Liikuin tämänkin viikon

Ensiksi: mieheni on nyt maratoonari. Ja vaimo on suunnattoman ylpeä. <3

Ja kun tärkeimmät on saatu alta pois, tässä viikkokatsaus treeneihin:

Maanantai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:18
Keskisyke: 105
Maksimisyke: 146
Kulutus: 291kcal

+ 40min crossarilla:

Keskisyke: 125
Maksimisyke: 136
Kulutus: 228kcal

Tiistai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:27
Keskisyke: 111
Maksimisyke: 165
Kulutus: 370kcal

Keskiviikko:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:26
Keskisyke: 113
Maksimisyke: 159
Kulutus: 387kcal

Torstai:
Ojentajat, olkapäät, vatsa + kyljet

Kesto: 1:27
Keskisyke: 114
Maksimisyke: 166
Kulutus: 395kcal

+ 40min crossarilla:

Keskisyke: 130
Maksimisyke: 140
Kulutus: 244kcal

Perjantai:
Selkä, hauikset, vatsa

Kesto: 1:29
Keskisyke: 111
Maksimisyke: 167
Kulutus: 378kcal

Lauantai:
Jalat, vatsa

Kesto: 1:31
Keskisyke: 122
Maksimisyke: 168
Kulutus: 474kcal

Sunnuntai:
Lepo

Semmonen viikko! Päällimmäisenä nyt on tietysti mielessä se, että mieheni tosiaan on maratoonari. <3 Tuo juostiin tänään aamulla yhdeksältä alkaen ja siksi vaihdoin jalkatreenin tältä päivältä eiliselle ja lepopäivän tälle päivälle, koska paikalla piti luonnollisestikin olla kameran kanssa ja kannustamassa ja vastaanottamassa maaliin. Hyvä ettei itku tullut ennen lähtöä kun piti heipat sanoa ja toivottaa hyvää juoksua, kun niin maan perkuleen ylpeä olin! :’)

Mutta niin, siis siihen treeniviikkoon.. :D

Viime viikolla otin olkapäille viparit sivuille ja tällä viikolla niiden kaveriksi vielä viparit eteen. Yhtenä liikkeenä siis viparit sivulle + viparit eteen = yksi toisto. Lapojen triggerit ovat antaneet sivuille tehdä ilmoittamalla vain ihan pienellä juililla yhdessä kohtaa liikettä. Tästä eteen viemisestä eivät ihan niin paljoa tykkää, eli itse liike vihlaisee, muttei sitten taas kuitenkaan aiheuta jälkikipuja. Joten voimme jatkaa. Kipuhan siis ei ole mitään, mikä johtuisi jostain, mitä pitäisi varoa jollain. Näin tietämättömille tiedoksi. Pystypunnerrushan on noilla olkapäillä ollutkin jo pidemmän aikaa ja sitä teen 12 kilolla, toistoilla 3×10 tai 3×12. Näiden vipareiden myötä olkapäihin on ilmestynyt enempi muotoa. Joo-o, jo nyt! Niitä olan säikeitä näkkyy. <3

Hauis edelleen nousussa. Nyt en edes perjantain treenissä päättänyt, että pitäisi taas nousta, ja silti nousi, jokaisessa kolmessa hauisliikkeessä tuli pääsääntöisesti +2 toistoa. Luulin, ettei olisi tullut, mutta kun vilkaisin edellisiä lukemia, niin tulihan niitä. Ei kai siinä mikään auta, voimanainen täältä on syntymässä. :’D

Viiden minuutin ensimmäisillä hoovereilla jatkettiin jälleen tämäkin viikko, eli joka treeni. Eilinen jalkatreeni meni semmosella tappomeiningillä, että nyt iltaa kohden alkaa kyllä tuntua, kun on hetken ensin paikoillaan ja lähtee taas liikenteeseen! Esimerkkinä vaikka tuo split squat, 60kg 3×15 (painaa se määrä hartioita kyllä kovin). Perjantailta jätinkin perinteisen crossailun pois, koska en viitsinyt jalkoja rasittaa, kun tosiaan tuo jalkatreeni vaihtoi paikkaa päivää aikaisemmaksi.

Muuten ei tainnut olla mitään ihmeellistä. Sykkeetkin normalisoituivat tällä viikolla. Eilinen treenin keskisyke oli ihan vaan siksi kova, koska treeni oli niin kova. :D Siispä uutta viikkoa kohti!

p.s. Mainitsinko jo, että mieheni on maratoonari?? <3

22 vastausta artikkeliin ”Liikuin tämänkin viikon”

  • Loistavaaaaaaaa hyvä reeni viikko ja maratoonari mies! Kyl miekii sen piruvie viel tukholmassa keväällä juoksen! XD vaikka yhellä jalalla!

