Älä kokeile tätä kotona

Eilisessä(kin) postauksessa mainitsin siitä, että tarvitsisi hankkia 20kg suurempi levypaino (tai vaikka kahvakuula), kun meillä tuo 20kg on suurin. Kahtakymppiä käytän pohkeissa ja sitten kylkitaivutuksessa (side bendissä). Pohkeissa ollaan vasta vähän yli kahdenkymmenen toistoissa, mutta kyljissä mennään jo 3×30/kylki. Se on hirvittävää sahaamista ja ajallisestikin aika hurjaa. Lisäksi siinä tulee jo tyhmä olo, kun taivuttelet siinä itseäsi ikuisuuden puolelta toiselle. Käsikin vähän sattuu viimeisissä, ei sitä ole hauska roikottaa siinä minuuttikaupalla.

Eilen vähän katseltiin, että mitä sitten tilaisi ja mihin hintaan. Järkytyin laakista, kun hinnat pyörivät helposti satasen nurkilla. Luovutin samantien. Ei käy. Heidi keksii itse ihan oman tavan tähän. Ja sainkin idean, että laittaa 20kg:n lisäksi toisenkin kiekon jonnekin kassiin ja roikottelee sitä. Semmoisesta oisi varmaan kiva pitää kiinnikin.

Innosta puhisten tänään ennen treeniä kävin meidän kassit ja pussit läpi. Miksi sitten päädyin Musti&Mirri -kassiin, sitä en oikein tiedä. Tuntui tukevalta. Kävi vain ilmi, että 20kg kiekko on sinne liian leveä. Survoin sinne sitten kaksi viidentoista kiekkoa ja ajattelin kokeilla sillä.

Ensimmäiset vaikeudet tulivat vastaan siinä kun koitin saada siitä hyvää otetta. Kantokahvat olivat liian pitkät ja piti kiertää niitä ranteiden ympäri. Jotta ne olisi saanut hyvin ranteiden ympäri, niin siihen olivatkin liian lyhyet. Hyvin epämukavasti siis ne sai.

Ensimmäisellä kerralla taivutin 12 per kylki. Painomäärä (30kg) tuntui hyvälle. Toisella kerralla taivutin samat. Näiden toistojen aikana alkoi kassi rutista. Vähän jännitti, mutta uskalsin vielä tehdä toisella puolella samat. Taas rutisi. Tässä vaiheessa päätin, että sen lisäksi että tuo on harvinaisen epämukavaa, se on myös ehkä vähän vaarallista. Otin kiekot pois kassista. Siinä vaiheessa sitten kävikin jo näin:

Just in time. RIP Musti&Mirri -kassi.

Viimeisiksi toistoiksi otin taas käteeni sen tutun 20 kilon kiekon. Ei ole muuten koskaan tuntunut vielä noin kevyeltä käteen. Viimeiset taivutukset eivät olleet tuntua enää yhtään missään vaikka siinä itseäni kallistelin minkä kerkesin. Lopulta molemmille kyljille 36 toistoa ja se oli siinä. Olipa kylkitreeni.

Tanko I will kill you yaaarrrrr

En kokeile toiste. Älä säkään kokeile ensimmäistäkään kertaa. Kangaskassit ja punttitreeni ei sovi yhteen.

8 vastausta artikkeliin ”Älä kokeile tätä kotona”

  • Herranjumala toi sun kroppas! :o love it<3 itellä vielä hirvee matka tavotteisiin, jotka toisinaan tuntuu niin kaukasilta ja kun oon tällänen mulle kaikki heti nyt-ihminen.. Oot kyllä todellinen inspiraatio :)

    Terveisin kateellinen :)

    Ps. En löytänyt mistään vastausta, ehkä oot siitä jossain maininnutkin, mutta minkälaista palkkaria käytät, mitä muuta se sisältää kun vaniljaprotskua? :)

    • Voi kiitos! :’) Ja on ilo inspiroida! :) Tässä harrastuksessa ei oikein mikään tule kamalan nopeasti, valitettavasti, kun itsekin tykkäisi että vähän voisi nopsemmin tapahtua jotain. :D Varsinkin tämä lihasten kasvatusosio menee hiiiiiiitaasti!

      Palkkarini teen maitoon, eli se siis sisältää ihan pelkästään vaniljaprotskua ja (rasvatonta) maitoa. :) Juon vielä pillin läpi ja pirtelöfiilis on taattu. :’D

  • Mitä jos vedät tukevan vyön tai paksua köyttä levypainojen rei’istä renkulaksi. Siitä sitten kannattelemaan. Nimim. miehen asiakirjasalkku riittää kyljille :D

    • Loistavaa! :D Mä vähän kyllä nyt innostuin tuosta vyöjutusta, saisi parille käyttämättä jääneellekin vyölle jotain sopivaa hommaa.. :D Ensi kerralla mennään sillä! Kiitos vinkistä! ;) Murtuneista varpaista lähtee lasku sulle sitten..? :’D

  • Sä näytät iha stereotyyppilesbolta :D Obsessoitunut ortorektinen epäsuhta lesbo.

  • Olen NIIN kateellinen kropastasi! Ehkä minäkin joku päivä pääsisin edes lähelle tuota. Mahtava suoritus!

    • Kiitos! Kateutta ei kannata tuntea, senkus teet itsellesi samanlaisen kropan vaan kuule! :D Puntit heilumaan ja ruokavalio kuntoon niin ei voi epäonnistua! ;)

Kommentointi on suljettu.