Väsähtänyt keventelijä

Mä olen ollut tänään aivan huikean väsynyt. Aamusta lähtien on pilkityttänyt ja olen vähän väliä meinannut nukahtaa. Yön nukuin hyvin ja olen viime aikoina muutenkin nukkunut yöni sikeästi ja tunteja on tullut riittävästi. Unen puutteesta tämä väsymys ei siis johdu, eikä sen pitäisi johtua mistään muustakaan tuommoisesta ns. itseaiheutetusta. Epäilenkin, että kyseessä on ehkä jokin allergia. Reilun viikon ajan olen aamuisin herännyt silmät niin kuivina, etten pitkään aikaan näe juuri mitään. Päivisinkin ne ovat kuivat, mutta räpyttelyllä pysyy kuitenkin näkö sentään suhteellisen hyvin normaalina. Samoin allergiseen nuhaan viittavaa tapahtumaa tuolta onteloista hyökkii, kun esim. kumartuessa tuleekin yhtäkkinen paperin tarve, vaikka nuhaa ei muuten ole. Enkä ole aivasteluiltakaan välttynyt. Kaikkineen tätä on jatkunut nyt pari viikkoa, samaan aikaan kun ulkona kukat on alkaneet kukkia ja puut ja pensaat tekevät uutta lehteä. Kovin voimakasta allergiaa tämä ei kuitenkaan ole, vaikka väsymys onkin ollut aika huomattava jo useamman päivän ajan. Vielä pärjää kuitenkin ja toivotaan, että tästä menee ohi jo pian. Mitään todettua allergiaahan mulla ei ole, enkä vastaavasta esim. Suomessa ole koskaan kärsinyt. Täällä onkin tietysti taas aivan eri lajikkeet, joita tuolla luonnossa pukkaa. Aina kävelylenkin jälkeen oon silmät turvoksissa ja kuivina koko loppupäivän, ja näin on ollut pitkälti koko täällä Skotlannissa asumisen ajan, eli kyllä siellä joku mua kiusaa.

Kevyt viikko siis tuli oikein hyvään saumaan tätäkin ajatellen! En tiedä olisinko tänään kyennyt mihinkään rääkkitreeniin. Tällä kertaa tahdoin taas kevyen treenin toteutustapaan vaihtelua ja nyt päädyin pitämään painot ennallaan, mutta puolittamaan toistot siitä, mitä olen viimeksi tehnyt. Eli treenivihkoon sai kirjoittaa kaiken valmiiksi, eikä treenin aikana tarvinnut kynää käyttää. Piti vain vahdata painojen määriä ja toistojen lukumäärää ja se tehtiin, mikä paperilla luki. Arnold’s 21 (kuva yllä) piti tehdä vähän soveltaen, kun se on niin erikoinen liike tätä ajatellen. Päädyin tekemään 7-7-7 -yhtälön sijaan 4-4-4. Lähes puolet siis. Ja tuo tietysti sen kolme kertaa.

Vähän oli taas hassu treeni, kun ei saanut tehdä toistoja tarpeeksi. Mutta koska painot oli normaalit, niin sentään vähän tuntui, kun oikein keskittyen toistot suoritti. Hooverit tuolla 20kg lisäpainolla tosin tuntuivat ihan yhtä tyhjän kanssa, kun minuutin sijaan törrötin siinä sen puoli minuuttia. Eihän sitä ehtinyt tuntea vielä mitään. Tämmöstä tämä on tää viikko. :) Aikaa treenin suorittamiseen meni vaivaiset 44min, joten treenihuoneessa ei pitkään tarvinnut aikaa viettää.

Mausteiden kirjoa.

Ruoaksi tänään tuli tehtyä jotain nopeaa ja helppoa, kun ei energiat olleet ihan kohdillaan mihinkään sen hienompiin ruokiin tai uusiin kokeiluihin. Jääkaapista parsakaali ja pari kesäkurpitsaa työn alle ja sitten uunipellille ja uuniin. Ei mene kauaa aikaa valmistukseen ja valmistus on muutenkin kovin yksinkertaista.

Satsi oli uunissa nelisenkymmentä minuuttia ja siinä välissä ehti hyvin käydä suihkussakin. Puhdas rouva pääsikin täten heti ruokalautasen äärelle ja herkuttelemaan. Parsakaaleista tuli tällä kertaa aivan hirmuisen hyviä. Kunnon rapsakoita ja sopivasti mausteita. Omnom.

Huomenna taas aerobista vain. Vielä en tiedä missä merkeissä, riippuu parista tekijästä. Mutta pohkeet on tosiaan eilisestä kipeät (jes!), mutta eivät kuitenkaan rampauttavan kipeät (jes!), joten jotain pystyy niilläkin sentään onneksi tekemään (vielä kerran, jes!).