Käänteisiä treenejä

Tänään meni treenit ihan väärinpäin, nurinkurin! Taas katselin aamulla ikkunasta nättiä aurinkoista tuuletonta keliä ja vilkaisin netistä sääennustetta. No siinä yhdeksän jälkeen taas luvassa yltyvää tuulta ja sadetta ja harmaata muutenkin. Sittenhän päätinkin tehdä niin, että kävelylle HETI ja myöhemmin (jalka)treeniä. Kyllä kannatti! Puoli kahdeksan jälkeen lähdin, oli tyyni ja nätti aamunraikas ilma. Jalat kipitti vauhdilla ja minä nautin. <3

12.49km aikaan 2:04min, keskisykkeellä 115 ja maksimit kiitettävät 152, koska ylämäissäkään ei vauhti hidastunut. Kulutus oli 375kcal. Ihan paras tapa aloittaa päivä! Kyllä mä siellä paljon mietin, että miten jalkatreenin toteutan ja missä kohtaa ja kuinka paljon tämä siitä syö tehoja pois jne. Mutta en päässyt sen suurimpiin lopputuloksiin. Fiiliksellä päätin mennä ja se tarkoitti tänään sitä, että kotiin kun pääsin (nälkäisenä), söin ja oottelin päälle tunnin, jonka jälkeen aloin treenata. Tähtäimessä sellainen napakka muutaman liikkeen jalkakuritus! Ja sitä sain, kun kerran itteltäni semmosta tilasin. :D Yhtään superia en tahtonut tehdä, vaan liike kerrallaan. Milloin viimeksi?!

Treeni sisälsi seuraavat liikkeet (älkää hämääntykö kesken treenin vaihtuvasta paidasta):

SJMV. Kyllä mä taivutan vähän jalkoja. Laadukas kuva, eikö totta?
Ja näyttääkö teistäkin, että tuo pallo tulisi.. noh, takapuolesta?
Leg curl on ball. Hampaatkin näkyy, kun niin kovin hapottaa jo.
Peruskyykkyä, mikä ei ole kuvassa vielä edes alkanut.
Pohjetreeniä. Jälleen laadukas kuva. Siis hienosti näkee itse liikkeen, eikö?

Ja sitten lantionnostoja. Ekat tein lattialla, mutta liikerata on liian pieni (kun levypainot on liian suuret). Otin vatsalihaspenkin siihen selän myötäisesti ja sain laajemman liikeradan. Tuossa on vain kaksi ongelmaa: no ensinnäkin mutkatanko. Se ei oo hirveen mukava kun painaa tuossa lanteilla.. Normitanko ei mahdu huoneessa lattian tasolle. :D Mutta pehmusteella (jumppamatolla) tuo hoitui. Toinen ongelma on se, että miten sen tangon saa tuohon lanteille yksinänsä. Onnistui se. Seuraavassa jännittävä kuvasarja kyseisestä tapahtumasta!

Istu lattialle, rullaa pehmuste sopivaksi, rullaa tanko siihen pälle, ja sitten toivot, että tanko on tasapainossa
ja nosta ittesi penkillä ylöspäin. Pitämättä tangosta kiinni, koska tarviit käsiä kun nostat itsesi.
Vielä ylemmäs ja sitten annat mennä. Anna mennä niin, että näet valon (ja valaistut)! Kuten kuvamateriaali
todistaa, mä annoin mennä justiinsakin niin paljon.

Alle tunnin treeni, viisikymmentäkaksi minuuttia meni. Lyhyt ja napakka – keskisykkeellä 122. Kaikkia tuli 3-4 sarjaa ja täysillä. Sillä tavalla, että viimeiset toistot meni älähtäen. NNGGHHH! Ja nyt jo sattuu takamukseen.

Tykkäsin tämmösestä käänteisestä. Jalkatreenin kanssa sen voi tehdä näin päin, eipähän tartte lämmitellä ennen treeniä enää erikseen. :D Toiset treenit oisi vähän haastavampia tehdä käänteisesti, kun hartiat korvissa siellä kävelen niin oisi kyllä yläkropasta puhti pois lenkin jälkeen. Mutta tätä mä harkitsen toistekin, jos tilanne on samanlainen. Tällä hetkellä pihalla sataa vettä ja tuulee. Kannatti mennä aamulla ajoissa.

Nyt mä odotan rahkatilausta saapuvaksi. PARASTA IKINÄ.
EDIT: rahkoja toimitettiin NOLLA. :'(

2 vastausta artikkeliin ”Käänteisiä treenejä”

  • Käänteiset treenit on joskus ihan paikallaan – pitää motivaatiotakin kummasti yllä. Parastahan tää treenaaminen on silloin, kun menee fiiliksen mukaan ja parhaat olosuhteet hyödyntäen ;)

    • Ainakin tällä kertaa tässä muodossa toimi loistavasti! Sai koivet isosti kyytiä! ;) Ja nimenomaan fiiliksen mukaan – ei ennalta suunnitellun kalenterin mukaisesti. Eri asia, kun on jotain selkeitä tavoitteita tiettyyn aikaan mennessä tehtäväksi. Tälleen itteään varten kun liikkuu eikä tule koskaan olemaan ns. valmis, voi ihan vaikka lennossa vaihtaa mieltä kesken kaiken! Parasta! :)

Kommentointi on suljettu.