Ensimmäinen No Egg -kokeilu: FAIL

Ennen otsikkoon pääsyä päivästä ennen sitä. Aamun aktiivinen osuus alkoi tietysti treenillä, ja nyt oli jännityksen alla se, tuleeko tuntumaa ja pumppia lihakseen vai ei, kun viimeksi jäi vielä ihan löysäksi. Voi että, kyllä tuli! Lihakset täyttyivät treenatessa ja siitä olen iloinen. Jokin toimii jo normaalimmin muutaman muun asian ohessa. Keho on vielä aivan hirveän nesteinen ja se taitaa ollakin perua jostain muusta kuin magnesiumin puutteesta. Tähän otan kokeiluun erään keinon huomisesta alkaen, siitä lopussa lisää.

Jalkatreeni oli tosiaan oikein makoisa ja perille meni kaikki. SJMV:tä en nyt voi selän takia tehdä, joten se jäi normaalista setistä pois. Muutoin treeni sisälsi mm.:
..syvälle kyykkimistä ja pakarapotkuja kuminauhalla..
..leg curl on ball -liikettä kahdella jalalla x MAX ja perään jatkoin vielä jalka kerrallaan x MAX. Oi hapotus!
Joka toinen kerta ja joka toinen treeni eri jalka ensimmäisenä, kun alla on kahden jalan liike. Pysyy jonkinlainen
tasapaino.
Pohkeetkin treenasin. Mun pienet minit on pumpissa en kestä. :’)
Treenin jälkeen taas semmonen jättikokoinen annos rahkaa lisukkeineen. Näyttää tältä:
Ennen – jälkeen (sauvasekoittimella sekaisin)
Purkki rahkaa, puolikas banaani, smoothieta, persikan viipaleita, vadelmahilloa, kardemumma + kaneli. Kovin makeaa, mutta ainakin tulee hiilaria. ;)
Sitten olinkin menossa jo seuraavaksi suihkuun, kun ulkona alkoi aurinko helottaa täydellä teholla. Vaatteet vaihtoon ja pihalle istuksimaan. Tai no, ensin tietty kuvat ja sitten pihalle.
Laatua.
Ihan vaan vartin taisin istuskella. Kun en rasvaa alkanut läästiä niin ei siellä parane olla ittellensä ihosyöpää hakemassa. Mullahan jää pian nämä auringossa istuksemiset kokonaan pois (ainakin käsien osalta), kun PERJANTAINA ON SE TATUOINTIAIKA. Apua.

