Hyvää treeniä, hyvää ruokaa

Viimeiset neljä päivää on olleet loistavia. Mies oli vapaalla, naurettiin ja hulluteltiin paljon ja molemmat sai rentouduttua aivan totaalisesti. Teki kyllä niin hyvää. Vaikka naureskellaan, hullutellaan ja rentoudutaan muutenkin, niin tässä oli vielä syvempi ulottuvuus. Sellainen, missä pääsee sinne, missä ihan oikeasti rentoutuu. Päästää irti kaikesta muusta, paitsi nykyhetkestä. Semmosessa tilassa saatiin olla neljä päivää ja sen voimin jaksaa taas hymyillä ties kuinka pitkään. :)

Treenit on tietysti (molemmilla) jatkuneet normaalilla tavalla. Taitaa mennä nekin ihan siihen rentoutumisen piikkiin.. ;) Maanantaisen intialaisen ruoan voimalla treenautin eilen jalat ja kulki erittäin hyvin! Jälleen piti lisätä painoa tankoon split squatissa ja kaikki muukin sujui paremmin kuin hyvin. Syväkyykyissä tuli sisäreisiin sellainen pumppi, etten päässyt normaalisti liikkumaan enää. :’)

Takareisille tein tällä kertaa reiden koukistuksia kuminauhalla. Viime kerralla tuli tehtyä sitä SJMV:tä ja sehän ei päättynyt hyvin (migreeni), enkä tahtonut vielä ainakaan palailla leg curl on ballin pariin (runsaat toistot). Näitä nyt toistaiseksi, vaikka toistojen määrässä mennään lähes samoissa kuin leg curlissakin. Mutta välillä on kiva maata naamallaankin lattialla. :D

Vatsalle tein tätä liikettä hieman erilaisena. Yllä kuvankaappaus ko. liikkeestä, josta se jatkuu vielä niin, että polvet on pitkälti pään molemmin puolin. Siitä kohtaa liikettä otetut kuvankaappaukset olivat lievästi sanottuna hieman liian pyllykkäitä, että oisin eetteriin voinut laittaa. :D Elina mulle joskus kertoi jostain sammakkoliikkeestä ja siitä lähtien se on kummitellut mielessä. En tiedä onko tämä kyseinen sammakkoliike tai sinne päinkään, mutta sammakkomainen olo siinä tuli joka tapauksessa! :D Tehokas oli, tehokkaampi kuin polvet yhdessä tehtävä versio.

