Senttejä ja puolieroa

Eilen vaaka näytti aamulla taas lisää painoa, ja nyt on tullut kolmisen kiloa lisää. Elokuussahan kyselin teiltä painoveikkausta ja tein niistä tuloksista sitten yhteenvedon tässä postauksessa. Olenkin tässä mainostanut useaan otteeseen, miten tällä kertaa, verrattuna viime vuoteen, lisäpaino jakautuu ihan eri tavalla ja se jaksaa hämmästyttää. Aamulla muistin yhtäkkiä, että tuossa painopaljastuspostauksessa mainitsin myös muutamia senttejä, jotka otin sitä varten. Muuten en mittaile itseäni mittanauhalla, enkä noitakaan muistanut sinne päinkään, tarkistamatta. Mutta, kun nyt ne mitat oli olemassa, ajattelin katsoa, että mihin tämä kolme kiloa on jakautunut! Osa mitoista jopa vähän hämmensi..

Vyötärön kapein kohta:
NYT: 65,5cm ENNEN: 61cm

Lantio (lonkkaluiden kohdalta):
NYT: 78,5cm ENNEN: 77cm

Peppu korkeimmasta kohdasta:
NYT: 89cm ENNEN: 87cm

Reisi paksuimmasta kohtaa:
NYT: 48cm ENNEN: 48cm

Rinnan alta:
NYT: 77cm ENNEN: 73,5cm

No, mikä tuossa nyt eniten hämmentää, on tuo reisien mitta. Sillä niissä on ihan selkeää muutosta ollut! Tarkistusmittasin muutamaan kertaan, enkä saanut siitä tuon kummoisempaa lukemaa, ehkä puoli senttiä päälle. Mies hämmentyi tästä tuloksesta myös, sillä meillä on tosiaan huomattu, että koivet on ihan eri luokkaa tätä nykyä. :D Mutta sitten kun katsoin milloin tuon elokuisen postauksen tein ja mitä sanoin mittaamisesta, niin äkkiähän siitä kävi ilmi, että on jalkatreenipäivänä mittailtu. Joten olettaisin pumppia silloin olleen. Nyt oli pumpittomat mitat. Reidet on oikeasti kovat, en muista oliko ne silloin näin kovat, vaikka painoa oli vähempi. Lisäksi farkkuja joutuu hylkäämään siksi, että reidet tuntuu räjäyttävän saumat auki eikä uskalla kyykistyä, joten kyllä, on sitä jotain senttiä pakosti tapahtunut! :’) Heh, tänäänkin hihitytti, kun vetäisi bootcutit jalkaan ja huomasi, että ei ne lahkeet enää levene alaspäin, kun reidet alkaa olla yhtä leveät kun levenevät lahkeet. :D

Kuva painosta 46,3kg vs. n.48,5kg, josta on siitäkin kivuttu jo noin kilon verran ylöspäin.

Vyötärö on saanut (kaipaamaansa) leveyttä, ennen oli todella kapoinen se kapoisin kohta. Mitta rinnan alta selvensi sen, miksi mun 70cm rintsikat tätä nykyä kiristävät niin perkuleesti etenkin latsien kohdalta. :D Lantiolla vain puolitoista senttiä lisää, vatsaa en olekaan mittaillut kun siinä ei vieläkään (!!!) ole sellaista selkeää ulointa kohtaa (toisin kuin vuosi sitten siinä ei muuta ollutkaan, kuin uloin kohta :D).

Yksi ’vertailukuva’, jossa on aika perkuleen identtiset asennot ja eroa se parisen kiloa:

Niin, mitä eroa ja missä?? Valoitus on toki toisessa todella huono, kun on verhot kiinni ja hämärää, mutta kuitenkin. Hirveän samalta näyttää enkä ymmärrä, että eroa on kaksi kiloa.

Peppu on kasvanut kaksi senttiä ja se on kivaa, muhkea pylly on mulle ok. :D

Muutoin lisää on tullut myös olkapäihin ja käsivarsiin, ainakin.

