Supernaisen treeniviikko!

Hah. Palaillaan otsikkoon heti listauksen jälkeen. Tältä näytti tämä viikko:

Maanantai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:15
Keskisyke: 98
Maksimisyke: ?
Kulutus: 232kcal

+ 40min crosstrainerilla. Ei tietoa luvuista..

Tiistai:
Särkypilleripöhnäpäivä. Eli sängyssä suurimmaksi osaksi valitettavasti vietetty.

Keskiviikko:
Jalat, vatsa + yksi sarja selkää; 2x max & yksi sarja hauista; 2x max

Kesto: 1:38
Keskisyke: 119
Maksimisyke: 159
Kulutus: 485kcal

Torstai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:16
Keskisyke: 120
Maksimisyke: 159
Kulutus: 384kcal

+ 42min crosstrainerilla

Keskisyke: 129
Maksimisyke: 151
Kulutus: 250kcal

Perjantai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:19
Keskisyke: 106
Maksimisyke: 157
Kulutus: 303kcal

+ 40min crosstrainerilla

Keskisyke: 120
Maksimisyke: 131
Kulutus: 211kcal

Lauantai:
Lepo

Sunnuntai:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:33
Keskisyke: 122
Maksimisyke: ?
Kulutus: 491kcal

Sykemittarin suhteen tein tällä viikolla päätöksen, että antaa kenkkuilla. Se ei tykkää punttien nostelusta. Crossaillessa, pyöräillessä, hölkkäillessä ym. se toimii yleensä hyvinkin kiltisti. Niissä kroppa on aina aika lailla suorassa. Puntteillessa keho vääntyy ja kiertyy ja heiluu miten sattuu. Kontakti vähän kärsii. Kärsiköön sitten, enää en hermostu. :D

Tuntuu, että viikko meni hirveässä hujauksessa. Ei ole ollut tekemisen puutetta! Maanantai meni vielä normaalilla kaavalla, tiistaina joutui makoilemaan sängyssä kipujen kera ja keskiviikkona olikin jo aivan mahtitreeni. Postasinkin siitä erikseen. Ihan kuollut pelkästä jalkatreenistä ja vielä silti lisäksi selkää ja hauiksia. Ah! Ojentajiin lisäilin tällä viikolla lisäpainoa ja kylkitaivutuksissa tein uuden ennätyksen, 20kilon levypainolla 3×30 per puoli. Sain muuten kyljet sillä kipeiksi. Harmi että tuo 20kg on painavin levypaino meillä. Pitänee kyllä harkita 25kg tai vaikka 30kg:n hankkimista. Hirveetä veivaamista tuo 3×30, ja sama molemmin puolin. :D

Kulmasoutuunkin lisäsin tällä viikolla painoa 15 kilosta 17 kiloon. Käsipaino siis. Sainkin selän kivasti juntturaan. :/ Mutta meni ainakin perille! Torstain crossailu oli vauhdikas kun jalat tahtoivat mennä nopeasti ja missään ei tuntunut – ei edes sykkeessä, vaikka menin käytännössä viimeisen 10min aivan täysillä ja hiki lensi. Perjantaina sitten olikin tuo sama todella raskas ja oli iloinen, että edessä oli lepopäivä.

Ja sitten tähän päivään ja otsikkoon. WOU MIKÄ TREENI. Tänään olin supernainen! :D Olikohan banaanin voimaa :’) kun sellainen piti äkkiä vielä vetäistä nassuun juuri ennen treeniä, kun yllättävä nälkä hyökkäsi! Aloitin siis treenin SEITSEMÄN MINUUTIN HOOVERILLA. Siinäpä uusi ennätys taas! Kuusi minuuttia olen kahdesti onnistunut tätä ennen suorittamaan, yleisimmin kuitenkin tosiaan neljä tai viisi minuuttia. Ja siitä sitten seuraavaksi tankoa niskaan, jossa painoa 50kg ja split squatien kimppuun. Meni 20 toistoa per jalka. Mitä ihmettä! Vasta hiljattain nostin 45 kilosta 50 kiloon. Nostin sitten nyt 55 kiloon (+ lukituspalat, yht. lähes 60kg). Sillä vielä 2×12/jalka. Tuon jälkeen oli jalat jo ihan hyytelöä ja treenin koko loppu oli ihanan kiduttavaa. :’) Hooverin lisäksi muissakin vatsaliikkeissä oli suuret määrät toistoja ja jalat jaksoivat mahtavasti, vaikka olivatkin kovin poikki. Treeni oli poikkeuksellisen pitkä tämän kaiken takia, mutta olipa mahtava treeni. Nyt on ihanan raukean uupunut olo. Ah. <3

Hyvä viikko oli. Tukkakin vaihtoi väriä kahdesti. :D Oli myös huushollin siivousta ja kaupoissa kiertelyä ynnä muuta sellaista, joten paljoa ei ole tullut aloillaan oltua. Nyt nokka kohti uutta viikkoa!