Ikkunatkin meni treenihuoneessa huuruun. Tuli hiki.
Pitkälti koko treenin ajan mietin, että iskeekö migreeni, iskeekö migreeni, iskeekö migreeni.. Että jos se johtuikin siitä ja tästä ja tuosta liikkeestä, tämän tekemisestä noin, tuon näin.. No, ei johtunut eikä iskenyt. Olen kyllä monesti todistanut, että mulle ei migreeni koskaan iske sen vuoksi, että onnistuisin sen itse itselleni aiheuttamaan sillä, että panikoisin asiaa liikaa. :D Hyvä mieli jäi treenistä, kun migreenittä selvisi.
Eilen – tänään.
Tänään on saanut muistuttaa itseään vähän väliä, että ei ole maanantai, vaan keskiviikko. Meidän arki alkoi kuitenkin vasta tänään, kun kello herätti kuudelta ja mies palasi työmaalle. Eilinen tuntuu jaloissa ja pakaroissa. <3 Edessä oli ojentajien, olkapäiden ja vatsan treeniä. Pieniä käynnistysvaikeuksia oli. Ei meinannut millään päästä sinne treenihuoneeseen viereisestä olohuoneesta. ;) Mutta sinne se askel lopulta kuitenkin vei, kun eipä niitä syitä ole jäädä siihen sohvallekaan. Enkä edes tahtoisi siihen jäädä. Pyllyhän siinä puutuu.
Tää on kyllä eiliseltä, eli jalkatreeniltä. Ei kyllä edusta jalkatreeniä ollenkaan, enemmän tätä päivää.
Huomasin, että suurimmat käynnistymisvaikeudet johtuivat siitä, että treeni alkaa vatsatreenillä. Siispä viskasin ne siitä treenin loppuun, vaikka tiesinkin, että hooverit lisäpainolla on aika haastavia, kun olkapäät ja ojentajat on jo treenattu.. Siitä huolimatta tartuin ilolla punttiin ja aloin veivata mm. vipareita ja ranskalaisia.
Ja pystysoutua.
Kyllähän ne lopun hooverit 20kg selän päällä osoittautui aika haastaviksi.. Niitä ennen teen jalkojennostoja alavatsalle penkillä maaten ja hooverit on sitten superina siinä niiden kaverina. Kiekko vaan selkään ja lattialle. Ensimmäisellä pysyin minuutin ja toisella jäi 45 sekuntiin. Se oli myös selkeästi viimeinen, eli kolmannet sarjat jäi tekemättä. Ei ollut enää puhtia eikä voimia. Olin pitänyt muutenkin ripeää tahtia yllä, siinä on vaan tekemisen meininkiä! Koko treeni meni ajassa 1:06min.
Hapotti..
Ruoaksi onnistuin kokkailemaan taas aivan valtaisaa herkkua! Tarvitset neljä isoa porkkanaa, kaksi kesäkurpitsaa ja purkin kidneypapuja. Porkkanat raasteeksi ja wokkipannulle kannen alle kypsymään. Sillä välin kesäkurpitsat raasteeksi ja sitten nekin sekaan kannen alle. Laitoin myös tuoretilliä silpuksi ja sekaan. Sitten huuhdotut pavut sekaan. Vielä tuorebasilikaa silpuksi ja sekaan sekin. Loraus valkosipulista oliiviöljyä tuomaan lisää makua. Mausteista ainakin currya, kurkumaa, mustapippuria, sitruunapippuria (jonka muuten unohdin), yrttisekoitusta, intialaista mausteseosta ja kuminansiemeniä.
Ihan hurjan hyvää! Pehmoista ja makoista. Otin vähän lisääkin, kun en vain saanut tarpeekseni tästä annoksesta. Tekemiseen meni raastinkoneen avulla puolisen tuntia, eli nopea oli tehdä.
Perjantaisen migreenin jäljiltä on jäänyt kuvotus -olo päälle. Taisi mennä niskasta joku sen verran juntturaan, että aiheuttaa tuota oloa. Se on ainakin ihan samanlainen kuvotuksen tunne, kuin niskajumista saattaisi tulla. Onneksi ei ole koko aikaa, vaan hyökkii aina välillä. Huomaan, että tietyissä asennoissa se iskee. Eiköhän sekin jumi sieltä laukea. Selkä itsessään on aivan loistavassa kunnossa tällä hetkellä. Iso kiitos tälle tökötille, mitä jo aiemmin kehaisin. Se on kyllä hyvää kamaa.

8 vastausta artikkeliin ”Hyvää treeniä, hyvää ruokaa”

    • Ja mulle sun sapuskat, esim. falafel -pallerot. ;)
      Treenitunnelmallinen olikin kiva sana. Nätti ilma ikkunan toisella puolella auttoi kyllä tunnelman luomisessa. Ei se ihan sama oisi harmaalla taivaalla.

  • Hei ootko kokeillu sellasta vatsaliikettä jossa maataan selällee lattialla ja jalat nostetaan ylös suorana 90 asteen kulmaan, ja siitä sitte varpaat eellä nostetaan kohti kattoa? Ei siis heijata vinosti kohti päätä jalat lantion päällä vaan ihan suorana ylös. Ei tartte paljookaan nostaa nii ainakin itel alkaa jo muutaman toiston jälkeen tuntuu vatsas!

    • Eipä ole tullut kokeiltua, voisin hyvin tommostakin kokeilla. Erinäköisiä jalkojennostoja mulla onkin jo pari ohjelmassa. Tuossa penkillä on hyvä nostella, kun on pehmeä alusta ja saa hyvän otteenkin, että pysyy paikoillaan. :) Kiitos vinkistä!

    • Käyn kehonhuolto-tunneilla joilla treenataan tehokkaasti myös keskivartaloa, ja siel oon oppinu monta tosi hyvää liikettä :) Toi on siitä hyvä liike et ku siinä maataan selällee ja vain jalkoja nostellaan, nii jännitysniskat saa olla iha rauhassa ;) Kädet saa siis olla esim suorana vartalon vieressä. Tosin tuosta liikkeestä on myös toinen versio, jossa vuorotellen toisella kädellä kurotetaan varpaita samalla ku niitä varpaita nostaa ylös :D Siinä sit jo vähä tuntuu niskassa…

  • Yksi kysymys: millä ihmeellä sä virittelet ton lisäpainon selän päälle hoovereissa? :D Ois kiva koittaa itsekin, mutta en ole keksinyt keinoa. Eikä salilla kehtaa niin älyttömästi alkaa säätää tuon kanssa. :D

Kommentointi on suljettu.