Hapotuksia ja plätytyksiä

Taas on kiirusta pitänyt ja blogin päivittäminen senkun harvenee. Mutta tästä se taas normalisoituu, kunnes sitten taas tapahtuu jotain suuria. Niitä semmosia suuruuksia ei ole ihan heti näköpiirissä, joten eiköhän tässä päästä siihen viidestä kuuteen postausta viikossa -tahtiin taas!

Eiliselle suunnittelemani treeni siirtyikin tälle lauantaille, mikä on siis normaalisti viikon lepopäiväni.  Torstaina saapui muuttokuorma heti aamusta ja siinä järjesteltiinkin tavaroita seuraavat yksitoista tuntia. Laatikoiden kantamista paikasta toiseen, purkamista ja kaikkea sellaista. Jaloillaan sitä oli sen koko ajan ja voi pyhä sylvi, että jalat huusivat hoosiannaa. Eikä kädet, hartiat tai selkä päässyt yhtään helpommalla. Sitä kun seuraavana aamuna heräsi, oli olo kuin jyrän alle jäänyt. Eipä tullut mieleenkään alkaa treeniä vääntämään sinä päivänä! Eilen saatiin viimeiset tavarat paikoilleen ja tänään pystyi jopa keskittymään treeniasioihin. Pääsin siis korkkaamaan treenihuoneen nyt kun siellä on kaikki tavarat paikoillaan!

Etsi kuvasta kenkä.

Treeni olikin kummallisesti iltatreeni, taisi tapahtua tuossa kuuden ja seitsemän välillä. Aamulla ei oikein irronnut, vielä uuvuttaa nämä muuttotouhut sen verran, että sitä tahtoo olla hyvin syönyt ja totaalisen varmasti herännyt, ennen kuin treeniä kykenee edes ajattelemaan. Illalla kykenin, kauppareissujen ja ruokailujen jälkeen. Olkapäät, ojentajat ja vatsan päädyin tekemään. Modifoituja treenejä nämä on vähän kaikki tällä viikolla, kun päivät on niissä vaihtuneet toisiin, eikä kaikkia lihasryhmiä voi treenata niissä treeneissä, missä ne normaalisti ovat mukana. Tässä treenissä olisi normaalisti myös hauikset, mutta jätin pois, koska niiden vuoro on jo ylihuomenna. Samoin huomisesta treenistä jää luonnollisesti pois olkapäät, koska ne tuli tehtyä vasta nyt tänään. Vatsa tässä treenissä ei ole normaalisti mukana, mutta niitä on tullut tehtyä vasta kerran tähän viikkoon, joten pääsivät mukaan nyt.

Treeni taisi mennä hyvin perille, kun tässä tämänhetkisiä tuntemuksia fiilistelen. Hirvittää jo nyt, millaisia kipuja tästä seuraa. Olkapäitä hapotti niin maan perkuleesti ja ojentajissa oli tuntuma täysin kohdallaan. Ojentajat mulla tulee aina kipeiksi, joskus tosi kipeiksi. Saati sitten, kun alla on tällainen tauko; tässä on jo kaksi viikkoa mennyt rikki edellisestä. Treenin aikana kädet meni jo ihan hyytelöiksi. Loppuun olin vihkoon kirjoitellut vatsaliikkeiksi vatsat pallon päällä ja sitten voimapyörän, jotka pitäisi superina tehdä. No mielelläni oisin tehnyt, jos oisin kyennyt..

Normaalisti rullaan lattian pintaan. Nyt riitti yksi toisto tuohon ja se oli siinä. Kädet oli ihan velliä. Ei hyytelöillä oikein rullata. Joskus toiste sitten! Pallolla rutistelin tämän vuoksi ylimääräisen sarjan. Hapotti ylimpiin vatsalihaksiin niin, että melkein oksetti. Meni ihan kramppiin. Kaikesta kamalinta on se viimeinen rutistus aina, jonka jälkeen siitä pitää kyetä nousemaan vielä pois. Se hapotus on aika kamalaa.

Treeni meni näpsäkästi läpi alle tunnissa ja uusi treenihuone toimi ainakin tämän treenin kohdalla loistavasti. Huomenna nähdään miten hyvin se oikeasti toimii, kun se raskain treeni on edessä, eli jalkatreeni. Siinä pitää kaikki olla paikoillaan just eikä melkein, jotta keskittyminen on sitä mitä pitääkin ja saa aikaan hyvän treenin. Toivotaan parasta! ;)

Pinaattiplättyjä varten ostin riisijauhoa kaupasta. Muutoin ainekset olivat samat kuin aina ennenkin mun plättysissäni, mutta tämä jauho oli nyt tosiaan ensimmäistä kertaa riisijauhoa. Tätä ennen olen käyttänyt jauhosekoitusta, jossa toki on riisijauhoa, mutta sen lisäksi myös peruna- ja tapiokajauhoa. Ja xanthan gumia sidostamassa sitä kaikkea. Nyt siis pelkällä riisijauholla ja jännitys oli suuri, että pysyykö ne sillä kasassa, kun kananmunankin korvaan sillä No Eggillä. Sen kanssa ei olla aina näissä asioissa onnistuttu. ;) Ja ensimmäinen plätty menikin kokkeliksi. Koitin tehdä yhtä ohutta kun aiemmin, mutta se ei kasassa pysynyt. Seuraavasta tein hieman paksumman ja se onnistuikin jo hienosti, siinä missä sitäkin seuraavat. Jee! Tällä kertaa en erotellut plättyjä toisistaan vaan halkaisin vain pinon kahtia. Toinen puoli mulle ja toinen miehelle. Viisi tai kuusi plättyä siinä on pinossa, vaikka taitaakin näyttää vain yhdelle superpaksulle letulle. :D

Ja etualalla kokkelinpuolikas.

No entäs se maku sitten? Ensimmäiset palat söin suurella ruokahalulla MMMMHHHHH -äänien saattelemana (:D). Ja sitten sieltä hyökki läpi se riisijauhon maku. Mulle tuli siitä mieleen riisipuuro! Ja miksi se on huono juttu? No kun en tykkää riisipuurosta. En ole koskaan tykännyt. Jännä juttu, että tykkään riisistä, riisikakuista, riisiproteiinista, riisinuudeleista.. Mistä vain, mutta en riisipuurosta. Enkä nähtävästi ihan hirveästi riisijauhosta sen vuoksi. Mutta annan kyllä uusia mahdollisuuksia näille. Eiköhän me jatkossakin syödä ainakin kerran viikkoon pinaattiplättyjä. :)

Tätäkin on syöty.

Nyt loppuillan sohvaa ja telkkaria. Ja huomenna tosiaan ensimmäinen kunnon jalkatreeni kahteen viikkoon. Sattuu jo valmiiksi! Parhautta! Mukavaista viikonlopun jatkoa!