Kaksi treeniä, kaksi ruokaa, kaksi päivää

Nyt kyllä vaan sujuu. Treenit ja kokkaukset (kaikesta huolimatta) ja siksi olen täällä yhtä hymyä. Koska eilen tuli postattua banskupannarista, tulee nyt sitten kahden päivän edestä tätä perusasiaa ja kuvia. Ja kuvia onkin paljon. Olen nyt vihdoin napannut tuon järjestelmäkameran käteen ja napsin sillä kotosalla kuvia pitkin päivää. Mutta treenikuvat on edelleen yhtä huonolaatuisia kuin ennen, älkää hätäilkö. :D

Tiistai:

Jalkatreeni oli aika huikea. Viimeksi hehkutin, miten sain lisätä split squattiin painoa niin, että tehtiin noin kuudellakympillä. Eilen se oli niin kevyttä, että piti lisätä vieläkin enemmän. Laitoin kaksi ja puoli kiloa lisää. Eikä tuntunut missään! Toiset kaksi ja puoli kiloa viimeiseen sarjaan ja sillä meni vielä kymmenen. Eli viisi kiloa lisäilin tankoon eilen. Sitten jos siinä on joskus seitsemänkymmentä kiloa niin en enää tiedä miten päin olisin. Se on huikea päivä se. Kuuttakymmentäjotain olen ennenkin harteilla pitänyt niiaillessani joskus muinoin noita splittejä vajaalla liikeradalla, mutta seitsemääkymmentä ei mun harteillani ole koskaan ollut missään tilanteessa.

Pakettikin tuli eilen, mutta onneksi olin ehtinyt treenin tehdä sitä ennen, että pasmat eivät liiaksi sekoittuneet.

Ruoan suhteen meinasi käydä vähän huonosti. Poltin taas porkkanat pohjaan, koska laitoin liian vähän vettä. GRRR. Hääräilin taas kaikkea muuta ja havahduin siihen, että sihisee oudosti siellä kattilassa. Ei muuta kuin keittiöön ja ovi kiinni äkkiä, kun palovaroitin on siinä oven ulkopuolella. Onneksi keittiöstä on kulku takapihalle, eli sai kunnolla oven auki. Hetken aikaa sai tuuletella.. Tämä kaikki vähän masensi, sillä mulla oli tajuton nälkä, eikä jääkaapissa ollut muita aineksia, mistä tehdä ruokaa. Siispä piti pelastaa tilanne jollain lailla. Poimin pohjaanpalaneet porkkananpalat yksitellen sieltä kattilan pohjalta ja veitsellä leikkasin vaan pois se osan, mikä oli kärähtänyt. Maistoin vielä, että ei muu porkkanasta maistu palaneelle ja ei onneksi maistunut. Eli nythän mulle jäi sittenkin porkkanaa, mistä tehdä ruokaa!

Ja onneksi jäi, sillä tuli ihan järjettömän hyvää soppaa. Tomaattinen linssi-porkkanasosekeitto siitä tuli. Porkkanoiden lisäksi purkki tomaattimurskaa ja purkki linssejä (säilykkeitä molemmat), sekä riisimaitoa koostumusta muuttamaan. Mausteet ja yrtit, valkosipulinen ja chilinen öljy. Ihan tositosi hyvää. Ei enää haitannut pohjaanpalaminen! Kattilakin tuli kunnolla puhtaaksi, vaikka ensin meinasin, että pitää mennä kattilakaupoille.

Kaupoille piti kuitenkin mennä, mutta lähinnä ruokakaupoille. Tesco siis kutsui illalla ja ihan kivasti tuli ostoksia. :S Nämä kassit on muuten tietysti S-kaupan kassit, näitä me on käytetty Saksassa ja vielä täälläkin. :D Hyviä ja tilavia kasseja! Siellä näkyy mm. rahkapurkkeja, teetä, öljyä, linssejä, kurkumaa. Ja Hello Kitty -kirjasia pari. :’) Näistä tulee kiitollisuusvihkosia. Suosittelen lukemaan tätä blogia ja mielikalenteria. Loistavia ja inspiroivia juttuja.

Ok ok I will.

Illalla olikin banaanipannarin paistoa edessä tuleviksi aamupaloiksi ja sen myötä päivä pitkälti pulkassa.

Keskiviikko:

Kiva tää paita.. En mä oikeasti ole noin pötkö miltä näytän.