Näiden mittojen lisäksi, ja ainoa jota mittailen yleensäkään, on hauikset. Sitä mitataan aina välillä, koska niiden välillä on eroa ja tahdon sitä seurata. Välillä mitataan pumpissa ja välillä ilman pumppia. Tänään otettiin taas mitat ja eroa on ennen ollut puoli senttiä ja nyt sitä on 0,8 senttiä. :( Ei tämä muuten haittaisi, mutta ne ovat ihan silminnähden eri malliset. Ja se mikä siinä on outoa on se, että oikea on pienempi JA VAHVEMPI. Jos teen suuremmilla käsipainoilla hauiksia tyyliin ensin toinen ja sitten toinen, oikea tekee ensin esimerkiksi kymmen toistoa, ja vasen pääsee kuuteen. Ennen tein pakkotoistoilla ne puuttuvat vasemmalle puolelle. Sittemmin olen siirtynyt tankoihin tai samanaikaisesti tehtäviin käsipainoliikkeisiin, jotka loppuvat siihen kun vasen ei enempää jaksa. No tämä on ilmeisesti lisännyt tätä kasvueroa entisestään. Mikä on tosiaan hassua, kun oikea on silti vahvempi, mutta kohta jo huomattavasti pienempi. Tämä on itselleni täysi mysteeri miten näitä treenaisin, että oikea saisi samaa kokoa, muttei menisi siihen, että sillä tekee kaksikymmentä ja vasemmalla vaan kymmenen toistoa, koska vasen on kuitenkin heikompi! Mutta isompi! AAAARRGGHH! Apua. :D Mittailtiin vielä erikseen käden eri pituusmittoja, jos sieltä olisi löytynyt jotain syytä tälle, mutta eroa oli niin marginaalisesti, ettei niitä voi edes ottaa huomioon. Jotain muuta se on. Kohta mulla on heikko mutta jättiläishauis vasemmalla ja oikealla vahva mutta kääpiöhaba. :'(

Tässä kuvassa huomaa puolieroa. Kuva on peilinä, eli oikea puoli näkyy kuvassa vasemmalla.

Ojentajan piikkiin ei voi laittaa ympärysmittatulosta, sillä se on nimenomaan oikealla taas suurempi (ja vahvempi). Tuossa mun tavassa jännittää käsiä on kyllä jo jotain toispuoleista siinäkin, oikea ei tuntunut olevan missään kuvissa niin hienosti linjassa kuin vasen. Ehkä siitäkin tulee näihin kuviin noin paljon eroa, mutta kyllä sen näkee ihan itse katsomalla kättänsä, vasen hauis on sellainen muhkea ja nouseva, oikea on aika pikkuinen herne. Snif! Ja apua!

Mutta oli miten oli, näin nyt on! Siinä oli mittoja, joku niitä jossain kohtaa myös kaipaili. En lupaa, että otan enää koskaan toiste. :) Hauiksia toki seurataan jatkossakin ja pakko se on treenitapaa jotenkin muuttaa, jos ero senkun kasvaa. Ja ennen kuin joku sitä ympärysmittaa kysyy, niin pumpiton jännitetty on tällä hetkellä 29cm (oikea 28,2cm). Pienessä ihmisessä pieniä mittoja. :’)

Lauantain jatkoa! Nämä katselee kohta muutaman tunnin American Idolia putkeen! Parhauslauantai. <3

Kaksipäinen lauantaifiilis. Älä kysy. Just take it.

14 vastausta artikkeliin ”Senttejä ja puolieroa”

  • kaksipäisyys (=kaksimielisyys) on piristävää näin lauantaina ;D

    Itsellä on taas se jännä että vasen hauis on vahvempi vaikka olen oikeakätinen. Kokoeroa en ole mittaiiut, eikä sitä silminnähden olekaan, mutta ihmetyttää vain tuo vahvuus. Kaikessa muussa oikea on vahvempi.. Kumma on tämä ihmiskeho =D

  • mä huomasin vasta nyt ton sun ekan painopostauksen ja ei voi kun kummastella sitä, miten erilaisia kehot ovat! oon ite samanpituinen kuin sä ja painan 53kg ja jatkuvasti saan kuulla että olen liian laiha :D ja on mulla kyllä aikamoiset rimppakädet verrattuna noihin sun ihaniin lihaksiin! ehkä se on sitten, että mulla on ihan superjättipohkeet jotka painaa viis kiloo per jalka :D

    mutta sulla on täydellisen hyvinvoivan näköinen vartalo ja bmi ei todellakaan kannata tuijottaa :) ja toi sun peppu on nykyään kyllä aika magee!

