Pallopään käsitreeni

Sain postaustoiveen, että kertoisin käsitreenini sisällön, kuvien kera ja painoineen ja toistoineen päivineen. Pääsinkin heti toteuttamaan toivetta, kun tänään oli kyseisen treenin vuoro. Ja olikin taas aivan loistotreeni! Kuvat olivat kaikki ihan järjestäen kamalia ilmeitä myöten, joten the original pallopää tekee taas paluun tähän postaukseen. :D 
Pullistelin kanssa vähän.. Ihan vähän.
Tämän treenin sisältö ei ole aina sama. Vaihtelen liikkeitä silloin tällöin. Siihen vaikuttaa tuntuma, mieliala ja esimerkiksi irtoileva lapani, joka tänäänkin häiritsi. Pääpanostus on hauiksessa, koska olen sitä tällä hetkellä eniten kiinnostunut kehittämään, sillä siitä lähti paljon lihasta pois keväästä eteenpäin. :/ Toisiksi eniten olen kiinnostunut olkapäistäni ja sitten vasta tulee ojentajat. Tämäkin järjestys vaihtelee. Treenissä suurin osa tapahtuu supereina tai lähes supereina, eli pienellä hengähdystauolla. Tämä vaikuttaa tietysti siihen parina olevan liikkeen painoon tai toistoihin. Eli niissä ei maksimeilla mennä (joko paino tai toistomäärä). Takaolkapäät treenaan selän kanssa samassa treenissä.
Tällä pohjustuksella, treeni oli tänään seuraavanlainen:
Hauiskääntö tangolla 24,4kg: 3×8. 
Superina hauiskääntö vinopenkillä 6kg: 3×12.



Viparit vuorokäsin 8kg: 3×18.



Ranskalainen maaten 18,5kg: 14-12-10.
Superina pystypunnerrus tangolla 24,4kg: 8-6-6. (toivottavasti ei ole lapani mikä kuvassa törröttää!)
Hammerit vuorokäsin 8kg: 3×16.
Superina ranskalainen seisten 6kg: 18, 8kg: 2×12.

Ja siinä oli se setti tänään. Tykkään tehdä hauiksille sekä isoilla painoilla, että vähän pienemmällä useampia toistoja. Ihan vaan koska tykkään siitä tunteesta kun haba on räjähtää ja suoni pullottaa! :’) Semmosen saan pienemmällä painolla ja useammalla toistolla. Hammereissa varmasti nousisi kympin paino nätisti, mutta kun en tahdo. Ainakaan nyt tällä(kään) kertaa. Aikaa treeniin kului tunti seitsemän minuuttia ja fiilis oli mahtava, kun tuntui juuri siellä missä pitääkin ja pumppia näkyi.
Painoja ja toistoja on kenenkään turha kopioida tai edes sen enempää miettiä. Ne on niin henkilökohtaisia jokaiselle ja niitä on päälle sata kertaa tärkeämpää se, että liike tuntuu siellä missä pitääkin. Itse teen myös sarjan viimeiset toistot heijarilla tai muulla tavalla huijaamalla, jos ei muuten nouse. Tätä olen tehnyt jo kunnolla treenamiseni alusta lähtien, jo ennen kuin tiesin sen olevan jopa ihan ok. :D Muuten tietysti pyritään täysin puhtaaseen liikerataan, mutta viimeisissä toistoissa saa huijata. Ja Heidi ainaskin huijaa. :)
Toiveita saa muuten aina esittää ja ihan hirveän mieluusti toteuttelen aina kun vain on mahdollista! Jos tahtoo, että kirjoittaisin jostain tietystä asiasta, niin hihkaise ihmeessä. Tykkään siitä, kun ulkopuolelta heitellään kanssa välillä mulle mietintämyssyä päähän tai muuta ideaa. :)
p.s. Kyllä se tukka taas lähti jo päästä. :D Miten niin olen ailahtelevainen?! No nyt lähti kyllä roskikseen, koska oli pelkkää takkua. Uutta tulossa postissa. Until then..