  • Tarkoitatko tuolla olkapääliikkeellä mac raisea? Samaan aikaan toinen sivuun ja toinen eteen? :) Ja hyvä maratoonarimies!

    • Uuu. Toi oli uusi juttu mulle. Mä teen siis molemmat ensin sivuille ja molemmat samaan aikaan eteen. Mä luulen, että mun keskittyminen kahteen eri liikkeeseen yhtä aikaa ei ehkä riittäisi.. :D Hyvä maratoonarimies, kyllä! :D

  • Noni onnittelut maratoonarin vaimolle ;)

    Teeks pystypunnerrukset käsipainoilla vai? Mä oon nyt siirtynyt tekeen smithissä pelkällä tangon painolla jossa on se rapiat 20kg painoa, se on jotenkin kiva kun pystyy ne viimeiset toistot pakottamaan oikein kunnolla!! :D

    Ihan mahtia kyl lukee sun treeniviikkoo, vähä kateeks kyl käy ;D Oon yrittäny omilta ohjauksilta vähä raivata aikaa kans salitreenille, tänään se tarkoitti sitä että puntti ennen omia tunteja, näytti kyl energiat piisaavan :)

    • Hih, kiitos! ;)

      Käsipainolla ollaan menty. Joskus voisi kyllä oikeen kokeilla tuota tankoa! Mulla vaan toinen käsi on heikompi kuin toinen, niin tuollaiset kahdella kädellä tehtävät pelkään menevän niin, että vahvempi käsi tekee enemmän hommia ja heikompi senkun heikkenee vaan. Silti taidan kokeilla joskus! ;)

      No juu, mulla on tuota aikaa yleensä sopivasti jokaiseen päivään, niin pystyy treenailemaan tällä tavalla. :) Eiköhän se joskus tule muuttumaan, joten siihen asti otetaan ilo irti! ;) Kasvatetaan nyt niin on tulevaisuudessa jotain ylläpidettävää. :D

      Kiva että sulla on mahdollista kuitenkin omia treenejä tehdä, myös ennen ohjauksia eikä energiat kärsi. Joskus voi vaikka saada tuommoisesta lisäenergiaakin! :’)

    • Aivan, ihan ymmärrettävää :) On kyl hyvä ottaa kaikki irti jos on aikaa reenailla! Onhan se kyl hyvä, mut enemmän sais irti puntista jos vois omistaa vain ja ainoostaan sillekin, mut viikos on vaan 7 päivää, joten minkäs teet :D Jotenkin takaraivossa varmaan joku pakottaa hieman säästelemään, että jää puhtia kans jumppiin, ku aina pitää kuitenkin se 110% antaa tunneilla. Mut niin kauan kun saa reenata niin kaikki on hyvin! ;-)

  • jihuuu, onnea maratoonarille ja ylpeälle vaimokkeelle! :)) Aikamoinen homma juosta sellanen matka!!

  • Hahaha! :D Onneksi muistit mainita, että miehesi on nyt maratoonari! :D <3
    Vitsivitsi! Mä tiedän tasan tuon tunteen, koska oma miehenikin on juossut muutamat maratoonit ja voi sitä ylepyden määrää!! :)
    Onnea siis sekä miehellesi, että itsellesi, maratoonarin vaimolle! <3

    • Kyllä niin sellaista pakahtavaa ylpeyttä osaa vaimo miehestään tuntea! <3 :’) Kiitos Monna! <3

  • Hienoa ja onnittelut miehellesi. On sulla toi kroppa kyllä aivan mahtavan näköinen. Mietin tuota kivun määrän pysymistä ”vakiona”. Kun sulla on noin hienot/treenatut lihakset ja ilmeisesti vaihtelet treenia/liikkeitä aika-ajoin (ts.saliohjelmaa), niin kipeytyykö lihakset edelleen samalla tavalla, ohjelmaa vaihtaessasi kuin aikanaan aloittaessa elämäntaparemontin? -Way2Go

    • Kiitos! Vaihtelen itse liikkeitä sitä mukaan kun koen tarvetta jollekin uudelle tai tahdon lisätä jotain jollekin yksittäiselle liikeryhmälle. Peruspiirteittäin teen samalla, sillä mikä toimii. Niissä sitten nostetaan painoja ja lisätään toistoja. Kipua saan tiettyihin lihaksiin aina (esim. ojentajat ja jalat kipeytyy treenistä AINA), joihinkin harvoin (esim. hauis) ja joihinkin en juuri koskaan (vatsa, koska treenaan sitä joka treenissä). Kivun puuttuminen ei kuitenkaan kerro siitä, että kehitystä ei tapahtuisi tai että treeni olisi hyödytön. Onkohan tässä mennyt kaksi kuukautta, jolloin olen kerran tai kaksi saanut hauikset kipeiksi. Ja silti ovat kasvussa koko ajan. Eli lihaskivuilla ei kannata mitata treenin hyödyllisyyttä!

