Treeniviikko 14

Näin on jälleen saatu treeniviikko päätökseen ja nopsaan menee kyllä nämä viikot! Ainoastaan yksi viikko tänä vuonna on tuntunut menneen hitaasti, loput juoksee sellaista vauhtia, että hyvä kun pysyy vauhdissa mukana. Muutto lähenee hirvittävää vauhtia ja jännitys senkun kasvaa. Iiks! Mutta vielä on kuitenkin kolme tehokasta treeniviikkoa edessä, ennen viikon mittaista totaalilepoa ja siitä seuraavaa sovelletun treenin viikkoa puutteellisilla välineillä. Hyvin siis jaksaa painaa! Kulunut viikko näytti seuraavanlaiselta:

Maanantai: selkä, hauikset, vatsa. Kesto: 1:19.

Tiistai: 40min crossailua, 14.40km.

Keskiviikko: jalat, vatsa + kyljet. Kesto: 1:15.

Torstai: olkapäät, ojentajat + hauikset. Kesto: 1:25.

Perjantai: 40min crossailua, 14.70km.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: jalat, olkapäät. Kesto: 1:04.

Mielenkiintoinen viikko on ollut treenien osalta. Etenkin maanantain treeniä ajatellen, kun valittelin puutteellista tuntumaa ja kun koko treeni tuntui menneen ihan hukkaan. Ja sitten olikin hauikset ensimmäistä kertaa ikinä kipeät. Kolme päivää. Ei tainnut hukkaan mennä sittenkään! Muutenkin on lihakset saatu kovin kipeiksi näillä treeneillä. Ojentajiin ei sentään tullut ihan viime viikon kaltaista kipua tällä kertaa, sillä viime viikolla se oli jo todella epämiellyttävää kipua. Siinä ei ollut mitään sitä ihanaa tiedät tehneesi –kipua, vaan pelkkää epämiellyttävyyttä.

Ulkoilut jäi tällä viikolla jälleen kerran väliin. Perjantaina olin kovaa vauhtia menossa kävelylle ja oisin mennyt heti aamusta, jos en oisi joutunut odottamaan boilerin korjaajaa. Hän saapuikin onnekseni suhteellisen ajoissa ja innolla ootin, että saa huollon tehtyä ja pääsen pihalle. Mutta kun lähti, alkoi ulkona sataa kaatamalla vettä. Jee. Crossailin sitten. Ja ensi viikolla tuskin tulee myöskään kävelylenkkejä kalenteriin, sillä rutiini on taas vähän erilainen.

Hyvää huomenta.

Tänään oli treenivuorossa jalkoja ja olkapäitä. Jos viime sunnuntaina oli rauta kevyttä ja sitä sai lisätä ihan huolella tuntuman kärsimättä, niin tänään oli rauta suhteellisen painavaa ja tuntumakin oli vähän hukassa. Tähän onneksi auttoi se, että otin painoa pois, eli tein vähän normaalia pienemmällä kuormalla. Sieltä löytyi se tuntumakin, oli pakarat aika tulessa!

Ja koska keskiviikkoisen treenin jälkeen kramppasi ja jäykistyi alaselkä, en tänään ottanut riskejä sen suhteen, vaikka se silloin ohi menikin iltaan mennessä. Tänään kuitenkin tipautin syväkyykyssä kiloja pois, sekä jullessa (kuva yllä). Olen ehkä innostuksissani muutenkin nostanut jullen painoja ylös hieman liian nopeasti. Pienemmällä painolla (-5kg) oli mukava tänään kyllä toivotella hyviä huomenia. Niin kivaa, että tein kolmen sarjan sijaan viisi!

Olkapäissä piti jättää sivuviparit kahteen sarjaan, sillä jokainen toisto meni epäkkäille. Ei ollut eilen niiden perusteellinen hieronta fiksua.. Jatkossa lauantain hierontaa harkitaan tarkkaan! Onneksi pystypunnerrus ja pystysoutu toimi normaaliin tehokkaaseen tapaansa superina.

Kesäkurpitsaa perjantaina.
Rakkautta, eli pinaattilettuja lauantaina.
Uuniperunaa tänään sunnuntaina. Oli liian vetinen pottu mun makuuni. :(

Semmonen viikko oli tämä viikko. Ensi viikolla taas vähän erilaiset rutiinit, mutta treenit pysyy samanlaisina. Ajankohta tulee vaan olemaan jokin muu kuin aamupäivä. Joukkoon mahtuu jopa iltapäivätreenejä!

Eilen taas havahduin ripsieni mittaan. Ei tartte pidennyksiä näihin.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille! Tehkää juttuja, joita tykkäätte tehdä, olkaa niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa tahdotte olla. Itse ajattelin toteuttaa sellaista viikkoa tälläkin kertaa, eli treenien lisäksi kaikkea muutakin mielenkiintoista ja mieluista, sekä arkielämää miehen kanssa, mikä on aina ja ikuisesti mulle luksusta. <3

4 vastausta artikkeliin ”Treeniviikko 14”

Kommentointi on suljettu.