Splitin paluu kärkeen

Takapuolikipuinen täällä hyvää iltaa! Jalkatreeniä on tosiaan ollut tänään aiemmin.. Jalat olivat täksi päiväksi muuttuneet jälleen pökkelöistä normaaliksi, eli oli aika tehdä niistä pökkelöt taas! Toivon kyllä, ettei mene sellaiseksi oudoksi enää. Mieluummin ihan rehellistä lihaskipua ja muuta sellaista, muttei tuollaista.. pökkelömäisyyttä. En keksi sille muuta sanaa. :D Ihmeellinen tunne.

Vatsoja kanssa. Oli kivaa. :’D

Otin nyt taas split squatin ensimmäiseksi liikkeeksi ja syväkyykyn siirsin toiseksi. Splitin ollessa toisena on ollut tuntuma hakusessa kyykyttelyjen jälkeen, syvyys uhkaa jäädä vajaaksi ja muutenkin siinä välissä on ollut pakko avata taas rullalla lonkankoukistajat. Helpompi siis tehdä se ensimmäisenä alta pois, jotta saa kunnolla tehtyä. Seuraaviin liikkeisiin sitten taas splitin teko ei vaikuta, joten ykköspaikalla saa olla. Sitä seitsemääkymmentä en nyt tankoon enää lappaa ennen kuin on ihan pakko. Kuudellakympillä pysyy vielä heikompikin jalka hyvin mukana, joten sillä mennään tässä kohtaa. Ja oli kyllä ihan eri tuntuma kuin aikoihin, kun pääsi sitä heti rullailun ja lämmittelyn jälkeen veivaamaan. Tunsin pientä rakkautta taas sydämessäni. <3 :’)

Viimeksi kun käytin näitä pöksyjä, kutsuin niitä lökäpöksyiksi. En kutsu enää.
Venkoan. Koska kankku näytti niin hassulle. :D

Splitin lisäksi siis syväkyykkyä, takakyykkyä, leg curlia yhdellä jalalla kerrallaan ja loitontajia kuminauhan avulla. Vatsoja russian twistin muodossa, mutta voimapyörä on edelleen poissa pelistä. Loppuun kylkiä. Tein taivutuksia vähän pienemmällä painolla (21kg) kuin normaalisti (26-28,5kg), tavoitteena hirveä kylkihapotus. Onnistuin. Ja saanen muistuttaa, että älkää koskaan tehkö noita kylkitaivutuksia paino molemmissa käsissä. Aina välillä jossain törmää tähän tapaan ja se on pitkälti yhtä tyhjän kanssa. Painot kumoavat toisensa ja vastusta ei täten ole. Suosittelen myös ottamaan isomman painon kuin linkin takaa löytyvällä tädillä näyttäisi olevan. ;)

Jalkapäivä on nykyään enenevässä määrin riisipäivä. Saa helposti vähän lisähiilaria ja lisäkaloreita jalkapäivään, ilman, että täytyy ahtaa ruokaa kaksin käsin. Tänään kiehautin riisit kasarissa parsakaalin kanssa, jonka jälkeen kaadoin veden pois, heitin öljyä mukaan ja jatkoin paistolinjalla. Sekaan raastoin porkkanaa ihan hienoksi raasteeksi ja paistelin vielä hetken. Yrttejä, intialaisia mausteita, ja intialaisellehan se maistui. Toistan itseäni, mutta kyllä oli vaan tänäänkin kelporuokaa!

Oli itseasiassa sen verran kelporuokaa, että taisin hakea lisääkin.. En edes nälkääni, sillä ensimmäinen setti kyllä riitti, vaan puhtaasti mielihaluani kuunnellen. Lisäannos syötiin seisten keittiössä lautanen kädessä. Nams!

Ruokailun jälkeen koitin ottaa kuvaa. Itsestäni. Se ei ole helppoa, kun eräs tahtoo koko ajan rapsutuksia.

Hetki ennen kauppareissua ittensä kuvaamiset onnistui hieman paremmin, kun kissa pyöri jaloissa, eikä naaman edessä.

Hupullisesta takkivalinnasta tietää millainen ilma meillä on tänään ollut.

Vähän hirvittää, että millaiset jalka-/takapuolikivut huomenna ja ylihuomenna on, kun nyt tosiaan jo tuntuu. Kyllä mulla sen splitin paikka on siinä ykköspaikalla, jos mielin takapuoltani treenata mahdollisimman optimaalisesti. Ja arvatkaa mielinkö? ;) Ghettobooty mullemullemulle!

6 vastausta artikkeliin ”Splitin paluu kärkeen”

  • ÄÄÄÄÄÄÄÄÄ mun jalat on yhä puuta! Tai tänään (ke) voisin ehkä uskaltaa kokeilla treenata niitä, mutta kun mietin josko pitäisi kevyen viikon tähän väliin kun tuo törkeästi kipuileva olkapää pistää muutenkin homman vaikeaksi :/ Eli melkeinpä kaikki yläkroppatreeni kiellettyä, ja jalkatreenistäkin jäisi ihana sumomaastaveto pois… :( voi elämä kun kiukuttaa!

    • Voi ÄÄÄÄÄ mun suren sun puolesta! :'( Toivottavasti kevyt viikko maistuu edes kohtalaisesti ja parantaa olkapään! Peukut pystyssä!!

    • Splitti on ihanuutta ja rakkautta! Tämmöstä kankkukipua ei ole hetkeen ollutkaan, kun splitti on ollut tokana liikkeenä. Jatkossa treeninstartti splitillä AINA! Kiva jos innostuit! :D

Kommentointi on suljettu.