Treeniviikko 52

Huhhuh! Vähiin käy koko vuosi ja hetkeksi loppui myös kovat treenit, ensi viikon kevyen vuoksi. Sitä ennen taas vilkuillaan, että mitä tällä viikolla tehtiin.

Maanantai: selkä, hauikset. Kesto: 1:05.
+ 40min crossailua, 15.20km.

Tiistai: jalat. Kesto: 0:57.

Keskiviikko: olkapäät, ojentajat, vatsa + kyljet. Kesto: 1:17.

Torstai: selkä, haiukset. Kesto: 1:08.
+ 7.12km kävelylenkki. Kesto: 1:31, keskisyke: 107, max: 141, keskinopeus: 12.47min/km.

Perjantai: jalat, vatsa. Kesto: 1:18.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: olkapäät, ojentajat, vatsa. Kesto: 1:12.

Tällä viikolla aikataulut näytteli osaa treeneissä kahdesti; ensimmäisen kerran tiistaina, jolloin vatsat jäi tekemättä, sillä oli kiirus intialaiseen hakemaan ruokaa. Toisen kerran sitten tänään, kun tuli jälleen nukuttua yllättävän pitkään ja sain punttitreeniosuuden tehtyä vasta niin, että olin kolmen aikoihin valmis. Jätin siis crossailut tekemättä, sillä oli jo pitkälti ruoka-aika. Nälkäkin. Pitkät unet johtuivat siitä, että ensimmäistä kertaa aikoihin kissa nukkui toisaalla koko yön, joten sain nukkua rauhassa. Ilmeisesti olin saanut jonkin sortin univelatkin siinä aiempina öinä, jotka meni katkonaisesti milloin myrskyn ja milloin päällä tepastelevan tai nukkuvan kissan vuoksi. Ehkä nuo ajat on nyt takanapäin ja elukka osaa taas nukkua normaalisti. Eli ei mun päälläni. :)

Pitkästä aikaa tänään hoovereita. 20kg selällä, 3 x 1min.

Tämä oli nyt tosiaan viimeinen kova viikko taas, eli neljä tämmöistä on painettu ja ensi viikoksi kevyttä. Mun suunnitelmani sen toteutustavan suhteen on muuttuneet aika monta kertaa. :D Aika monella eri tavalla tuo on tullut toteutettua tässä parin vuoden sisällä ja senhän voi toteuttaa haluamallaan tavalla – kunhan se on punttitreenien osalta kevyempi kuin normaalisti. Aivan täyslepoa en ole suunnitellusti pitänyt koskaan, eikä sellaista ole tälläkään kertaa edessä, mutta keväällä sellaisen pidän tietyssä kohtaa. Joskus on täysillä rötvätty toinen puoli viikosta ja treenattu toinen, joskus on treenattu joka toinen päivä ja välipäivinä tehty aerobista. Ehkä kerran on tehty pienemmillä painoilla pidempää sarjaa ja toisinaan on tehty normipainoilla normaalia vähemmän toistoja. Tällä kertaa alunperin aattelin tekeväni kaikki kuusi treeniä, mutta pienemmillä painoilla pidempää sarjaa. Sittemmin muutin mieltäni. Ainakin kahdesti. :D Nyt on todennäköisin se, että teen puolet treeneistä, eli kerran koko kroppa läpi. Ja pienemmillä painoilla pidempää sarjaa. Treenipäivät on maanantai, keskiviikko ja perjantai. Koko viikonloppu on lepoa treeneistä. Aerobista (kävelyä tai crossailua) saa toki tehdä mielen mukaan ja tulee varmasti tehtyäkin. Lauantain lepopäivälle on luvassa jotain jännää ei-treeneihin liittyvää ja tavallisuudesta poikkeavaa, kun matkataan Skotlannin pääkaupunkiin teatterinäytökseen. Tätä on ootettu isolla innolla! Ensi viikolla tulee postattua myös haaste jos toinenkin, kun ei ehkä niitä treenijuttuja ole niin paljoa tarjolla. Lisäksi täytyy varmaankin tätä vuotta vähän katsella urheilun saralta läpi ja vertailla käppyröitä ja saldoja viime vuoteen. :)

Eilen valkosipulista raastesapuskaa. Toinen lautanen on tälläkin kertaa miehen. Vinkki: hän kutsui
esillepanoaan nimellä Lumi Ylämailla. :’D

Eilistä ruokaa jäi sellainen reilut puolikas annos, joten piti jatkaa sitä jollain lailla. Päädyin pilkkomaan yhden ison parsakaalin pieneksi, laitoin pannuun vähän vettä ja palat sinne kypsymään. Kypsymisen jälkeen kaadoin veden pois, roiskasin öljyä ja kärtsäsin niitä siinä. Maustoin ja kippasin sekaan eiliset sapuskat (ja jokusen valkosipulinkynnen pursotin sekaan myös). Lopputulos oli oikein makoisa.

Ensi viikolla sitten rennosti! Vaikka ei siltä tunnukaan, että keventelyn paikka olisi nyt, niin se paikka tulee sieltä silti ja olen siitä aika innoissani. Jospa saisi taas tartuttua kirjaankin parin viikon tauon jälkeen. Raskas kirja vaatii raskaat tauot. :D

Ilmeikästä tulevaa viikkoa! ;)

2 vastausta artikkeliin ”Treeniviikko 52”

  • Kommentoin palauttaviin treeneihin. Sun yksi vaihtoehto on ollut pienemmillä painoilla enemmän toistoja. Näin itsekin tein kauan. Mutta tarpeeksi kun ylemmältä taholta (lue omalta alalta toimivalta mieheltäni) sain toruja, niin muutin tapaani. Siis: perustelu sille, että toimintani oli väärä, oli se, että jos normaalisti tekee isommilla painoilla vähemmän toistoja, keho on tottunut sellaiseen treeniin. Sitten jos tekee palautteluun pienemmillä painoilla enemmän toistoja, se on keholle uusi ärsyke, eikä näin ollen ollenkaan palauttavaa treeniä. Se vaan kuormittaa kehoa lisää. Eli mun henkilökohtainen peeteeni on ohjeistanut, että parempi on pienemmät painot, mutta saman verran toistoja kuin yleensä. Silloin se olisi palauttavaa. Tiedä sitten, miten tämä kellekin toimii käytännön tasolla, mutta ainakin kun minä vihdoin suostuin tähän, niin on treeni alkanut kulkemaan edellistäkin paremmin. :-)

    • Juu, totta tämäkin! Mulla onkin tarkoituksena jättää toistoja edelleen varastoon, vaikka pienemmällä teenkin enemmän. Tosin sinänsä kevyenhän viikosta tekee jo se, että treenejä on puolet vähemmän, vaikka sitten treenaisin nämä kolme treeniä normipainoilla ja -toistoilla. :) Mutta pikkupainoilla mennään!

Kommentointi on suljettu.