Shut up and squat

Tämä päivä alkoi tosi huonosti ja jatkui sellaisena aina puoleenpäivään asti. Todellinen maanantai! Vaikka onkin keskiviikko. Silti.

Eilen vietettiin lepopäivää ja tänään vuorossa oli selkä ja vatsa. Mutta koska vatsani taas tänään päätti, ettei tahdo toimia, ei tehnyt sitä aluetta mieli treenatakaan. Pullottavaan vatsaan koittaa rakentaa vatsalihaksia.. ei kiitos. Jossain vaiheessa huomasin kuitenkin, että jalkoja kyllä tekisi mieli treenata. Perstalkoot, beibe! Pari viime jalkatreeniä on olleet ihan omituisia, jättäen tunteen, että toisen samanlaisen treenin voisi heittää perään, enkä ole saanut minkäänlaisia lihaskipuja jälkeenpäin. Lueskelin siinä Lihastohtorin taannoisia artikkeleita peräpään treenistä, jotka toki luin jo aikoinani, mutta piti kerrata. Suosittelen kyllä kaivamaan tuolta sen kyseisen postaussarjan blogsautukset, jos peppua tahtoo kasvatella. Paljon saa ihan perustietoa treenivinkkien lisäksi ja itsekin katselin taas maailmaa (kankkujani) uudella tavalla.
Noiden postausten lukeminen antoi ihan uutta virtaa ja kaivattua p*rkele -asennetta. Että ne lihakset nyt kipeiksi, kiitos! Eikä mitään hipsuttelua, niiailua, vähän sinne päin, vaan kaikki mitä tehdään, tehdään kunnolla. Vihaan turhaa tekemistä! Miksi semmosta sitten pitää tehdä? No ei pidäkään! Nyt jotain rotia tähän touhuun, nainen! Laput siis silmille vaan ja painoa pois tangosta niin paljon kuin pitää ottaa, jotta liike menee satavarmasti koko liikeradallaan ja oikeaan paikkaan. Eli bärssiiseen. Ja tämähän tuntui toimivan. 
Jos jokin ei tuntunut menevän sinne minne piti, liike meni vaihtoon. Ei siinä auta itkeä, että tuntuu vain etureisissä tänään eikä takapuolessa, yhyy. Uutta kehiin! Näin kävi takareisien/takapuolen treenaamisen kanssa lattialla maaten, kuminauhan avulla (vastaa vissiin jotain takareisiliikettä salilla laitteessa). Suurin tuntuma oli tänään etureisissä, joten vaihtoon ensimmäisen sarjan jälkeen. Teinkin tilalla tuota yllä näkyvää, mitälieliikettä. Kutsun niitä pakaravedoiksi! Ihan itte keksitty liike ja nimi. :D Kuminauha koivessa kiinni, kiristäen tuossa aloitusasennossa, ja sitten vaan vedetään polvea kohti naamaa. Ei se sinne asti taivu, mutta sitä kohti. Tässä menee pakara melkein kramppiin, jos osaa pitää tuntuman oikeassa paikassa. Tänään ainakin osasin. Split squatinkin sain tehtyä valtavan laajalla askeleella ja pidin huolen, että se polvi kopsahtelee sinne lattiaan asti. Ei tarvinnut ottaa suurimmista painoista kuin vaivaiset parikymmentä kiloa pois.. Hah!
Treeni koostui seuraavista liikkeistä, joista yhtäkään ei tehty superina:
Syväkyykky 3×10
Takakyykky 3×12
Split squat: 10 (vajaa liikerata), pienempi paino: 2×12
Leg curl on ball: 35-25-20
(Takareidet maaten kuminauhalla: 40)
Pakaravedot kuminauhalla: 2×25
Loitontajat kuminauhalla: 3×25

Ja jokainen meni perille. Nyt jo vähän tuntuu voimattomalta ja niin kovin toivon, että ylihuomenna viimeistään sattuu. Niin se Lihastohtorikin sanoi, että jos parin päivän sisällä ei tunnu domsseja, olet treenannut aivan liian kevyesti tai jopa aivan väärin, jos tavoitteena on siis kasvattaa berberiä (tuo löytyy Lihastohtorin tästä postauksesta). Mä en tosiaan tykkää aikaani tuhlata turhuuksiin, joten toivon, että tämä setti ja nimenomaan liikeradat oli nyt niin kohdillaan, että jotain alkaa tapahtua. Tässä istuessani ja kankkuja supistellessani olen tuntevinani arkuutta. Ihhihi.
Nyt tartun imuriin ja kehitän sen jälkeen itselleni jotain lämmintä aamupalaa. En vielä tiedä mitä se on. Aavistelen ehkä vähän, raaka-aineet on selvillä. Olen nyt syksyn tullen aivan umpijäässä aamulla tunnin verran rahka-annoksen syötyäni. Siis istun sohvalla hanskat kädessä, huivi kaulassa, huppu päässä ja joskus toinen huppu naamallakin, kun naama jäätyy. :D Samalla kun mies syö lämmintä kaurapuuroansa t-paita päällä.. Eli jos vaan panostaisi lämpimän aamupalan kehittelyyn, niin luulen, että jokaisella ois mukavampi aamu. :D Katsellaan mitä Heidin Keittiössä porisee huomiseksi.
Mut hei, perstalkoot on taas täällä ihan kunnolla! Nyt se pers kuntoon! Perskeles!

4 vastausta artikkeliin ”Shut up and squat”

  • Mullakin! Perstalkoot! Huomenna. :> Aion kyllä tehdä saman jipon, vähentää painoja ja katsoa liikeradat. Haluun poltetta pakaroihin! :3 Jeejee, hyvä Heidi!<3

    • Perstalkoot = parhaat talkoot! Niiden fiilisten pohjalta, mitä nyt on perssiissä ja takakoivissa, voin suositella lämpimästi tuota tapaa! ;) Hyvä siis sinä kanssa! <3 Perstalkoooooot!

  • Itellä alkaa olla nyt perse jumissa eilisestä jalkatreenistä! Mitä pidemmälle päivä etenee niin sitä vähemmän se varmaan naurattaa ;) Hyvä me!

Kommentointi on suljettu.