Kevyt treeniviikko 7

Tämän vuoden toinen kevyt viikko on purkitettu ja se näytti lopulta seuraavanlaiselta:

Maanantai: jalat, vatsa + kyljet. Kesto: 1:08.

Tiistai: rento 6.18km kävelylenkki. Kesto: 1:24, keskisyke: 103, max: 138, keskinopeus: 13:36min/km.

Keskiviikko: ojentajat, olkapäät. Kesto: 48min.

Torstai: lepo (tatuointi).

Perjantai: selkä, hauikset, vatsa. Kesto: 45min.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: ojentajat, olkapäät, vatsa. Kesto: 52min.
+ 20min crossailua, 6.80km.

Neljä kevyttä punttitreeniähän siihen viikkoon lopulta mahtui. Tänään olisi ollut vuorossa jalat, mutta koska tatuoinnin vuoksi niitä ei voi vielä tehdä, päädyin tekemään olkapäitä ja ojentajia, kun edellinen vastaava treeni oli kuitenkin jo monta päivää sitten keskiviikkona. Crossailua tein myös hyyyyyvin rauhallisesti tuollaisen pienen pätkän (eli yhden The Big Bang Theoryn verran), syystä että mun tatskajalan polvi kiukuttelee. Nuo mun polvet tarvitsee säännöllistä liikuntaa, jalkatreenejä ja liikettä, jotta eivät ala koskea. Ja suurin syy kolotukselle on varmastikin se, että olen astunut tuolla jalalla ihan väärin tatuoinnin ottamisesta lähtien, kun sillä ei ole voinut normaalisti kävellä. Ulkosyrjällä askeltaminen taitaa rasittaa vähän sieltä täältä hieman poikkeavalla tavalla. :’) Crossailin siis rauhallisesti, eli hikoilematta, sen parikymmentä minuuttia vain jotta sain polveen liikettä ja eloa. Ja se auttoikin, ja siitä se taas normalisoituu kun pääsen normaalisti treeneihinkin kiinni.

Perjantaina illalla onnistui uumoilemani selkä-/hauistreeni, napsakassa kolmessa vartissa. Seuraavana päivänä olikin habat kipeinä! Tulihan tuolle treenille melkein kahden viikon taukokin, kun viime viikon vatsatauti karsi treenejä ihan kivasti pois. Ei varmaan ihme, että kevyestäkin vähän kipeytyy.. Katsellaan miten käy ensi viikolla, kun heti huomenna startataan tällä kyseisellä treenillä, eikä enää kevyesti!

Treenivaatetustyyliä yllä. Kotivaatetyylistä ei ole eronnut millään lailla. Ei tarvitse kevyissä erikseen laittaa treenivaatteita päälle, kotivaatteet käy hyvin. Ja tatuointijalka paljaana. Toisessa jalassa normisukka, parit villasukat ja karvainen sisätossu. :D Tatuoitu jalka on pysynyt silti lämpimämpänä, vaikka paljas onkin, sillä se on ollut niin turvoksissa, että hohkaa lämpöä. Tänään tosin jo paleltaa, kun turvotus on selvästi laskenut. Mutta kävelykin toisaalta onnistuu jo normaalisti.

Perjantaina intialaisen loput.
Lauantaina palsternakkaranskiksia.
Sunnuntaina raastewokkia.
MyProteinilta tilausta. Riisiprotskujauhe ja kokeeksi maapähkinävoit, mallia smooth ja
crunchy. Kilo molempia. Hyviä on molemmat. Jatkossa vissiin taas näitä, on huikean edullisia.

Ensi viikolla taas suurimmaksi osaksi normaalit treenit edessä. Aivan täysin normaaleja eivät ole, sillä tatuointi estää raskaan jalkatreenin, sekä osittain liikkeet muutenkin. Esim. se tuskin taipuu vielä splittiin ja kyykytkin on vähän siinä ja siinä. Kevyesti jatketaan siis jalkatreenien osalta. Muissa treeneissä ei tarvitse himmailla, sillä jaloistani en hikoile niissä koskaan. Mutta tietysti aerobiset täytyy jättää lyhyiksi ja kävelyllekään ei tule lähdettyä niin kauan, kun kenkä ikävästi puristaa. Jonkin aikaa pitää vielä olla rauhallisesti niidenkin suhteen. Mutta pääasia, että puntti nousee taas kunnolla ja jalkatreeniä pääsee edes jonkinlaista tekemään. Olkoon sitten kevyttä, mutta että saisi pidettyä polvet liikkeellä ja pyllyssä jotain täytettä. Se nimittäin mulla tyhjenee ihan viikossa, jos se ei käy treenejä tapaamassa. Treffit sovittu siis ensi viikolle kankkutreenin kanssa! Mutta let’s take it slow, eli varoen mennään.

2 vastausta artikkeliin ”Kevyt treeniviikko 7”

Kommentointi on suljettu.