Treeniviikko 15

Ehkä nopein viikko tähän vuoteen on nyt takana ja treenien osalta se oli tällainen:

Maanantai: selkä, hauikset, vatsa. Kesto: 1:10.

Tiistai: 40min crossailua, 15km.

Keskiviikko: jalat, vatsa + kyljet. Kesto: 1:07.

Torstai: olkapäät, ojentajat + hauikset. Kesto: 1:13.

Perjantai: 6.43km kävelylenkki. Kesto: 1:35, keskisyke: 113, max: 154, keskivauhti: 14:51min/km.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: jalat, olkapäät. Kesto: 1:02.

Justiinsa semmoinen treeniviikko, minkä olisin etukäteen tahtonutkin, jos noita näin (virtuaali)paperilla katselee. Todellisuus oli kuitenkin vähän toinen, vaikka treenit ovatkin olleet varsin hyviä, jos ei lasketa tätä päivää.. Päivät on olleet aikataulutettuja niin, että treenit on alkaneet huomattavasti normaalia myöhemmin ja ruokailutkin on menneet sen vuoksi uusiksi. Mun herkkä massuni on myös tästä ihan ymmällään, se kun tykkää rutiineista, mutta onneksi ei kuitenkaan turvottelua pahemmin ole oireillut. Ja on muuten ne maitohappobakteerit ihan ehkä maailman ihanin asia ollut mun massulleni! Näin hyvin mun vatsani ei ole voinut ainakaan vuoteen.

Tänään oli tosiaan vähän nihkeämpi treeni. Ensinnäkään ei olisi juuri laisinkaan huvittanut tehdä mitään, mutta mulle on päivänselvää, että suurimmat ärsytykset syntyy siitä, jos ei tosiaan mitään tee. Siispä tein. Perjantain kävelyllä onnistuin saamaan oikean polveni kipeäksi (kyllä, löntystelykävelyllä!), eikä se juuri sen kummemmin houkuttanut jalkatreenin pariin. Kipu tuntuu ihan polven yläosassa ja olen aika varma, että se johtuu jostain etureiden kireyksistä, joista mulle johtuu useimmin tällaiset. Rullaamalla en kuitenkaan päässyt siitä eroon, mutta eipä se treeniäkään estänyt. Esimerkiksi kyykyissä ei tuntunut mitään kipua. Ainoa arempi hetki oli split squatissa sen jalan ollessa tukijalkana takana, eli kun etureisikin on suurimmassa venytyksessä.

Lisää probiootteja ja sitten rautaa. Taas tosi sopivassa laatikossa..

Lisäksi keskiviikon jalkatreenin jälkeen, aivan kuten sitäkin edeltävällä kerralla, sain alaselkäni kovin kipeäksi. Ensimmäisellä kerralla se laukesi jo saman päivän illalla, mutta tällä kertaa alaselkä kiukutteli ihan tähän päivään asti. Jokin tuntuu menevän siellä kramppiin ja se on joku liike, jonka jalkatreenissä teen. Sunnuntain jalkatreenin jälkeen sitä ei tule ja se ero jalkaliikkeissä on, että sunnuntaina ei ole takakyykkyä. Toisaalta syyllinen saattaa olla osittain myös voimapyörä, jota tekee hyvää huomenta -liikkeen jälkeen (keskiviikkoisin). Syväkyykky sitten taas on ohjelmassa molempina päivinä, aivan kuten splitit ja julletkin. Niistä se ei johdu. Mutta niin kävi tänään jalkatreenissä, että sinne jäi se selkäkipu. Jossain ensimmäisen liikkeen, eli split squatin aikana, se katosi. Vahvistanee sen kramppiteorian? Se pitää vaan saada onnistuneesti laukeamaan. Hieronta tai rullailu tai alueen varovainen painaminen ei sitä saanut auki, mutta jalkatreeni kyllä. Iloinen asia. Ensimmäinen päivä viiteen päivään, kun ei koko ajan tunnu kipua alaselässä! Ensi keskiviikkona voisi jättää takakyykyt tekemättä ja katsoa onko se siitä johtuva juttu.

Eilen ensimmäistä kertaa sitten viime kesän sain rahkaani saksanpähkinöitä, jotka oli ennen vakiona iltapalalla. Sitten tuli
migreenit ja pähkinöissä oleva home voi olla yksi aiheuttaja (vaikka mun aiheuttajani löytyikin myöhemmin muualta). 
Nyt vasta on se jättisäkki saatu syötyä miehen toimesta pakkasesta pois ja ostettiin uusia ja uskalsin taas kokeilla. 
Voi hyvä luoja miten hyviä nuo siellä rahkan seassa on!!

Treeni meni painojen ja toistojen puolesta ihan niin kuin pitikin, mutta tuntuman puolesta ei sitten taas ollut kovin hyvä treeni. Ja kyllä mulla on tuntuma ihan ykkösasia, joka hyvän treenin määrittää. Suuremmat painot tai lisätoistot ei ole mitään, jos tuntuma ei ole kohdillaan. Tänään ei auttanut pakaroiden hermotusyritykset tai mikään muukaan, kun ei-niin-kymppituntumalla tuli tehtyä koko treeni. Eikä siinä vielä kaikki; epäkkäät on edelleen samalla tavalla jumissa kuin viimeksikin, eli vipareita ei voi sivuille tehdä, koska epäkkäät hapottaa. Otin niiden sijaan treeniin mukaan jaloille lisäkuritusta, eli leg curl on ballin. Se ei normaalina tässä sunnuntaina ole, mutta nyt pääsi superiksi jullen kanssa, aivan kuten keskiviikkonakin. Jotenkin sain treenin tehtyä läpi ajassa 1:02. Hyvä treeni se ei ollut, enkä odota edes mitään suurempia lihaskipuja, mutta ehdottomasti parempi oli tehdä kuin jättää tekemättä.
Eilen.
Tänään.
Yllä kuva eiliseltä kauppareissulta. Maitoa, smoothieta, uuniperunaa pakkasesta, sen alla mustikoita ja vadelmia (pakkasesta myös), riisikakkuja, kuivattuja viikunoita, vadelmahilloa, porkkanoita, palsternakkoja, kesäkurpitsaa, banaania, omenoita, parsakaalia, mandariineja, kirsikkatomaatteja, kurkkua, tuoreyrttejä, raejuustoa ja rahkaa. Ei-ruokapuolelta pyykinpesuainetta, sähköhammasharjan päitä, naamanpesuainetta ja talouspaperia. Semmonen setti eilen. Järjestyksestä hihnalle vastaan minä, koska minä pakkaan. ;) Kaikki noista ei oo mun suuhuni tarkoitettuja, kuten maito, omenat ja viikunat.
Ensi viikosta on tulossa ihan samanlainen viikko aikataulujensa puolesta kuin tästäkin viikosta, ellei ihmeitä tapahdu. Lisäksi tänään iski tajuntaan se, että tässä on enää kaksi viikkoa muuttoon. Huhhei. Sitähän pitää alkaa hyvästellä Skotlantia jo. Iiks! Ja jee!

6 vastausta artikkeliin ”Treeniviikko 15”

Kommentointi on suljettu.