Tänäänkin tuli tehtyä ihan huikea treeni, tällä kertaa olkapäitä, ojentajia ja vatsaa. Tiina postasi siinä ennen mun treenin alkua Facebookkiin sellaisen olkapääpumppikuvan, että sain siitä ihan hirveät boostit tehdä hirmuisen olkapäätreenin! Mähän tahdoin samanlaiset olkapäät ja heti! :D Ja niin vaan tuli lisätoistoja ja lisäpainoa ja yllä näkyvä liike palasi myös kehiin. Eli viparit sivuille + eteen = yksi toisto. Alla oli jo pystypunnerrus & pystysoutu -superipari ja tähän riitti hienosti vaivaiset neljän kilon painot (3×12), kun olkapäät oli jo ihan hellinä! Lopuksi vielä sivuvipareita käsi kerrallaan rystyset eteenpäin ja se oli siinä. Tuossa kohtaa oli jo ihan tuskaa, olkapäihin oikein sattui, kun niin hapotti! En tiedä onko ikinä käynyt ennen ihan noin, vaikka tietääkseni täysillä teen aina. Nyt vaan meni niin oikeaan osoitteeseen, kun mielessä näkyi vaan ne Tiinan olkapäät. :D Kiitos Tiina! Oli mahtavaa! :D Ja aika iso pallura mullekin kasvoi olkaan, vaikkei se ihan samaa kokoa ollutkaan kun sulla. ;)
Ojentajia tuon olkapäärääkin jälkeen oli aika haastava tehdä. Maaten tehtävässä ranskalaisessa sain ekalla kaksitoista, mutta tokalla ja kolmannella jäi yhteentoista. Ei vain kyennyt, kädet teki kuolemaa! Sitten taas käsipainolla tehtävään ranskalaiseen (kaksin käsin pään takaa, seisten siis) sain nostaa painoa jopa jokusella kilolla! Yhdellä kädellä tehtävät ranskalaiset olikin sitten jotain ihan hirveää. Kädet ei yksinkertaisesti toimineet enää! Jotta sain tarvittavat 12 toistoa tehtyä, sain tehdä aika monta pakkotoistoa. Viimeisessä sarjassa käsi sanoi ittensä irti JO NELJÄNNEN TOISTON JÄLKEEN ja tein pakkotoistona ne sieltä kahteentoista asti. :DD Normaalisti korkeintaan kaksi pitää avittaa. Oli kyllä ihan tajutonta tuskaa ja voi niitä ilmeitä siinä auttaessa toisella kädellä.. En olisi ihmetellyt jos olisi koko käsi tipahtanut pois, niin kovin hapotti.
Lopussa ei taas ollut mitään mahdollisuuksia tehdä hoovereita. Tällä kertaa ne oli ehkä epätodennäköisemmät ikinä! Alavatsat sain sentään tehtyä jalkojennostona penkillä, siinä kun ei kädet kärsi. Hooverin tilalle oiti keksiä tilalle jotain muuta, joilla saisi kuritettua kuitenkin noita sisempiäkin vatsalihaksia. Otin käyttöön jostain bongaamani minkälien (ei siis mitään tietoa miksi tätä kutsutaan :’D). 
En tarkastanut tätä asentoa mistään, joten voi hyvinkin erota siitä alkuperäisestä. Tein kuitenkin niin, että sain tuntuman itselleni kohdilleen. Paino toiselle kankulle (ei niin kivaa, kun eilen oli perstalkoot..) ja vatsaan jatkuva jännitys. Samalla vedetään napaa kohti selkärankaa, eli samalla tavalla kuin hooverissa. Jalat suoriksi, jalat koukkuun, vatsalihaksilla tehdään työ. Tuntui aivan ihanasti! <3 Tein 3×20 per puoli. Hirveä hapotus aina siellä parin viimeisen toiston kohdalla. Oikein loistolopetus treenille!
Tää oli kyllä jo ennen vatsojen tekoa, eli ei mitään pumppia ole.
Mutta vielä ne sentään vähän näkyy, vaikka rasvaa on.
En tiedä onko ikinä ollut olkapäät tuossa kunnossa treenin jälkeen, kun sattui pelkkä oleminen. Palkkarin juominen oli hyyyyvin haastavaa ja pilliä oisi tarvinnut. Mutta kun en jaksanut enää hakea. :D Siispä vaivalloisesti tuli kipattua sitä kurkusta alas ihan käsipelillä. Kiitin onnea, että tänään ei ollut tukanpesupäivä!
Ruoaksi taas sellaista, etten tiennyt onnistuuko vaiko eikö, kun en ole ennen tehnyt. Hirveä nälkä oli jo ja hirveät paineet tietty, että tuleeko siitä mitään. Onneksi lopputulos oli taas oikein mieluinen. Päivän ruoka valmistui seuraavanlaisesti:
Surrautin blenderillä silpuksi kolme parsakaalia varsineen päivineen ja levitin uunipellille. Makuöljyjä päälle ja mausteita rutkasi. Uuniin pariinsataan asteeseen ylätasolle paahtumaan. Välillä sekoittelin, kun tuli sen verran paljon, että oli useammassa kerroksessa. Kokonaisaika taisi olla jotain 40-45min.
Ennen uunia – jälkeen uunin
Kypsennyksen aikana paistelin pannulla yhden ison sipulin ja keitin vihreitä papuja. Nuo sitten joukkoon, kun sain parsakaalit uunista. Tuoreyrttejä, lisää mausteita ja öljyjä meni kypsennyksen jälkeen sekaan myös. Ja sitten vaan lautaselle.
Tuli hirveän hyvää. Yllätyin, kun en tiennyt ollenkaan, että mitä siitä tulee. Supernannaahan siitä tuli. :) Parsakaali oli kovin hyvää näin rouhittuna. Se oli melkein kuin riisiä. Ja tuli riittävästi sapuskaa, että huomiseksikin riittää. 
Hyvä meno on siis ollut päällä sekä treeneissä, että ruokarintamalla! Ja selkeästi myös kuvaamispuolella.. Nyt saan loppuillan rentoutua, kun kaikki ns. pakollinen on tehty. Ohjelmassa on Emmerdalen lisäksi kirjaan paneutumista, mitä odotan ihan yhtä kovin kuin Emmerdaleakin. Eli tosi kovasti! ;) 
Onko teilläkin ollut viime aikoina huikeita treenisuorituksia tai erityisen mieluisia kokkailuja?

