Kevyt treeniviikko 48

Kevyesti mentiin tämä viikko ja treenitunnit tipahtivat puoleen. Tällaista tuli tehtyä:

Maanantai: 9.05km kävelylenkki. Kesto: 1:36, keskisyke: 117, max: 149, keskinopeus: 10:35min/km.

Tiistai: selkä, hauikset. Kesto: 1:03.

Keskiviikko: 40min crossailua, 14.55km.

Torstai: lepo.

Perjantai: jalat, vatsa. Kesto: 1:13.

Lauantai: lepo.

Sunnuntai: ojentajat, olkapäät, vatsa. Kesto: 1:05.

Tälle viikolle tavoitteena oli ulkoilua (check), kolme punttitreeniä ripoteltuna pitkin viikkoa (check), aerobiset erillisinä päivinä (check) ja yksi arkilepopäivä, jolloin viikolle saa kaksi lepopäivää (check). Eli onnistunut viikko oli.

Maanantain kävelylenkistä kirjoittelinkin erikseen jo, mutta muista treeneistä ei ole tullut turistua. Tässä siis lyhyesti noista muistakin päivistä.

Selkää ja hauista tein hieman kevennetysti. Painot pidin samana, mutta jätin ne pari viimeistä toistoa joissain liikkeissä varastoon, jos ei hotsittanut vääntää ihan verenmaku suussa. Ei aina hotsittanut. :) Kulmasoudussa (mutkatanko) muljautin/krampitin jonkun lihaksen selästä, vaikka tein täysin puhtaasti ja nätisti. Vaikka joissain liikkeissä huijaan, niin selän kanssa olen erittäin varovainen, koska on tuo jännitysniska. Enkä tee edes kovilla painoilla. Kuitenkin, pari päivää vasemmalle pään kääntäminen tuntui vasemman lapaluun tienoilla. Ohi meni ja vissiin hieronta auttoi siinä asiassa isosti.

Keskiviikkona ajattelin alunperin pitää liikunnattoman päivän, mutta houkutti liikaa crossailla, kun teki mieli kattella The Big Bang Theorya. Torstaina sitten lepoa. Tarkoitus oli oikeasti rötvätä ja lukea kirjaa koko päivän, mutta sen sijaan mm. värjäsin juurikasvuni, pesin pyykkiä ja kokkailin yhtä sun toista. En lukenut kirjaa sivuakaan, en ollut aloillani juurikaan. No, menihän se lepopäivä niinkin.

Perjantaina jalkatreeniä sillä samalla fiiliksellä, että saa jättää toistoja varastoon ja miksei tipauttaa painojakin. Mutta siinä kun aloittelin split squattia samoilla painoilla kun viimeksi, kävi selväksi, että tänään ei hissutella! Rauta oli kovin kevyttä, kun jalat olivat niin hyvin levänneet. Edellisestä treenistä toistomääriä tuli splitissä pari lisää per sarja. Muut liikkeet normaalilla teholla myös. Olihan eilen pakarat kipeät, eikä ole vielä tänäänkään helpottanut.

Lauantain lepopäivä meni perinteisissä lauantaitunnelmissa ja tänään taas treenattiin. Aika pitkälti täysillä tuli tehtyä. Rukkasin treeniä vähän uuteen uskoon, vaihdoin pari liikettäkin. Olkapäille otin myös yhden lisää, hetken aikaa poissa olleen (yllä kuvassakin näkyvän) levypainoetuviparin. Lisäksi niputin jokuset liikkeet supereiksi ja vaihtelin järjestystä. Aiemmin on ollut aika pitkälti joka toinen liike ojentajille ja joka toinen olkapäille. Nyt tehdään ensin olkapäät ja sitten ojentajat. Ja lopuksi vatsoja. Tosin tälläkin kertaa oli tajuttoman haastavaa olla hooverissa sen parinkympin levypainon kanssa spagettikäsillä. Kahteen sarjaan jäi tänäänkin vatsat sen vuoksi. En meinannut päästä enää lattialta ylös, kun käsissä ei ollut mitään työntövoimaa jäljellä. Todistettavasti pääsin kuitenkin, tai tätä postausta kirjoiteltaisiin sieltä lattialta. Sen sijaan olen mukavasti sohvannurkassa. ;)

Loppuun jokunen kuva. Eiliseltä näyttävät kaikki olevan.

Eilistä pöperöä.
Eilisiä sotkuja. Tavaraa sinkosi pitkin seiniä ja lattiaa.
Eiliseltä kauppareissulta tarttui mukaan kofeiinitonta teetä! Lämmin juoma on mukava asia, joten
nyt alkaa teen litkiminen <3 Asutaanhan me Briteissä! Kofeiiniton teehän ei ole täysin kofeiinitonta, 
ainoastaan luonnostaan kofeiiniton on. Näitä on yrttitee ja rooibos -tee. Vihreää teetä 
tahtoisin juoda, mutta pitää tyytyä tähän. Vihreää on juu, mutta vain makunsa puolesta. 
Luonnostaan kofeiinitonta vihreää teetä ei ole olemassakaan.
Ja eilistä pärstääkin.
Huomenna taas normirutiinit kehiin. Pieni jännitysmomentti on ensi viikolle olemassa, kun on taas se aika. Ensimmäistä kertaa oikein vähän pelottaa, että miten mun käy. Nyt on nopeampivaikutteisemmat pillerit olemassa, mutta en luota niihinkään kovin kovasti. Kattellaan miten tädin käy!

8 vastausta artikkeliin ”Kevyt treeniviikko 48”

    • Oi miten nerokasta!! Tämä oli mun ensimmäinen granaattiomenakokeilu. Sentään googletin vähän etukäteen ja osasin siksi varautua siihen, että sotkua tulee. Oisi selkeästi pitänyt vielä piipahtaa YouTuben puolellakin. :) Kiitos vinkistä!

  • Vielä helpompi tapa graanaattiomenan kanssa on se, että leikkaat kahtia ja pidät sitä kämmenellä siemenpuoli alaspäin. Pidät sitä sit kulhon yllä ja hakkaat sitä kantaa lusikalla. Hyvin irtoo siemenet ja se muu töhnä jää suurinpiirtein sinne kuoriin. :)

    • Mä yritin tätä! Mitään ei tapahtunut. :D En kyllä kauaa kopsutellut, koska olin lukenut nopeimmaksi tavaksi kaivaa lusikalla. Mä siis kaivoin ja pirskotin mehua joka puolelle. :’)

    • Eikö näytäkin hyvälle! :) Siinä on taaempana edellisen päivän jämiä (raastettua porkkanaa ja kesäkurpitsaa + pinaattia wokissa tehtynä) ja etualalla on ihan jokin valmisvihannessekoituspussukka. Oli pavuniduista lähtien jos jonkinlaista silppua, jotka pyöräytin öljyn kanssa pannulla. :)

  • Mullakin oli tänään ensinmmäinen granaattiomenakokeilu! Katsoin youtubesta ohjeet sen käsittelyyn etukäteen, ja siitä huolimatta mullakin lopputulos oli tuonkaltainen. :D Seinätkin täynnä punaisia roiskeita. Näytti paljon helpommalta siinä videolla. :p

    • Sä sentään tajusit kattella video-ohjeita! Mutta ei se vissiin mestaria vielä tee.. :D Haastava hedelmä on kyllä. Mulla on toinen puolikas edelleen käsittelemättä, joku päivä sitten kun oon valmis taas kuuraamaan. :D

Kommentointi on suljettu.