External Abdominal Oblique Muscle

Seuraa täysin pinnallinen ilmoitus. Lempilihakseni on external abdominal oblique. Eli tämä:

Nuo ilmestyivät näkyviin, kun aikoinaan otin treeniin mukaan side bend -liikkeen, eli tämän. En muista miten nopeasti, mutta nopeasti se kyllä tapahtui. Vatsoja olin treenannut jo muutaman vuoden ja myös vinoja, mutta nuo lihakset ilmestyivät kuitenkin vasta side bendin myötä. Pumpin niihin saan myös tekemällä tätä. Uskoakseni tuokin liike siis ottaa noihin osumaa.

On jotenkin aina yhtä ihanaa, kun yritän taivuttaa vartaloani sivulle, eikä se taivu juuri tämän enempää:                                

Lihas painaa lonkkaluuhun. Samoin se painaa lonkkaluuhun esimerkiksi risti-istunnassa lattialla. Ah, tykkään tunteesta! :D

Side bendistä sanon kuitenkin jonkin verran, lähinnä naisille tiedoksi: jos olet joskus kuullut, että tuo liike leventäisi vyötäröä ja kadottaisi sen kaarta, se on aivan totta. Jos olet siis taipuvainen vyötärön kadottamiseen, en tekisi tuota liikettä kovin nousujohteisesti ja/tai suurilla painoilla. Itse teen molempia, kuitenkin kausittaisesti. Mutta omalla kohdallani en ole huolissani siitä, että vartalon muoto kärsisi, sillä keskivartaloni on aika pitkä, siinä on sopivasti kaarta ja pidän sen muodosta, etenkin nyt nimenomaan tuota liikettä tehneenä. Mutta kyllä, aivan ehdottomasti se ainakin suurilla painoilla, nousujohteisesti leventää vartalon mallia. Sen tiedän omakohtaisesti. Kovin huolissani en silti olisi ensi alkuun, jos/kun tuon ottaa omaan treeniin mukaan. Nuo kivat molluskat ilmestyvät ensin ja sitten vasta joskus huomaa vartalon mallin muuttuneen. Näin ainakin minulla. Ihanat oblique -molluskat saapuivat ensimmäisenä. <3

Kyseisistä lihaksista lisää juttua mm. täällä.

6 vastausta artikkeliin ”External Abdominal Oblique Muscle”

Kommentointi on suljettu.