Suihkun jälkeen päätin kokeilla kasvispihvejä uuden No Egg -tuotteen kanssa! Täällä olikin siitä jo juttua. No, tälläkään kertaa en seuraillut mitään reseptejä ja koska en ole koskaan kokkaillut kananmunan kanssa mitään ruokaa, ei mulla ole oikeasti mitään hajua kuinka monta munaa on sopivasti mitäkin määrää varten jne. Ja että mitä muuta se tarttee. No ei mennyt putkeen tälläkään kertaa siis. :D Loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin, kun lennossa muuttelee suunnitelmia. ;)
Aloitin laittamalla kulhoon kolmen munan edestä tavaraa. Ihan hatusta heitetty määrä. :D Tuotoksena oli tommonen vaahdotettujen valkuaisten näköinen seos. Ehkä? Semmosta venyvää tavaraa. Jokainen voi itse päättää mille se näyttää.. :’D
Sitten raastoin kippoon kasan porkkanoita ja kukkakaalia. Tätähän tulikin sitten aivan liikaa. :D (P.s. Mä vihaan VIHAAN VIHAAAAAANNN raastamista). Tein vielä erikseen raejuusto-maitoloraus-mausteseoksen, jonka sekaan heitin munankorvikkeet ja sitten sekoitin yhteen. Niin, ja ennen sekoittamista lisäsin yhden kananmunan edestä tavaraa lisää ylläolevaan kulhoon, kun olin nähnyt raastemäärän..
Koitin sekoittaa kaiken hienosti ja pannu oli kuumana vastaanottamassa sössöä. Koitin taputtaa kiinteäksi ja toivoin, että siinä pannulla se kasa muuttuu pihviksi.
Ei ne koskaan muuttuneet. Hajosivat. Heitin takaisin kulhoon, lisäsin soijajauhetta sekaan suoraan pussista kaataen ja kokeilin vielä kerran. Ei vieläkään. OLKOON SITTEN SUUNNITELMA B. Uuni päälle ja sössö vuokaan. Tehdään sitten kasvisvuokaa!
Ennen ja jälkeen uunin.
Taisi olla asteita parisataa ja viitisenkymmentä minuuttia oli. Eikä ollut muuten uunissakaan ryhtyneet kananmunankorvikkeet sitoamaan kaikkea yhteen, eli irtonaista oli edelleen. Mutta siitä viis – ja vikahan on siis satavarmasti tekijässä kuin itse aineissa – lautaselle eilisten parsakaalijämien kanssa ja olihan HYVÄÄ. <3 Todella pehmeää ja ihan hirveän makoisaa. Loppu hyvin kaikki hyvin siis, vaikka pihvejä en saanutkaan. Ehkä ensi kerralla katson oikein ohjeesta. :’)
Eniten inhoan raastamisessa sitä, että ensinnäkin se ottaa käsiin ja hartioihin ja sitten toiseksi joka paikka on sen jälkeen sotkussa. Tällä kertaa pääsin pienemmällä siivolla kuin viimeksi, josta opinkin rauhallisemman raastamistahdin. Silloin oli porkkanaraastetta pitkin seiniä. :D Nyt vain tasolla jonkin verran ja lattialla tietty. Pääsin imuroimishommiin. Eilenhän tietty olin justiinsa imuroinut.
Ei kovin paha kaaos kokkailun jälkeen. Liikaa silti! Äörgh.
Mutta niin, kuten alussa vihjasin, niin nestettä tosiaan riittää kropassa ja muuten todella paljon. Nyt kun tämmönen kananmunankorvike on olemassa, pääsen kokeilemaan vaihtoehtoista aamupalaa ja täten vähempiproteiinista ruokavaliota. Mullahan on protskut olleet nyt suht korkealla useamman kuukauden (silti tasoissa hiilareiden kanssa), syystä että tuo on sopinut mulle aivan hemmetin hyvin. Plussilla kroppa ei kerännyt höttöä eikä nestettä, vaan kiinteää massaa ja se oli pelkästään protskujen ansiota (vertaa edellisiin plussiin, jolloin ne otettiin hiilareista -> järjetön keskivartalopöhötys). Plussien jälkeen on edelleen olleet protskut korkealla syystä, että se on edelleen sopinut mulle (tähän asti) JA koska en ole keksinyt vaihtoehtoista aamupalaa rahkan tilalle. Tätähän on täälläkin käyty läpi.. Kaurapuuroa kun en voi syödä kuin harvoin ja mm. tattarikokeilut ei olleet kovin menestyksekkäitä, kun kokonaisista siemenistä keittelin jne. Mutta nyt! Nyt mä voin koittaa tehdä vaikka banskupannaria. :) Aamulla en kokkaile vaan aamulla pitää saada se ruoka naaman eteen vaivatta. :D Eli tänään teen satsin banskupannaria kaikkine erinäisine lisukkeineen, mitä vaadin siihen. ;) Tämän ei luulisi kananmunankorvikkeella olevan kovin vaikeaa. Ehkä. :D Hahaa. Tuli kummosta sössöä tahansa, mä syön sitä. Ei enää rahkaa, eli protskuja alemmas ja hiilaria ylemmäs. Entinen Heidi tietäisi, että juuri tuolla kaavalla sitä nestettä saa kroppaan, mutta nykyinen Heidi ei enää tiedä mistään mitään. Jos nykyään tuleekin protskulla nestettä ja hiilarilla ei? On sitä kaikki muukin tässä kääntynyt kropassa päälaelleen, valitettavasti. :( Ehkä mun kroppa ei jaksa enää korkeampia protskuja, vaikka tähän asti on ollut tyytyväinen. Ehkä se koittaa nyt kertoa sitä. Huomisesta alkaen seurataan, muuttuuko tämä tilanne johonkin suuntaan, kun hiilarit nousee ylemmäs ja proteiinit laskee alemmas. Jänskää, eiks je? :D
Loppuviikosta vielä vähän:
Perjantaina on tosiaan tatuointiaika (4h) aamusta lähtien, joten se on treenitön. Treenittömiä päiviä tulee muutenkin, koska ei ole lupa hikoilla. Ainakin kolme kokonaista tulee siihen, katsoo mitä setä sanoo. Käsien osalta voi tulla vaikka kokonainen viikko! Jännää tulee olemaan myös lauantaina: miehellä on puolimaratonkisa juostavana. Kolmen tunnin ajomatkan päässä. Menen tietysti mukaan. Auto starttaa neljältä aamuyöstä. Sen päivän jälkeen, kun mulla on molemmat kädet tatuoitu, enkä ymmärrä edes miten nukun, kun kädet ei saa hangata. :D Ja niitähän saa rasvata ja hoitaa vähän väliä, monta päivää. Tästä tulee hauskaa. :’) Eli kevyt viikko tosiaan starttaa perjantaina! Millainen ja kuinka pitkä siitä tulee, sen näkee vasta sitten joskus. Jännityksellä ootetaan. :)

