Selkä + hauis = nam

Olipa mukavaa tänään päästä treenaamaan hauista taas pitkästä aikaa selän kanssa, eikä olkapäiden ja ojentajien kanssa enää. Paljon paremmin toimii näin, saa oikein kunnolla niitä haboja tehtyäkin. Eilen väitin ottavani tähän jatkossa myös vatsan mukaan, mutta pyörrän puheeni! Tulee kyllä jonkin toisen treenin yhteyteen. Todennäköisesti sitten ojentajien ja olkapäiden kanssa. Niissä ei tule niin piippuun itseään vedettyä, että vielä jaksaa vatsojakin. Hauisten osalta tahdon itseni vetää kyllä ihan piippuun! Sehän siinä onkin parasta.

Selkääkin tuli tehtyä kunnon tuntumalla tänään.
Jaa miten niin oikea lapa irtoaa (kuvassa vasemmalla)? (erbin pareesi)

Selälle tein kahta liikettä, kuten yleensäkin. Ne on jotenkin mulle aina riittäneet, samoin mun selkäni on ollut aina riittävästi mulle. Aika hassua sinänsä, kun kaikkea muuta tahdon kasvattaa, mutta mulla ei ole mitään kaipuuta saada paksua ja leveää selkää. Tää on mulle tosi hyvä. :) Päivän liikkeinä toimi hyvin perinteisesti kulmasoutu mutkatangolla ja alatalja kuminauhalla. Kulmasoudussa tiputin painoa niin paljon pois, että pysyin hienosti ja vakaasti täysin 90° kulmassa. Tuossa on vaan loistotuntuma verrattuna asentoon, jossa ollaan pystymmässä. Takaolkapäät ovat myös tässä treenissä mukana, kuten mulla ne on aina selän kanssa samassa. Niille facepullia kuminauhalla.

Kotitreenarin facepull.

Hauiksille tuli neljä liikettä. Arnold’s 21 teki paluun, tein hauiskääntöä käsipainolla (käsi kerrallaan) vinopenkillä, preacher curlia mutkatangolla ja hammereita seisten. Treenin lopuksi kädet tärisivät ihanaisesti palkkaria sekoitellessa. Aikaa kulutin 1:16.

Pääsin tänään myös crossarille, tuntuikin jo, että on valtavan pitkä tauko ollut edellisestä kerrasta! Ollut hirveä ikävä Leonardia ja kavereita. :D Eli The Big Bang Theorya pääsin taas kattelemaan parin jakson verran. Ja hikoillen nautiskelin, tuo 40 minuuttia suorastaan lensi. Hyvät treenit oli molemmat tänään.

Huomenna ojentajia ja olkapäitä. Tästä viikosta tulee varsinainen sillisalaatti näiden jakojen osalta, mutta tehdään nyt vähän sitä sun tätä ja ensi viikolla sitten rukataan järjestys kohdilleen. Tämä ja huominen treeni pitäisi olla toisinpäin, mutta nyt menee näin. Kunhan nyt tulee jotain tehtyä. :) Vielä on kankut vähän hellänä edellispäivästä, mutta kävely jo sentään sujuu. Ja eilisestä on sitten vatsalihakset hellänä. Oisko huomenna hauikset? Tässä alkaa olla taas koko vartalon hellyyttä kehissä! Siinä vaiheessa onkin aina lepopäivän paikka viimeistään, jos aiemmin ei siltä vielä tunnu. Kipeitä lihaksia en lähde treenaamaan, vaan saavat kyllä ensin palautua. Ei kipeiden lihasten treenaamisessa olekaan mitään järkeä.

Ihan loppuviikon treeneistä en vielä tiedäkään. Jalat tahtoisin treenata kyllä kaksi kertaa tähän viikkoon, mutta voi olla, että jotkin muut suunnitelmat sotkevat tätä suunnitelmaa. Katsellaan, mitä Skotlannin sää meille suo. Jotain jaloilla tullaan tekemään joka tapauksessa. :)