Pallokyykkyä ja hyvän mielen ruokaa

Lapsi (30vee) on terve kun se leikkii.

Perjantai! Supernopeasti meni nämä arjet, eikä ole tekemisestä ollut pulaa. Hyvä niin, ei käy aika pitkäksi. Tänään oli niitä hilavitkutuksia jaloille ja kankuille luvassa. Ei kyllä huvittanut yhtään ja ainakin yhdesti mietin, että sama kun jättäisi kokonaan välistä, kun ei kerran kunnolla voi tehdä. Mutta se oli ohimenevä ajatus se ja ehdottomasti on kuitenkin parempi, että tekee edes jotain. Jo ihan noita mun polviakin ajatellen. Jotain mielenkiintoisia liikkeitä piti keksiä, kun normitreeniin ei tatskajalka taivu. Peruskyykyttelyni (ne kolme erilaista) on siitä syystä pois, että niissä taipuu nilkka liikaa ja siitä ei tatuointi tykkää. Siinä on paraneminen nyt siinä vaiheessa, että koittaa tehdä rupea ja sitä kutittaa ja siihen koskee, koska sitä kiristää. Vaikka rasvaa. Suihkussa on vaikea käydä, kun jalka ei kestä lämmintä vettä. Tuntuu polttavalle! Siellä ollaankin yksi jalka ojossa suihkun ulkopuolella aina. :D Niin joo, siitä jalkatreenistä oli puhe..

Pistoolikyykky, eli kyykky yhdellä jalalla.

Aloittelin treeniä tänään pistoolikyykyllä. Tuo onnistuu hyvin, koska tuen vuoksi saa otettua asennon niin, että jalka on pitkällä edessä ja ponnistus tapahtuu kantapäällä, eikä nilkka taitu paljoa. Näitä tein vain kaksi sarjaa, sillä tuo toinen jalka oikutteli omissa toistoissaan. Oon sitä rasittanut nyt huomattavasti toista jalkaa enemmän viime aikoina, kun toisella on ollut paikoin vaikea edes askeltaa normaalisti. Ja edelleen vahingossa tulee käveltyä vähän väliä tatskajalan ulkosyrjällä, vaikka ei tarvitsisi! Jalka ilman tatuointia siis ärsyyntyi noissa pistoolikyykyissä vähän liikaa ja eri tavalla kuin oli tarkoitus. Vaihdoin liikettä lennossa tähän, jota tein neljä sarjaa:

Pallokyykkyä.

Hyvät on kuvat, kun piti ihan treenihuoneen ulkopuolelle mennä, että sain seinä- ja lattiatilan tehdä noita.. Kuvashärveli, eli läppäri, istui lattialla sen aikaa, kun ei sille justiinsa heti tasoa löytynyt. No havainnollistavat nuo nyt ainakin! Ja hienosti onnistuin sensuroimaan naamanikin. :D

Kyseessä on siis kyykky, mikä tehdään nojaamalla jumppapalloon, joka on siinä seinää vasten. Tässäkään nilkka ei taitu liikaa, sillä jalat on pitkällä edessä. Tätä tein aikoinaan Skotlantiin muuton jälkeisillä viikoilla lomamökillä, jossa meillä ei tietty tankoja ollut mukana. Tuohon voi helposti ottaa painon syliin ja saa lisävastusta. Itse tein tänään ilman lisäpainoa ja sekin riitti, kun kovin suurta rasitusta en uskalla laittaa jalalle kuitenkaan. Syviä kyykkyjä, pylly kävi joka toistolla ihan lattiassa asti, jalat eri leveyksillä ja etäisyyksillä. Kyllä tuntuu! 4 x 15 tein ja sen jälkeen tärisi koivet. Tuli hyvä fiilis, että sai edes jotain semihyödyllistä tehtyä, niin kauan kun pitää tällaisia astetta kevyempiä treenejä tehdä. Suosittelen pallokyykkyä jokaiselle kotitreenarille, jolla pallo on kotona! Jos ei ole, niin suosittelen hankkimaan! ;) Lisäpainonahan voi olla mikä paino vain, minkä syliin saa. Vaikka eläin tai lapsi. :D

On se Katy Perry -paita. Koska siinä on kissa ja koska Katy oli joskus hot. Nykyäänkin on vielä aina välillä.
Ja oli muuten oma tukka vaan päässä, pari päivää. Alkaa olla pian jo semmonen, että sillä pärjää. Ei montaa kuukautta enää!