      Elämäntaparemontti lähti käyntiin ihan vain sellaisella ’kunhan liikun ja teen jotain’ -ajatuksella. Eli en hakenut nousujohteisuutta. En edes muista, tuliko koskaan lihakset kipeiksi, kun en niitä niin silloin treenaillut ja tavoitteena ei silloin ollut oikeastaan mikään tietty kroppa – kunhan vain sai ylimääräisen pudotettua pois.

  • Oi hienoa, sekä sinä että maratoonarimies! Käytkö ite koskaan juoksemassa, yksin tai miehen kanssa?
    Löysin sun blogiin vasta sen Iltalehden jutun kautta, ja taidan jäädä seurailemaan :)
    Itse treenaan myös kotona, mm. kuntopyörän, crosstrainerin ja käsipainojen avulla. Tietty omalla kropalla tehtäviä liikkeitä unohtamatta!
    Oikeastaan ainut asia mikä nyt heti saa päässäni aikaan miljoona kysymystä, on sun vatsatreeni. Oon kuullut niin paljon sitä, ettei tiettyä lihasryhmää pitäisi treenata joka päivä, vaan lihas tarvii lepoa kehittyäkseen ja ettei oikeastaan jokapäiväinen treeni saa aikaan sitä kehitystä, mutta näin itse ilmeisesti teet vatsojen kohdalla ja saat aikaan kehitystäkin? Kerro heti miten! :D Minkä tyyppisiä liikkeitä teet? Kylkitaivutuksia ainakin, mutta mitkä muut oot kokenut hyviksi?
    Itse teen lähinnä lankkua, rutistuksia pallon päällä, hitaita pilatestyyppisiä jalkojen nostoja ja siksakkauksia, vinoja vatsoja.. kaipaisin siis uusia, hyviä ja toimivia liikkeitä omaan treeniin :)

    • Kiitti! :) Juoksemassa en itse polvivammaisena oikein käy, kevyellä hölkällä olen kahdesti tänä vuonna käynyt ja sykkeet pomppaa sen verran korkealle (lue: 198), että sen takia pitää lopettaa jo ennen kuin viisi kilometriä on täynnä. Mieheni on juoksija, minä enemmän kävelijä. :)

      Kannattaa lukea tuo tuossa vasemmassakin sivussa näkyvä postaukseni ’Suuri rakkauteni vatsalihastreeni’. ;) Siellä on nuo liikkeeni listattuna linkkien kera. Onhan niissä jo painot ja toistot muuttuneet tässä, ainakin suurimmaksi osaksi, tuoreinta kartoitusta voi taas kurkkia tästä postauksesta:

      http://eioorakettitiedetta.blogspot.de/2012/08/kattavampi-treenipaketti.html

      Hmm. No on siinäkin äkkivilkaisulta tapahtunut pieniä eroavaisuuksia. Kyykyissä kymmenen kiloa lisää ja semmosta. :D Mutta vatsalihastreeni on liikkeiden puolesta edelleen sama kuin ennenkin! :)

  • Miten teet tuon hooverin, kun jaksat olla siinä niin kauan? Perinteisesti kyynärnojassa jalat lattialla, jalat pallon päällä tai korokkeella, vai yäkroppa pallon päällä?

    -Anna-

    • Perinteisesti, eli lattialla kyynernojassa. Olikohan kaksi vai kolme viikkoa sitten kun tein uuden ennätykseni 7 minuuttia. Joskus menee myös kuusi. Yleensä viisi. Ensimmäisellä siis, seuraavilla menee pääsääntöisesti 2-3min.

    • Täytyy sanoa, että vau. Itse jaksan olla sen 30-45sek, ennen kuin alan täristä kunnolla…

      -Anna-

    • Maailmanennätys taisi olla jotain lähemmäs tuntia, joten on tässä vielä vähän matkaa sinne. :’D Mutta tuo hoover on mulla ollut ohjelmassa varmaan aina. Syytäkin pystyä tässä vaiheessa seitsemään minuuttiin. ;) Kyllä sullakin se sieltä nousee! :)

Kommentointi on suljettu.