18 vastausta artikkeliin ”Ensimmäinen No Egg -kokeilu: FAIL”

  • Jänskää tosiaan! Mielenkiinnolla jään odottelemaan siun kokemuksia tästä kokeilusta :) Ihana Heidi!

    Miun on muuten aina pitänyt kysyä, että onko toi siun rahkapurkki sen 250 vai 500 grammaa? Veikkaan jälkimmäistä ;)

    • Mää kanssa! Vaan kaks rahkaa päivässä ja siinä on sitten raejuuston kanssa mun päivän protskut. Tilalle iso kasa hedelmiä ja muita hiilareita. Ihhihih. Käytiin justiinsa kaupassa. <3 :’)

      Hah, on se rahka vaan 250g. Kaikkine lisukkeineen menee kyllä 500g varmaan helposti rikki. Ilmankos siitä tulloo täyteen. :D

  • Haha, sieltä taitaa löytyy myöskin kunnon desperate housewife kokkailun suhteen;). Todellaki desperate ainaki täällä.:D

    Koklattiin muuten sitä tapout treeniä! Idea hyvä, mutta perusliikkeet oli muutettu wow-niin-hienoiksi-nimiksi ja joku liike oli nimitetty lateral raiseksi vaikka upright rowta siinä tehtiin!:D Mutta niin…mie sit vähä muokkailin ohjelmaa fiksummaks (olisivat voineet miulta kysyykki neuvoja treenidvdtä tehessä;;;DDD) niin nyt se on ok ja niillä mennään! Hihhih!

    • Hah, joo näiden kasvispihvien suhteen kyllä! Tää on mun ikuisuusprojekti saada ne pysymään kasassa ilman kananmunaa. Kerran vuodessa jaksan kokeilla. :D No, onneksi 355 ruokaa vuodessa sentään menee niin kuin pitääkin. :’D

      Uuu! Tuo treeni kuulostaa aika kivalle! Varsinkin kun itse pääsee muokkailemaan paremmaksi. :D

  • Ratkaisu raastamisen haastavuuteen: raastinkone. Ei enää käsin raastamista, sormien varomista ja raastettuja kynsiä.

    -Anna-

    • Ja arvaa mistä aiheesta puhuttiin eilen miehen kanssa? No raastinkoneesta! :D Olen semmoista himoitellut jo pidemmän aikaa. Pari kynttäkin meni eilen siinä siivussa, as always. :( Onneksi ei sekaan kuitenkaan. :D Iiiyyhh.

