Puolikas treeniviikko

Ja vähän päälle. Viikon tauon jälkeen pääsi siis keskiviikkona taas treeneihin kiinni ja hyvin tuntui sujuvan. Oli kuin ei olisi tauolla ollutkaan! Maanantai ja tiistai siis vielä lepäiltiin. Muutoin viikko näytti tältä:

Keskiviikko:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:32
Keskisyke: 116
Maksimisyke: 159
Kulutus: 434kcal

Torstai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:26
Keskisyke: 108
Maksimisyke: 156
Kulutus: 341kcal

+ 40min crosstrainerilla. Muista luvuista ei tietoa, koska sykemittari päätti lopettaa toimintansa.

Perjantai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:30
Keskisyke: 111
Maksimisyke: 170
Kulutus: 386kcal

Luvut epävarmoja, kun taas näytti nollaa kesken treenin tai jämähti jonnekin tyyliin 28 lyöntiä. Olen aika varma, että sydän löi vähän nopeammin..

+ 40min crosstrainerilla. Ei muita lukuja. Huoh.

Lauantai:
Lepo

Sunnuntai:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:30
Keskisyke: 125
Maksimisyke: 175
Kulutus: 478kcal

Taas epävarmoja lukuja, samaan tapaan jämähteli superalhaisiin lukuihin tai nollaan. En osaa sanoa onko maksimi oikein. Mutta korkealla sykkeellä mentiin kyllä, tuli tehtyä meinaan aikamoisella meiningillä. Kyykkäsin niin totaaliuupumukseen asti, että hetken aikaa näkyi tähtiä. :’)

Ketuttaa tuollainen sykemittarin toimimattomuus. Ei se aikoihin ole ollut näin huono. Kai se meinasi tuossa viikon tauon aikana, että jaa, ei mua tarvita enää, voin mennä vaikka rikki. Olen kyllä hyväksynyt, että se ei aina toimi, mutta ketuttaa se silti, varsinkin tällaisella viikolla, kun olisi ollut kaikista mielenkiintoisin seurata noita sykkeitä sairastelun jälkeen. Tarpeeksi se ei kuitenkaan ketuta, että ostaisin jonkun überhyvän tilalle, en koe tarvitsevani ihan niin kovin mittaria. Se on vaan sellainen ihan kiva kapistus, jonka avulla tietää mm. syödä tarpeeksi. Kovassa aerobisessa se onkin välttämätön, että tietää sykkeensä ja tajuaa pysähtyä ennen kuin sydän pysähtyy. Näin mulla siis. Jostain syystä en harrasta kovaa aerobista niin kovin. Esimerkiksi lenkkeilyä.

Siinä oli asian vierestä taas ehkä tarpeeksi. Tällä viikolla oli käytössä myös nyt ensimmäistä kertaa nämä:

Nostoliinat. Vetoremmit. Mitkä vaan. Rakas lapsi ja monta nimeä ja silleen.

Hyödylliset kapistukset, sanoisin. Käytössä nyt kolmessa liikkeessä. Sivutaivutuksissa, joihin sain VIHDOIN lisäpainoa. Meni 26 kiloa, täytyy nostaa vielä, kun noitakin toistoja tuli vielä 20. Mutta enää ei ote lipsu, kiitos näiden. Kulmasoutuun (käsipaino) pääsivät myös mukaan, kun ei jaksa näpit kannatella sitä 22,6 kilon punttia tarpeeksi pitkään ja toistot kärsii. Ei kärsi enää. Lisäksi pohjeliikettä tulee nyt tehtyä näiden avulla, kun siinäkin se 20 kilon levypaino oli jo jäänyt liian kevyeksi. Nyt menee 26 kiloa näiden kanssa ja tuotakin pitää nostaa, kun tässäkin tuli vielä 20 toistoa ekalla.