Ja hetki vielä aikaa klikkailla painoveikkauksia, pian sulkeutuu! Huomenna sitten postaus aiheesta, vihdoinkin! ;)

8 vastausta artikkeliin ”Supernaisen treeniviikko!”

  • Miten muuten teet tuon hooverin, kun siitä taitaa olla erilaisia versioita? Kyynärnojassa vai kädet suorassa?

    Mulla on Suunnon T4D-sykemittari, ja se kyllä pelittää hyvin puntatessakin. Mutta aiempi versio (T3C) tuntui kadottavan kontaktin aika usein. Sitten sain vinkin vaihtaa sykevyötä, ja sekin alkoi sitten toimia ihan hyvin, kunnes sitten lopulta tilttasi ihan kokonaan.

    Mä teen kylkitaivutukset 20kg:n kahvakuulalla. Pitäisi kyllä jo vaihtaa kaksineloseen, mutta kun pito tuntuu olevan vähän heikko, pelottaa, että kahvakuula lipeää kädestä. Ehkä tuo levypaino voisikin olla parempi ratkaisu.

    • Löysitkin jo toisesta postauksesta tuon miten hooverin teen :) Eli kyynärnojassa. Joskus myös kyynärnojassa pallon päällä, mutta en tuota ensimmäistä, sen teen aina lattialla.

      Itse en vaan raaski ostaa uutta sykemittaria, kun en sitä puntteillessa ihan oikeasti tarvitse. Se on lähinnä vain kiva, kun saa seurata sykettä ja tietää kulutuksen niin tietää syödä tarpeeksi. Aerobisissa ja vastaavissa se onkin tärkeämpi ja silloin myös toimii. Yleensä.. :)

      Tuo levypaino sattuu mulla käteen, kun sitä pidemmän aikaa roikottaa. :/ Vaikka hanskat onkin kädessä. Siksikin olisi kiva saada painavampi niin sattuisi vaan hetken eikä noin pitkään. :D Kahvakuula olisi varmasti mukavampi käteen, mutta pelottaisi itseänikin lipeäminen, kun ei ole sormivoimia ihan hirveästi. Vaikka kyllä tuo levypainokin alkaa loppua kohden livetä. Ehkä siksi, kun se sattuu, niin entistä vaikeampi puristaa. Ei oo helppoa. Hirveät sormilihakset vaan hankintaan. :D

    • Auttaisko vetoremmit tuohon pito-ongelmaan? Itse käytin niitä kotonakin mm. askelkyykyissä punttien kanssa.

      Seitsemän minuutin hooveriin kun pystyiskin. WAU! No jos edes kahden minuutin pystyisin niin hyvä olis :)

    • Olen miettinyt remmejä, on harkinnassa. :) Tietysti eniten pito-ongelmaan auttaisi se, ettei tarvitsisi taivutella ihan noin paljoa.. :D 180 taivutusta yhteensä, tsiisus! :O Oisi kiva, jos olisi maksimissaan 3×15 per puoli ja siihen pitää kyllä jo hankkia se painavampi levypaino. Jos se sitten ei pysykään kädessä ollenkaan, niin sitten remmit ainakin.

      Mun mielestä minuuttikin on hooverissa saavutus. Se on kyllä aika tappava liike! :)

  • Toi on kyllä niin mahtavaa kun saavuttaa treeneissä jonkun uuden huipun :)) JEE! Hyvä supertyttö :)

  • Kylkitaivutusta teen itekin nimenomaan tuolla 20 kilon levypainolla. Isommallakin uskoisin jaksavani, mutta tuon nykyisenkin painon kanssa pitää olla tosi tarkkana tekniikan suhteen tai saan selkäni kunnon juntturaan! :/

    • On kyllä tärkeää näissä liikkeissä, joissa selkäkin on töissä, että pystyy pitämään tekniikan kohdillaan. Selkä on sen verran vaarallinen paikka rikkoa. :/ Eikä ne juntturat ole paljoa sen mukavampia!

Kommentointi on suljettu.