  • Eikä, mäkin vihaan raastamista. Ja mäkin sotken. Siis aina kun heilun keittiössä. :D

    Mutta hei, kuulostaa aika huisilta noi tatuointisuunnitelmat! Innolla odotan, että saan nähdä työn tulokset!:)

    • Mä en sotke ihan niin pahasti kun tuo meidän talouden toinen puolisko (paitsi jos raastan tietty). :D Tosin kissa sotkee ruokiensa kanssa sitten sitäkin enemmän. :’)

      Huiseja nää tatskajutut kyllä on. Jännitys tutisee pöksyissä asti! :’)

  • Kasvispihvitaikinasta tulee paremmin koossa pysyvää, kun heittää sekaan pari ruokalusikallista korppujauhoja tai vehnälesettä tai vaikka molempia. Mä käytän ihan kananmunaa, mutta luulisi toimivan tuolla korvikkeellakin. Parhaaksi kikaksi olen kuitenkin havainnut Fiber Huskin eli psylliumin, koska se sitoo nestettä. Taikinan määrästä riippuen tl-rkl riittää, ja tulee sopivan kiinteitä piffejä, jotka on helppo paistaa :)

    • Psylliumista olenkin kuullut paljon hyvää. Vehnäleseitä tai korppujauhoja en käytä (viljat). Enkä sitä kananmunaa (no eläin). :D Soijajauhojan on myös kananmunankorvike ja sitä laitoin aika antaumuksella, eikä tepsinyt. Ehkä vuoden päästä kun seuraavaksi kokeilen, käytän sitten psylliumia lisänä. :D

    • Mitenkäs perunajauhot? Psylliumia olen itse käyttänyt tässä taloudessa vaan eläimille, jos niillä on ollut vatsa löysällä. Mutta sitä voisi tietty kokeilla kasvispihveihinkin.

    • Itseasiassa tuossa No Egg:ssa on jo niitä. :D Mä luulen, että toi satsi oli vaan niin suuri, että oisi tarvinnut miljoona munankorviketta. :) Mutta toka kokeilu onnistuikin jo paljon paremmin (banskupannari), eli jotain reseptiä seuraan sitten jos ja kun taas kokeilen joskus näitä pihvejä. Siten, että se kasvismäärä ei oo tuhatta kiloa. :D Näistä ois varmaan tullut joku 30 pihviä.. o.O

    • Itse muistaakseni tein kesäkurpitsalettuja siten, että 1 keskikokoinen kesäkurpitsa ja 1 kananmuna. Tuolla suhteella tuli sellasia hyvin koossa pysyviä lettuja, joista kokosin itselleni hampurilaisen :). Tosin käytin hieman juustoraastetta seassa. Tuliskohan tuosta kesäkurpitsasta 2-3dl raastetta?

      -Anna-

    • Juu, kyllä mä luulen että tää mun raastesatsi oisi tarvinnut aika monta munaa enempi mitä laitoin joukkoon. Kunnon ämpärillinen tavaraa oli. :D

  • Juu mä ajattelinkin, että ei ehkä korppujauhot kuulu sun ruokavalioon :) Varmaan se oli toi taikinan koko tosiaan, mikä teki hommasta hankalaa, koska mä teen usein vaan semmoisen 6-8 pihvin taikinan, johon laitan 2 munaa (ja joukossa on aina myös papuja, jotka on kuivempaa kamaa kuin kesäkurmitsa). Mutta jee banskupannareille! Ne on kyllä tosi hyviä.

    • Hihih, mun noin kolmenkymmenen kasvispihvin raastemäärään ei tainnut tosiaan riittää ne neljä munankorviketta. :D Noooo, ensi kerralla on taas fiksumpi. ;) Tosiaan jee banskupannareille! Uusi herkku on löytynyt! :)

  • Kikhernejauhoa kannattaa myös kokeilla kasvispihvien koossapitämiseen. Ovat hyvä (joskaan ei ihan yhtä sitkoinen) vaihtoehto gluteenijauhoille (joita itse usein käytän sidosaineena), jos viljat eivät sovi.

Kommentointi on suljettu.