Treeniviikko 6 ja tyhjä kana

Eiköhän sitten käydä tämä hieman lyhyempi, puolikas, treeniviikko läpi. Kerran sentään tuli koko kroppa treenattua, joten ei sinänsä huono saavutus ollenkaan!

Maanantai: selkä, hauikset. Kesto: 1:06.
+ 5.15km kävelylenkki. Kesto: 56min, keskisyke: 124, max: 152, keskinopeus: 10:53min/km.

Tiistai: jalat, vatsa, kyljet. Kesto: 1:13.

Keskiviikko: ojentajat, olkapäät, vatsa. Kesto: 1:09.

Torstai-sunnuntai: lepoa vatsataudin/toipumisen vuoksi.

Viikon treenikuva. :D Tyhjä kana retkottaa! Tää on meikä!

Oisi viikko voinut huonomminkin mennä! Positiivisena asiana näen sen, että koko kropan sai kerran tehtyä täysillä läpi. Oisi voinut ketuttaa enemmän, jos yhden treenin olisi jäänyt vajaaksi. Nyt ei treenien suhteen ketuta laisinkaan! Ei ole tarvinnut harmitella, että voi sentään, kun ei ole kyennyt niitä tekemään. Kyllä sitä sitten taas kohta ehtii puurtamaan.

Tänään oisin voinut jonkinmoista treeniä jo harkita, mutta sivuutin sen kuitenkin, sillä en edelleenkään pysty syömään lähellekään samoja määriä kuin ennen, joten käytetään nekin vajaat kalorit edelleen toipumiseen, eikä minnekään toisaalle. Vatsa onneksi stoppasi oireilun (Ripsan) välittömästi siihen, kun se sai sen ensimmäisen perunansa, ja niitä perunoita on tosiaan piisannut. On syöty aamupalaksi, ruoaksi, välipalaksi, iltapalaksi. Eilen söin vielä keskellä yötä. :D Sitten taas esimerkiksi rasvoja en saa juuri mistään ja rahkaa en ole vieläkään kyennyt syömään. Kaloreissa on siis edelleen aikamoinen vajaus. Vatsaan ei vain mahdu entiseen malliin ja tiettyjä asioita ei tee yhtään mieli. Vasta tänään sain syötyä ensimmäisen kerran tämän tauon jälkeen maapähkinävoita, ja se kyllä vähän tökki. Mitään makeaa ei tee mieli, lisäksi kaikki vähänkin makea on liian makeaa. Päärynät jäävät helposti puoliksi syömättä, kun ovat olevinaan aivan liian makeita! Rasvoja olen nyt tänään lisännyt jonkin verran ja heti närästää. Samoin mausteet närästävät, vaikka niitä ei paljoa ole.

Tänään aamulla jo jotain muutakin kuin perunaa. Pyöräytin smoothien, jonne tuli
kaikenlaista banaanista lähtien.

Ja vatsahan rauhoittui niistä perunoista niin, että lopetti toimintansa kokonaan, mikä olikin odotettavissa. Aavistelin, että se ei kolmeen päivään toimi sitten kun rauhoittuu. Kaksi on nyt takana. Siellä on aika monta perunaa. :D En tiedä paljonko paino on pudonnut, mutta onhan se nyt selkeästi alhaisempi. :( Lihakset ovat tyhjät ja nesteettömät, pyllykin pieneni varmaan puolella ja osoittaa enemmän lattiaa kuin yläilmoja. Ei ole tässä kropassa sitä jytkyä enää laisinkaan! Mutta ehtii sitä sitten taas, kun on täysissä voimissa ja pääsee kunnolla treenien pariin, ja tiedostan kyllä tämän vain väliaikaiseksi kropaksi, joka sieltä palautuu. Vielä niistä täysistä voimista ei ole tietoakaan, ja tosiaan ensi viikon kevyt viikko tulee ihan parhaaseen aikaan! Kyllä ottaisi päähän tässä kohtaa, tällä ololla, jos tietäisi, että huomenna starttaa taas rankat treenit, kun ei niitä saa kuitenkaan tehtyä kuin ehkä puolitehoisesti ja kun ruokailutkaan eivät ole vaadittavalla tasolla. Joten parempaan saumaan ei oisi voinut kevyt osua!

Tänään tein jo sitä kasvissoppaa ja sai syötyä vähän muutakin kuin pelkkää perunaa! Vaikka tuonne sekaankin tietysti surrautin porkkanoiden ja palsternakan kanssa yhden ison sellaisen.. :’) Söin yllä näkyvän annoksen lisäksi vielä vähän lisää, kun kerrankin mahtui vähän enemmän kuin aavistelin mahtuvan. Maustoin sopan miedosti ja laitoin vähän siihen öljyä, jotta saan niitä rasvojakin, ja kyllä vaan närästi. Ja närästää edelleen näin muutamaan tuntia myöhemmin.. Yleensähän mua närästelee äärimmäisen harvoin, mutta kai se vatsa nyt vaan on jonkin aikaa vähän herkillä. Mun vatsani huomioiden pidemmän aikaa ja hyvin herkillä. ;)

Suunnitelmana ensi viikoksi on kolme kevyttä treeniä, ei perättäisinä päivinä ja ensimmäinen niistä näillä näkymin tiistaina jalkatreenin parissa. Paljon menoa ja parhausjuttuja ja muita asioita on viikko täynnä ja ne tulevat menemään heittämällä treenien ohi. Mutta nuo kolme kevyttä treeniä pitäisi olla silti täysin mahdollisia ja siihen pyritään. Katsotaan, mitä kaikkea viikko tuo tullessaan!

Nyt tämän tyhjän kanan pitäisi pystyä ottamaan imuri käteensä ja vähän jopa lattianpesintä. Mukavaa viikkoa teille!

8 vastausta artikkeliin ”Treeniviikko 6 ja tyhjä kana”

  • Hyvä että siellä ollaan toipumaan päin! Samankaltaisia suunnitelmia on täälläkin, eli hyvin kevyillä treeneillä mennään ensiviikko, alkaen keskiviikosta kun ei ole ihan ympäripyöreä päivä töistä :P

    • Kyllä ollaan niin brutuksia nyt keskenämme kuule! :D Joo ei auta alkaa rehkiä heti alkuun täysillä painoilla, kevyesti ja hissuksiin hyvä tulee!

  • Tuo peruna oli varmaan muuten ihan avaintekijä toipumisessa. Sehän sisältää paljon kaliumia, josta käsittääkseni juuri vatsataudin aikana voi tulla vajetta. Kroppasi tiesi, mitä tarvitsee, luulisin :).

  • tiedän tunteen kun perse roikkuu kohti lattiaa, dietillä vajailla kaloreilla ei paljon pyöreyttä lihaksissa ole. Hyvä että joku pysyy sisällä kuitenkin.

    • Ja on muuten harvinaisen tylsä tunne sen jälkeen kun on tottunut, että sitä muhkua on! No, tästä on suunta ylöspäin ja tämänhetkinen takapuoli on onneksi vain väliaikainen. :)

Kommentointi on suljettu.