Pylly repesi

Eli niitä perstalkoita oli tosiaan tänään, kuten otsikosta voinee päätellä.. :D Siinäpä mahtava alku viikolle! Vuorossa olisi ollut hartiaseudun treeniä, huomenna selkää ja hauista, ja vasta keskiviikkona oisi ollut jalkoja. Eihän tuommoinen passaa! Viikonlopun levon vuoksi tuli perjantain jalkatreenille pari kunnollista lepopäivää, eikä mitään lihaskipuja ole ollut havaittavissa enää. Siispä tyttö tekee mitä tytön tulee tehdä – treenaa takapuolta. No okei, jalkoja. Eli takapuolta.

Tällä kertaa enemmän painoa tankoon ja vaatimattomat kymmenen kiloa lisäsin. Ja niinhän siinä kävi, että jo ensimmäisissä split squatin toistoissa oikealla puolella pylly repesi. :D Älä kysy mitä siellä tapahtui, vihloi kuitenkin. Koko sivukankku ja siitä sivureittä pitkin. Mutta koska olen tällainen kuin olen (eli joskus ihan oikeasti vähän ääliö), jatkoin sillä tavalla, miten olin päättänyt koko treenin jo muutenkin toteuttaa. Mitään ei siis himmailtu eikä löysäilty, vaan painot, toistot ja liikkeet pysyi samana. Ei se vihlonta siitä helpottanut eikä myöskään pahentunut treenin kuluessa ja kaikki toimi kuten pitikin, niin näin sitten vaan jatkoin. Joka liikkeessä ei tuntunut.

Split squat 3×15. Ja tukkapehko. :D

Kyykyissä en pystynyt tekemään kapealla paria enempää, kahdesti tai kolmesti taisin koittaa. Perusleveydellä meni ihan kivuitta.

Valtaisa hikimäärä ja tukkapehko pääsi piiloon. Hapotti, en edes teitä varten siis irvistele. 5×15.

Muut väkerrykset meni normaalisti ja ilman mitään kipuja. Tunti kahdeksan minuuttia meni tänään. Höh, minuutin enempi kuin ennen.

Tänään sitten rullailen tuota sivureittä ja kankkua. Toivottavasti ei mennyt mitään pahemmin, mutta jos meni, niin ihan itseäni saan syyttää. Minähän se pässi olin. Sääliä ei heru – kaikista vähiten itselle. :) Sinänsä tuo kankun ja jalan sivu ei ole mulle mitenkään outo paikka kivulle, kun se on justiinsa se alue, mikä joskus öisin mua valvottaa jomottamalla. Rullaati rullaa vaan niin kyllä se siitä.

Kaikesta huolimatta perstalkoot on parhautta. Toivottavasti pääsen vielä joskus osallistumaan. :D Toisaalta, jos koko kankku tipahtaa vaikka pois, olen silläkin hoitanut ongelma-alueeni pois. Tää on selkeesti win-win.

13 vastausta artikkeliin ”Pylly repesi”

  • Hih, ihanaa kun meitä hölmöjä on useampia <3 Niin hirveällä innolla pitää painaa menemään, että siinä jää kivutkin kakkoseks. Hyvä hyvä ;) Toivottavasti pääset perstalkoita jatkamaan normaalisti jo heti seuraavassa jalkatreenissä! :)

    • Ah, en ole siis ainoa kaheli! :’) <3 Täytyy tosiaan toivoa, ettei mitään mennyt rikki!

      p.s. Haastekuvat on vihdoin otettu, nyt voi alkaa jo jännittää postausta! ;)) Tähän vaadittiin miehen patistaminen vintille kaivamaan viimeisen kuvan tähteä jostain säkistä sieltä. :D

  • Voi eiii :’D Tyhmyreitä liikenteessä ;) Ei sillä ettei joskus olisi tullut itse hölmöiltyä :DD Nimim. kiertäjäkalvosimet olivat viikon aivan tulessa, kun en kerran välittänyt salilla, kun niissä ”vähän” tuntui…

  • Perstalkoot, oi luojaaaa mä rakastan tuota sanaa :’D Toivottavasti ei pahasti käynyt! Mikäli lihas on revähtyänyt/tulehtunut niin rullailu ei ehkä oo paras vaihtoehto.. Mut lämpö/kylmähoito vois toimii erittäin hyvin jos oot koklannu. En kyllä hetkeäkään epäile ettetkö tietäisi juuri mikä on parasta sun kankullesi, ei sen puoleen ;)

    Loistoa viikonalkua Heidi!

    • Mää kanssa :’D Ja oikeassa oot! Mä olenkin tässä fiilistellyt tämän loppupäivän tuota kipua ja jää kyllä rullailut rullailematta. Enempi tuntuu revähdykseltä kuin miltään jumitukselta. :/ Seuraillaan tilannetta!