10 vastausta artikkeliin ”Kaksi treeniä, kaksi ruokaa, kaksi päivää”

  • hahah no jäätävät pumpithan sulla on sielläkin! <3 ja ollos hyvä vaan motivaatiosta heh :D mulla oli olkapää-hauis-vatsa-päivä, ei siis hirveesti poikennut sun treenistä ;D meinasin etten postaa aiheesta erikseen, mutta nyt on vissiin pakko että ihmiset näkee mitä tarkoitat heh.

    tein joskus olkapäiden kanssa ojentajia, mutta ei terve eihän siitä mitään tullut. varsinkaan kun jonkun dipin jäljiltä ihan kuolleet ojentajat nii teeppä siinä nyt sitten jotain pystypunnerrusta :’D rinta-olkapää vaikutti ensin hyvältä parilta, mutta ei sittenkään… kun ensin teet penaa hulluna nii ei ihan menny taas pystärit kuin joillain minipainoilla. toki liikejärjestyksiä vois aina muuttaa… mutta tää haukka-olkapää toimi aikas hyvin, kun ei ole työntävä liike + työntävä liike vaan työntävän kaverina on lähentävä liike. hauis-ojentajakin oli jossain vaiheessa ihan jees, mutta en tykänny siitä kokonaisvaltaisesta käsivarsikipsi-fiiliksestä… :D tulipa taas jännää tekstiä!

    • Hehee, mä meinasin lisätä tuonne, että eiköhän Tiina postaile blogiin sitä samaa kuvaa jossain vaiheessa, että vahdatkaa sitä. No en olisi sittenkään väärässä ollut, jos oisin kirjoittanut noin. :D

      Mä oon tykännyt kyllä tästä parista. Kesällä tein eri jaoilla ja palasin sitten tähän, kun tää on paras näin. Ekana teen sen, mihin tahdon eniten panostaa. Tänään kävi myös mielessä, että voisi vaikka joka toinen kerta tai joka toinen viikko aloittaa aina sillä toisella, niin pysyisi jokin tasapaino hommassa. :D

  • Mun kokkailujen huippuhetki oli pari päivää sitten, kun muistin, että (mikro)kaurapuuroon voi sekoittaa kaakaojauhetta ja tehdä siitä suklaapuuroa! Toimii hyvin raejuuston ja marjojen/hedelmien kanssa. :) Ja pähkinöiden. Huomaa, etten hirveesti kokkaile. :D Liikunnan suhteen oon myös tosi hyvässä paikassa just nyt: virtaa riittää (mistä sitä tulee, sitä en tiedä), treenitunteja kertyy ja oon lyhyen ajan sisällä kokeillut kolmea ryhmäliikuntatuntia uudella salilla. JA oon jo melkein lähes päättänyt, että ostan tammi-helmikuussa PT-tapaamisia, että saan hyvä draivin päälle salitreeniinkin.

    Tulipa paljon asiaa. :D

    • Suklaafaneille varmasti oiva herkku! :)
      Eikö olekin parasta, kun virtaa riittää ja treenit sujuu? Mulla on kanssa nyt sellainen vaihe. Tuntuu, ettei mikään voi pysäyttää tätä menoa! PT-tapaamiset ja hyvät draivit kuulostaa jänskältä, jään siis jännäämään! :D

Kommentointi on suljettu.