Radikaaleja muutoksia ruokavalioon!

No ei. Juksasin. Pieniä muutoksia vaan!

Aamupala on erilainen kuin ennen. Kolmen Weetabixin sijaan menee nykyään neljä. :) Lauantaina tosin söin viisi. En kyllä samalla kertaa, vaan neljä ja hetken päästä vielä yksi. Siellä paketissa pyöri yksi ylimääräinen, ärsytti sellainen. Söin sen pois.

Melkein kuolaan jo kun katson tätä. Siis ihan maailman parasta vaniljaprotskujauheen kera. Nautitaan viimeistään viisi minuuttia heräämisen jälkeen tai Heidi ei lähde käyntiin. Tumma kuva, kun ei ole aurinkokaan vielä noussut siihen aikaan, kun meillä heräillään. Täällä tulee yöllä kesälläkin siis pimeää.

Alkuillasta en enää syökään Weetabixejä. Ennen meni silloin kaksi. Otin ne pois, kun vatsa ei oikein niistä siinä kohtaa tykännyt, aamulla taas vatsa rakastaa. Tilalle laitoin 60g protskupatukan, joita jo mainostinkin tässä ruokapostauksessa (kuvat postauksen viimeisten kuvien joukossa).

Iltapalarahkan marjat ovat vaihtuneet suureksi osaksi vadelmista mustikoihin tai marjasekoitukseen, mikä sisältää mustikoiden lisäksi vadelmia, karhunvatukoita sekä punaisia ja mustia viinimarjoja.

Parhautta pakkasesta.

Nuo kyseiset mustikat ovat ihan uskomattoman makeita. Sellaisia hurjan isoja, eikä uskoisi pakastemarjoiksi makunsa puolesta. Harmi, että niitä saa vain tuollaisessa pienessä paketissa (250g), joista meillä syödään vain kahdesti. :/ Jos niitä saisi säkissä, söisin rahkani aina niiden kanssa. Nyt täytyy vuorotella muiden marjojen kanssa, kun muuten noita saisi joka toinen päivä raahata kaupasta kotiin. Onneksi muut vaihtoehdot on kovin maistuvia myös. Aikaisemmin olenkin jo kertonut, että rahkani sisältää myös teelusikallisen vaniljaprotskujauhetta makeutuksen vuoksi, kardemummaa ja kourallisen saksanpähkinöitä, jotka murennan joukkoon. Joskus kanelia. Rahka syödään juuri ennen nukkumaanmenoa.

Muuten syömisrunkoni onkin pysytellyt samana päivästä toiseen. Pidän sen samanlaisena, on aina tietyt asiat, jotka syön suunnilleen tietyssä kohtaa päivää. On ne, jotka eivät vaihdu (kuten aamupalaksi weetabixit, iltapalaksi rahkaa) ja sitten ne, joiden kesken vaihtaa. Esimerkiksi päivän ruoka ei tietystikään ole sisällöltään täysin samaa päivästä toiseen. Vaikka toisaalta onhan siinä iso kasa raaka-aineita, jotka ovat aika lailla vakio, ja niistä sitten valmistellaan mitä mieli tekeekin.

Superyksinkertaista herkkuruokaa uuniin menossa. Herkkusieniä, kesäkurpitsaa, kirsikkatomskuja ja sipulilohkoja. Seassa myös jääkaapissa olleet ylimääräiset tomaattikastikkeiset linssit. Mausteita rutkasti ja valkosipulia tietysti, oliiviöljyä vuoalle. Tällaiselta sottaiselta se sitten näytti uuniin mennessään. :D

Kun pidän perusrungon samanlaisena, tiedän, että saan tarvittavasti hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa. Näiden suhde on hyvin balanssissa joka päivä. Kaloreidenkin suhteen on hyvä pitää runko kasassa, jotta tiedän saavani tarpeeksi. Liikaa en kovin helposti pysty saamaan näin puhtaalla ruokavaliolla, siksi olenkin joutunut laskemaan perusrungon kuntoon, jotta saan varmasti liikuntamäärään ja kulutukseen nähden riittävästi energiaa.