      Kiitos samoin sulle! :)

  • Hei, mulla ois muutama kysymys:)
    1. Miten jaat sun päivän makrot?
    2. Mitä kaikkea syöt aamusta iltaan?
    3. Lasketko kalorit?
    4. Onko sulla jotain proteiinilisiä tai muita, jos niin mitä?

    kiitooos:)

    • Heippa hei! Koitan vastailla. :D

      1. En sen kummemmin jaa niitä. Pääpaino on sillä, että protskua tulee tasaisesti pitkin päivää, suurin osa hiilareista aamulla ja treenin jälkeen (treenaan aamulla) ja vähenevästi kohti iltaa. Mutta ei se oo niin justiinsa. ;) Rasvoja tietysti tarpeeksi kanssa pitkin päivää. Makrojakaumaa itsessään en osaa sanoa, en ole hetkeen tarkistellut. Eniten kuitenkin tullee hiilareita, sitten protskua ja loput rasvoja, joita tulee vähintään 1g/painokilo.
      2. Tämä vaihtelee, mutta perinteisimmin näin:
      Aamupala: banaanipannari (seassa rasvoja eri muodoissa), päälle hilloa ja lisänä n. puoli purkkia rahkaa. Iiiiso kahvi.
      Treenin jälkeen: n. puoli purkkia rahkaa + vähän maitoa + banaani + hilloa.
      Ruoaksi mitä ikinä kasvispöperöä sitten teenkin, nautitaan raejuuston kera. ;) Iiiiso kahvi taas!
      Välipalalla esim. Questin protskupatukka (se ainoa oikea!) tai jotain muuta protskukasta, esim. raejuustoa. Lisäksi hedelmää, usein omenaa tai satsumaa. Tai molempia!
      Iltapalalla aina rahkaa lisukkeineen (rasvaa ja hiilaria jos jonkinmoista ;)
      3. En tiedä tämänhetkisiä, eli en laske. Paino ja olo kertoo, että onko liikaa tai liian vähän. Yleensä sopivasti. :)
      4. Ainoastaan noita questin patukoita. Muita patukoita en suostu syömään. ;) Joskus menee viikkoja ilman ainuttakaan ja joskus saatan syödä parin viikon ajan yhden joka päivä. Herkutteluun ehkä kaksikin päivässä. ;)

      Ooppa hyvääää :D

    • Niin ja sen verran tarttee vielä tietty korostaa, että kaikki ylläoleva tapahtuu juurikin ja ainoastaan siksi, että se on mulle paras tapa tällä hetkellä toimia. ;)

  • Ounou! Toivottavasti perstalkoot eivät nyt lopahda heti alkuunsa revähtäneen pyllyn takia ;/ pikaista paranemista sun kankulle!
    Ja taidanpa itsekin kuulua niihin hölmöläisiin… En nimittäin pysty enää treenaamaan esimerkiksi selänojennuksia kun joskus on tullut vähän runnottua liian isoilla painoilla. Eihän sitä painoa enää voi ottaa pois kun on kerran sen siihe lisännyt? ;)
    onneksi nykyään tulee käytettyä sitä järkeäkin toisinaan :D

    • Niinpä! Kankku kiittää paranemistoivotuksista! Onneksi kyykyt onnistui normaalisti, joten toivoa on revenneelläkin kankulla jatkaa talkoita. :D Tää on tietty varmaan se hetki, kun pitäisi olla sitä järkeä?! :’D
      Painojen pienentäminen kyllä syö naista.. :D Itse olen yllätyksekseni oppinut sitäkin tekemään aina välillä kun on selkeästi ollut tarvetta! Joskus sitä sitten vissiin osaa fiksuilla. Harmi, ettei aina. Nyt on persaus meinaan kovasti kipeä. x|

  • Nää on kyllä niin näitä…mulla oiretta kädessä ja onneks sitten älysin lopettaa reenaamisen ja nyt todettiin et kädessä ylirasitus ja jos oisin vaan jatkanu niin reps naps ois ollut kohta totaalisesti rikki :( Että kuunnelkaahan kaikki sitä kroppaa vaikka ei se kyllä helppoa ole! Itekin miettinyt, et liian löysästi välillä treenaan ja pitäis itsestään tiristää vaan enemmän mut eipä ois kroppa kestänyt. No onneks ei oo kisahaaveita koskaan ollutkaan, mutta ei tää kivaa ole. Nyt totaalilepo käsiliikkeille eli bye bye työllä ansaitut lihakset – tiiän toki, ettei se ole pääasia vaan se, ettei riko itseään.

    • Auts. :( Se on ikävää se, kun pääsee äitymään niin pitkälle, ettei sitä enää niin tuosta vaan kuriin saakaan. Kyllä mullakin jää jatkossa split squatit tekemättä kunnes ollaan taas oireettomia. Tsemppiä sulle, ei varmasti ole mukava tilanne.

Kommentointi on suljettu.