    • Niinpä! ;) Multa voi kyllä heti miinustaa kilon tai kaksi kun ei oo pohkeita tai tissejä. :D Painaisin enempi jos oisi! Mutta minkäs teet.. Saa niitäkin tietty ostaa, mutta jätän väliin. :’D

      Ja kiitos paljon! :’)

  • OMG. Onko sun reidet nuin paksut?! :D Oon aina luullu että itellä on kauheet tukkijalat kun reiden ympärys on 50cm.. Ehkä mä ite oon vaan kuvitellu että mun omat reidet on paksut :D

    Ja itellä on tosiaan tuo sama juttu hauisten kans, vasen on heikompi(ja pienempi) ja nyttemmin teen molemmat hauikset samaan aikaan salilla.

    • :D On ne niin paksut! Saisi olla kyllä enemmänkin, joten lisää vaan treeniä. ;) Eipä näitä mittoja voi oikein verrata toisten ihmisten moisiin, kun jokainen on kuitenkin malliltaan niin erilainen. Sama, kun ei voi verrata vaikka punttipainoja tai toistoja toisten moisiin, kun ne on niin yksilöllisiä. Ihmiset on! :)

      Sulla on onneksi heikompi pienempi, helpompi tasoittaa eroa! Mulla on heikompi se suurempi. :O

  • Mulla personal trainerin mittauksissa oli eroa oikean ja vasemman käden lihasmassassa, vasemmassa on enemmän lihasta mutta oikea on vahvempi ja olen oikeakätinen. Toisaalta oikea käsi näyttää kuitenkin lihaksekkaammalta.. Hmm. Trainerin neuvo oli tehdä kaikki sen heikomman käden mukaan eli toistoja vaan sen verta kun heikommalla menee. Ja samoin jos tehdään käsi kerrallaan, aina eka se heikompi. Silloin niiden pitäisi tasoittua. Tokihan vahvempi käsi ei kehity siinä koko ajan täysillä mutta kivahan se olisi jos olisivat tasaiset.

    • Mä en oikein voi noin tehdä, koska se heikompi on jo nyt suurempi. Jos tekisin sen mukaan, se kasvaisi entisestään ja vahvempi käsi ei saisi yhtä paljon treeniä, ja koska se on jo nyt pienempi, ero senkun kasvaisi. :'( Siksi tää onkin niin hankala! Tavallaan mähän olen nyt tehnyt heikomman mukaan, kun olen tehnyt tangolla tai samaan aikaan käsipainoilla, ja erohan senkun kasvaa. Heikompi on koko ajan suurempi verrattuna vahvempaan. :'(

    • Entäpä, jos selityksenä onkin se fakta, että ”lihas painaa enemmän kuin läski”. Kilo lihaa verrattuna kiloon läskiä vie paljon pienemmän tilan (oot varmaan nähnyt sen netissä kiertävän kuvan saman painosesta lihaksesta ja läskikimpaleesta vierekkäin..?). Lihas on tiiviimpää ja painavampaa. Näin olisi ihan järkeen käypää, että isompi käsi on heikompi = vähemmän lihasta suhteessa läskiin versus vahvempi (ja pienempi) käsi.

      Itsellä kehonkoostumusmittaus paljasti, että oikeassa kädessä on enemmän lihasta kuin vasemmassa…ja se on mulle se ympärysmitaltaan pienempi käsi. Heikommassa (isommassa) kädessä oli puolestaan suurempi rasvaprossa.

      Nyt pitäs vaan saada jotenkin balanssi kohilleen…treenata heikompaa (=isompaa) kovemmin, jotta rasvaprossa pienenee suhteessa lihaksen määrään = käsivarsi ”tiivistyy”….tai jotain sellasta :D

      -A

    • Hmm. Tämäkin voisi tehdä järkeä, ellei koostumukseltaan molemmat olisi kivikovia. :/ Mikäli kyseiseen tunteeseen vaan voi luottaa! Vaikka kuinka kumpaakin nypin alhaalta ja yltä ja joka puolelta, ei niissä pehmeyttä ole kummassakaan toistaan enempi. Argh. :D

Kommentointi on suljettu.