10 vastausta artikkeliin ”Pallopään käsitreeni”

  • En kyllä kans jaksa yleensä koskaan kiinnittää huomiota kenenkään treenipainoihin, kun ne itselläkin heittelee ihan riippuen siitä, teenkö lyhyttä vai pitkää sarjaa, superia, vuorosarjaa vai pitkillä palautuksilla, treenin alussa vai lopussa jne.

    No joo, onhan siinä tietty ero, jos tekee hammereita vaikka 20 kilon käsipainoilla tai 6-10 kilolla :D. Mutta siis pointti on se, etten hirveästi uhraa ajatuksia omien treenipainojeni vertailuun muiden kanssa.

    • Sama homma täällä. Oikeastaan ainoa mistä voi yhtään mitään päätellä on treenin ensimmäinen liike, sen painot ja toistot. Vaikka senkin voi tehdä nätisti tai rumasti. ;) Mielenkiinnolla kyllä kattelen, kun ihmiset näitä kirjaavat, mutta omiini en turhaan vertaile. Harva ylipäätään on kuitenkaan yhtä rimpula kuin minä. :D

  • Kauniit silmät :D
    Ois kiva lukea et mitkä on sun pääasiallisia proteiininlähteitä. Vaikka niitä nyt vilahtelee monissa postauksissa, mut sellanen koottu. En tota lihaa syö ja kaikki uudet jutut ruokavalioon ois kivoja. Tai en oo syöny 8 vuoteen, mutta oon niin kaavoihin kangistunut näiden ruokieni kanssa et jos löytyisi jotain uutta prodeylläriä niin se ois kiva…;)

    • Hei kiitti. :D
      Mun proteiinipostauksesta tulisi kyllä vähän tylsä ja suppea. :/ Ne kun koostuu rahkasta, raejuustosta, riisiprotskujauheesta ja satunnaisista Questin patukoista. :) En oikein osaa mieltää muita proteiineiksi, esim. papuja tai vastaavia. Soijarouheet ynnä muut tietysti, mutta niin harvoin tulee käytettyä.
      Mutta esimerkiksi noi Questin patukat on tietty ihan ehdottomia! :P

      http://eioorakettitiedetta.blogspot.de/2012/11/quest-protein-bars.html

    • Mut sun lautaset näyttää aina niin monipuolisilta! :D
      Ite vedän aika paljon soijatuotteita eri muodoissaan. Kaikki uudet vinkit ja reseptit on aina kivoja, kun välillä meinaa lyödä tyhjää edelleen. Vaikka sitä syö varmasti monipuolisemmin ku moni muu. Tuntuu et liharuokia on niin paljon ja niille on valmiit reseptit. On kasvisruokiakin, mut se proteiinipuoli on monissa niin ja näin, ja aika paljon pitää ite sit kehitellä ja kokeilla. :)

    • Heh, onhan niissä vaikka mitä, semmosta mitä mä tykkään syödä. :D Ja protskut siihen kylkeen raejuustosta.. :’) Vaikka ilmeisesti esim. parsakaalissa ja herkkusienissäkin on suht runsaasti protskua. En mä silti niitä osaa semmosiksi laskea! :) Kurpitsansiemenet on muuten kanssa runsasproteiinisia! Ja hyviä. ;)

  • Tämä oli kiva postaus. Niin vähän ihmiset paljastelee omien treeniensä tarkkaa kulkua kun ne on aina jonkun muun vääntämiä ohjelmia joista maksetaan. =)

    • Joo mää en ainakaan sillä rintamalla salaile mitään, tää on ilmasta huttua ja saa kuka tahansa napata ittelleen vinkkiä jos tahtoo. :D Kiva kuulla, että miellytti! :)

Kommentointi on suljettu.