Ensi viikko on loppua kohden poikkeuksellinen. Yövieraita on Suomesta tulossa ja treenittömyys jatkuu siksi seuraavallekin viikolle. Tämä on siis suunniteltu kevyt viikko, jonka ajankohta olikin nyt huono, kun tulinkin kipeäksi. Ei tekisi mieli taukoilla taas, mutta tällä mennään nyt ja sitten painetaan taas menemään täysillä sen jälkeen. Ehkä minä selviän tästäkin tauosta vielä joten kuten järjissäni, mutta en lupaa mitään. :P

Loppuun vielä suurkiitokset Terveytensähoitajalle tunnustuksesta! <3 Olen tuon aiemmin jo tehnytkin ja jakanut eteenpäin, joten jätän tällä kertaa jakamatta. Mutta kiitoskiitoskiitos! <3

11 vastausta artikkeliin ”Puolikas treeniviikko”

  • Nuo sykemittarit ovat varsinaisia veitikoita. Riippuen siitä mittaatko polarilla, sports-trackkerilla tai suunnon vekottimilla, niin syke voi olla melkein mitä tahansa. Paras oli vähän aikaa sitten trackkerin sykevyö oli repussa, niin se onnellisesti mittaili polkupyöräreissun kotiin ja syke jopa näytti siltä, mitä se voisi olla. Vähän on bugia. Polarin vehkeistä on senverran kokemusta, että nepparit, vyö ja moduuli pitää putsata varsin perusteellisesti, joka treenin jälkeen. Itse siirryin polarista trackkerriin ihan siksi, että ryhmäliikuntatunnilla voi analysoida jälkikäteen sykkeitä. Sen kantama on noin 30 metriä, joten tunnilla kestää liikkua siten et puhelin on salin reunalla. Tosin sinullahan sellaista tarvetta ei ole.

    • Mun Polarini toimi moitteettomasti ensimmäisen puoli vuotta. Sitten se alkoi kenkkuilla ja kadottaa kosketuksen helposti kun kroppa vähänkin vääntyy jollain lailla. Nyt se on sitten kenkkuillut sitäkin enemmän ja kadottaa sitä kosketusta ihan ilman kehon suurempia vääntelyitä. Pitäisi varmaan koittaa (taas) pyöräyttää pesukoneessa, joskaan ei se viimeksikään ollut mitenkään huippuhyödyllistä. Tällä mennään. :)

  • Se polarin vyö pitäis pestä koneessa joka neljäs treenikerta 40 asteessa. Mulla ei oo tuottanut mitään ongelmia, kun on aina muistanut putsata vyön ja moduulin treenin jälkeen ja totta kai kostuttanut vyön ennen jokaista treeniä. (: Oot kyllä varsinainen inspiraation lähde!

    • Ach so! Sehän tarkoittaisi kerran viikkoon pesua. :O Enpä ole tosiaan noudattanut näitä ohjeita. Toki kostutan aina ennen asetusta, mutta tuo kunnolla peseminen ei tosiaan ole ollut sitä mitä pitäisi.. En tiennyt, että noin usein! Kiitos siis tiedosta! :) Ja kiitos muutenkin! ;)

  • Inspiroit mua liikkumaan ja laihduttamaan ihan sikana ! :) Kiitos tästä ihanasta blogista josta on ollu hyötyä useemmassakin asiasta! :D Pystysitkö joskus kirjotteleen tänne blogiin sinun yhen viikon syömiset ja juomiset ja niiden kalorimäärät? Siis tavallaan kirjottasit sun ruokapäiväkirjaas tänne(vai onko sulla semmosta?). Olisin kiiitollinen jos tekisit näin :)

    • Jee, mä olen siitä iloinen! :) Mun ruokapäiväkirjani on todella tylsä, sillä siinä ei vaihdu mikään muu kuin ruoan sisältö, ja niistä tuleekin tänne postailtua aina sitten erikseen, jos tulee tehtyä jotain ihmeellistä ruokaa. Kalorit mulla pysyy tästä syystä myös siinä samoissa päivästä toiseen. Olen tylsä syöjä, kun tykkään niin kovin noista kaikista mun perusvälipaloista jne. että ne ei vaan vaihdu ikinä! :’) Tuolta ravintopostauksesta saakin sitten ne kaikki selville. :)

Kommentointi on suljettu.