulla tänne nauramaan ihan ”ääneen”, kun tässä kotisohvalla hörötän sun kommentille :D

      Muutos olemuksessasi on todellakin ”hell yeah!” ja tohon pyrin itsekin :)

      Kaikista suurin muutos on varmasti kuitenkin tapahtunut sun asenteessa. Ei enää mitään ’anteeks että on olemassa’ -kumartelua, vaan rinta rottingille ja: ”fuk yeah, kattele vaan, diggat kuitenkin” ;D …ja niinhän me katellaan. Ja digataan, heh.
      -A

    • :D :D

      Suurin muutos tosiaan on olemuksessa ja asenteessa. En enää ole pahoillani, että olen olemassa. :’) Hihiih!

  • Hyvä! Olet aivan mahtava ja minunkin motivaattorini treenaamaan kovempaa! Mitäpä muiden mielipiteillä tekee, kun omat ratkaisevat! :) Huippu kehitys noissa kuvissa! Mä en vaan kestä näitä ihmisiä, joiden mukaan ”nainen ei saa olla lihaksikas”. Saat kyllä olla niin ylpeä elämäntapasi tuloksista!

    • Yeah! Kiitos, ja ylpeitä tosiaan ollaan, kun paljon on vaivaa nähty ja nyt ollaan tyytyväisiä omaan itseensä ja peilikuvaan. Wooohoo!

  • Luin sun vastauksen kommenttiin että sanoit huhtikuu-sinua ”aika löysäksi”.
    Siis avaa silmäsi!!
    Siinäkin näkyy vatsalihakset ja kyllä nimenomaan timmiltä tytöltä näytät!
    ;)

    • Huhtikuu minä oli aika löysä. Neiti, rouva, herra tai kuka lie Anonyymi, on hyvä vaan ja tulee elämään mun nahoissani menneessä ja kokeilemaan, että oliko timmi.

      Vatsalihakset on syytäkin näkyä, kun niitä on monta vuotta tehnyt. Ei se ihmisestä timmiä tee.

  • Toivottavasti tämä kommentti ei aiheuta nyt mitään kriisejä, mutta mielestäni näytät nyt ”isommalta” kuin huhtikuussa. Siis positiivisessa mielessä. Olet saanut varsinkin yläkroppaan tosi hyvin muotoa lisää. Jos vielä joku päivä pystyt treenaamaan rintaa paremmin, niin lopputulos olisi varmasti vielä tasapainoisempi.

    -Anna-

    • Kiitos! Siis ainoa suuntahan on kasvaa kokoa. En minä tahdo pienentyä!

      Eli tällaisella kommentilla saa aikaan hurrausta, ei suinkaan kriisiä. :D

Kommentointi on suljettu.