Jaloille tein myös vakiot leg curl on ballit yhdellä jalalla kerrallaan, sekä loitontajia kuminauhan avulla. Pohkeet olisi kuuluneet tähän treeniin myös, mutta ei niitä saisi tehtyä kuin toisella jalalla, joten nekin jäi pois. Tein loppuun sitten kylkiä pohkeiden sijaan, jotka mulla vuorottelee keskenään. Kyljet tuli nyt kahdesti tähän viikkoon siis.

Vatsan treenaamisesta olen innostunut taas ihan uudella tavalla, kun keksin ne pallolla tehtävät rutistukset. Tahtoisin tehdä niitä aina! Ja teenkin joka treenissä, jossa vatsat on mukana. Nyt tein niiden kanssa superiparina voimapyörää ja tuo pari oli kyllä ihan nappi, kun sai toistot voimapyörässä alemmas, jolloin ensimmäisenä väsähtää jo valmiiksi väsytetty vatsa, eikä suinkaan nuo mun hartiani. Normaalimäärät voimapyörässä roikkuu siellä 20-30 tienoilla, jolloin lopetan, koska hartiat väsähtää. Nyt tein 12 toistoa, ja lopetin kun vatsa väsähti. Vatsatreenissä supereiden toisena puoliskona tuo siis sopii mulle paremmin kuin yksittäisenä.

Pientä luksusta palkkariin. Piparkakkumaustetta! Suurin osa kyllä valui pohjalle, mutta maistui se onneksi seassakin. :’)

Tänään vihdoin päätyi ruokalautaselle riisinuudeliruokaa, jota piti tehdä jo tiistaina, mutta johon tarvittavat laitteet olikin astianpesukoneessa. Eli raastinkoneen osat siis, kasvispuolta varten. Nyt pääsin raastamaan, ja pienimmällä terällä raasteeksi menikin jokunen porkkana ja yksi palsternakka. Riisinuudelit valmistui itsekseen kulhossa kolmessa minuutissa, johon vedenkeittimestä kaadoin kiehuvaa vettä päälle. Murskasin ne pienemmäksi ennen kiehutusta, jotta sotkeutui kivasti raasteiden sekaan.

Maustoin intialaisittain, mutta miedosti. Tuli niin hyvää! Mulle tuli hyvä mieli kun söin. Se oli jotenkin niin pehmoista, että hymyilytti. :D Hyvän mielen ruokaa! ;) Ja koko touhuun meni alle puoli tuntia. Aika pikaruokaa siis myös. Mutta varmasti terveellisempää kuin se yleisesti pikaruoaksi mielletty. ;)

Mukavaa viikonloppua itse kullekin, olkaa ihmisiksi!

4 vastausta artikkeliin ”Pallokyykkyä ja hyvän mielen ruokaa”

  • Ihana tuo alun kuva! <3 Elämä on paljon hauskempaa kun pitää pienen leikkimielisyyden mukana ;)

  • Heheh, ihan loistava tuo eka kuva. <3 Heidit on terveitä, kun ne leikkii. :’)

    Luin tämän ja edellisen postauksen samaan syssyyn ja tuntuu, että nyökkäilen (ja innostun) täällä vaan kaikelle, kuten arska 21 (ihan paras<3), ne iiiihanat kisukuvat edellisessä postauksessa, piparimauste palkkariin, vatsarutistuksia pallolla, pistoolikyykky. :D

    • No justiinsa näin! :’) <3

      Paljon parhausjuttuja luettelit, nyökkäilin kanssa mukana, että kyllä, kyllä, nam, voi kyllä.. :’D

Kommentointi on suljettu.