Treeniviikko 19

Blogihistorian ensimmäinen suomalainen treeniviikko takana! Vähän soveltaen mentiin, kun ei ollut ihan niitä kaikkia normaaleita vermeitä viikon alusta lähtien, sekä treenipäivät vaihtelivat muutenkin. Siinä samassa treenien sisällöt. Mutta vähintään kerran tuli tehtyä lihasryhmät läpi tällä viikolla, enkä enempää oisi pyytänytkään. Tältä viikko näytti:

Maanantai: selkä, hauikset. Kesto: 1:01min.

Tiistai: jalat, kyljet. Kesto: 48min.

Keskiviikko: 6.85km kävelylenkki. Kesto: 1:44min, keskisyke: 108, max: 140. Keskivauhti: 15:09min/km.

Torstai & perjantai: lepo.

Lauantai: olat, ojentajat, vatsa. Kesto: 58min.

Sunnuntai: jalat. Kesto: 1:05min.

Viikon kaksi ensimmäistä treeniä tuli tosiaan tehtyä ilman treenihuoneen perussisältöä. Käytössä oli vain pari käsipainoa, joista toki sai selkä-/hauistreeniin aivan tarpeeksi painoa, mutta tiistain jalkatreeni tuli tehtyä seitsemällätoista kilolla alusta loppuun ja se ei ole lähimainkaan tarpeeksi. Silti ehdottomasti parempi kuin ei mitään! Sai silläkin lihaksiin kipua ja kankkuja vähän eloon sen tunti- ja päiväkausien istumisen jäljiltä.

Keskiviikon kävely meni seutuun tutustuessa kameran kanssa, eli ei se mitään järjetöntä liikuntaa ollut koko ajan. Paikoittain kyllä. Mäkistä seutua täällä on ja paljon noita reittejä täällä menee. Ei heti lopu tutkiminen kesken!

Pohjetreeniä minirimpuloille.

Torstai ja perjantai oli lepopäiviä. Tavallaan. Ei kyllä olleet kropalle lepoa laisinkaan, mutta treeneistä lepoa kyllä. Ne menivät suureksi osaksi (jopa melkein kokonaan) tavaroita siirrellessä, nostellessa ja järjestäessä. Sellaisen jälkeen kroppa huusi hoosiannaa! Eilen sai tehtyä ensimmäisen treenin täällä treenihuoneen täydessä varustuksessa ja tänään toisen. Jalat oli tänään vuorossa ja sai aika paljon fiksata treenihuonetta kuntoon, ennen kuin aloittamaan pääsi. Lähinnä noita kumimattoja sai asetella optimipaikoille ja vihdoin ne oikeat paikat sieltä löytyi. Ihan supertäysillä en uskaltanut heti tehdä, kun edellisestä kunnon jalkatreenistä on sen kaksi viikkoa. Ehkä sellainen 95% tuli annettua ja se kyllä riitti! Sain kokea nyt senkin miltä tuntuu nuo portaat kävellä heti treenin jälkeen ylös. Ei ollut hauskaa. :D Sain vielä palata uudemman kerran alas ja taas ylös, kun en saanut ensimmäisellä kerralla pyykkejä sieltä mukaani, jotka piti narulta tyhjentää uusien tieltä. Ehkä kamalinta noita portaita on kuitenkin kävellä siinä päivän tai parin päästä jalkatreenistä. Voi olla itku silmässä, jos on kunnolla saanut koivet kipeiksi. Nyt toivon palautuvani keskiviikkoon, jolloin seuraavaa jalkarääkkiä oisi luvassa. Katsellaan miten muijan käy!

Viime viikko oli totaalilepoviikko ja lasken kyllä tämän viikon kevyeksi viikoksi, sillä normaaliin nähden meni selkeästi kevyemmällä tavalla. Tästä alkaa sitten raskaat. Kolme tai neljä.

Lonkatkin auki ennen jalkatreeniä.

Lautaselle lapattiin tänään sitä, mitä nopeiten sai, koska aikataulut. Tämä tarkoitti tietysti perunaa pakkasesta (nää Oolannin ristikkoversiot on melkein kuin sipsejä söisi, ilman sitä kaikkea sontaa.. NOMNOM) ja jääkaapista kesäkurpistanpuolikasta, joita oli sinne pari jäänyt kun niitä aiemmin tehtiin.

Huomenna startataan toivottavasti sellainen normaali treeniviikko! Varsin mukavaista viikkoa ihan jokaiselle!

2 vastausta artikkeliin ”Treeniviikko 19”

  • Hih, mä mietinkin, että jatkatko treenailua kotisalilla, kun huomasin että olette palaamassa :) Tervetuloa Suomeen ja kivaa alkavaa viikkoa!

    • Voi, tietysti! En mä tiedä muita vaihtoehtoja.. :D Kyllähän mä kotona ehdin treenata (tai räpeltää..) jokusen vuoden ennen maailmalle muuttoa. Ei siis ole mikään maahan sidottu juttu. Se on muhun sidottu juttu. :D Kiitos! Mukavaa viikkoa sinnekin! :)

Kommentointi on suljettu.