17 kiloa

Tämä viikko menee treenien suhteen vähän epänormaalilla tavalla. Ihan normaalia kaavaa en noudata, sillä niitä treenejä on sekoittamassa mm. muuttofirman saapuminen ja tietysti myös se, että normaaleita aerobisia ei kykene tekemään, kun crossaria ei ole ja bootsit jalassa ei viitsi lähteä lenkille. Tänäänhän olisi aerobinen päivä ollut, mutta koska siitä ei nyt mitään tule, niin tein huomisen treenin tänään. Vuorossa siis jalat. Ja kyljet. Normaalisti myös vatsat, mutta niitä tein eilen ja kaipaamiani vatsaliikkeitä muutenkin on vähänlaisesti, kun mitään apuvälinettä ei niiden tekoon ole. Vatsat jätin siis tänään pois.

Koitin aamulla kirjoitella treenivihkoon ohjelmaa valmiiksi. Muttei se onnistunutkaan. Ja nää sisätossut on juu olleet ahkerassa käytössä. :D
Tavaroita ei asunnossa paljoa ole ja nekin vähäiset on pitkälti kaikki kissalle. :D

Mulla on tosiaan nyt käytössä vain käsipainosetti, jossa maksimit saa yhteen painoon lukemaan 17kg. Sillä siis mentiin. Oli split squattia 17 kilolla, syväkyykkyä 17 kilolla ja takakyykkyä 17 kilolla. Ja sitten kyljet. Sillä 17 kilolla. Jalkaliikkeet suoritin niin, että otin sen painon syliin, tuohon rinnalle kaappasin haliin. Roikottaa en pysty, kun tekee pahaa harteille. Tämä tyyli teki pahaa vain ranteille, forkuille ja eilisestä kipeytyneille hauiksille. :D

Tässä ois jalat.. Jotain niillä vissiin tarttis tehdä.

Mitään kovaa treeniä tämmösellä tyylillä en nyt aikaiseksi saa(nut), kun semmoiseen vaadin kyllä enempi painoa. Vaikka muutama kymmenen kiloa, kiitos. ;) Toistojahan oisi voinut sitten taas lisätä vaikka kuinka monta, mutta kun en tahtonut koko päivääkään tuolla alakerrassa viettää, niin pysyttelin ihan vaan siinä kahdessatoista toistossa. Ja kyllähän tälläkin tuntumaa sai! Asiaa varmasti auttoi se, että tässä on päiväkausia oltu tekemättä mitään ja (pääasiassa autossa) istumista on tullut senkin edestä.

Oho naama. Syväkyykkyjä muutamalla joustolla alhaalla, niin tuntui kivasti.

Kunnon lämmittelyä en saanut tehtyä crossarin puutteessa ja se kyllä kanssa tuntui. Meinasi hapottaa heti ihan ensimmäisistä toistoista. Kohtalainen treeni kuitenkin ja uskon tosiaan, että tällä sai paikat kipeiksi, vaikka isoja painoja ei ollut käytettävissä. Ja vaikka lämmittely ei onnistunut normaaliin tapaan, niin täällä kämpässä on huomattavasti lämpimämpi mihin ollaan totuttu ja pelkästään rullaillessa tulee jo hiki. Tai vaikka istuessa. :D Että ihan kylmilläkään lihaksilla ei tätä treeniä sentään tehty! ;) Alakerta meillä on huomattavasti viileämpi, mikä onkin aivan ihana asia. Ei tarvitse ihan hikikuumassa treenailla edes kesällä. Sellaisen kauhistuksen tänään yhtäkkiä vaan hoksasin, että treenin jälkeen täytyy aina kivuta heti portaat ylös. Apua. :’)

Päivän tynkätreeniin meni aikaa 48min. Hyvä on aloittaa tälleen kevyesti, ettei heti vedä itteään ihan tukkoon. Loppuviikosta saa tehtyä kunnon painoilla taas.

Ruokakupossa tänään taas vaihteeksi jotain pakastevihanneksia (ei sipulia, ei mennyt vatsa sekaisin o/) ja sitten eilisiä pottuja.
Pannun kautta.

Ja soihan se ovikellokin tänään, eli vihdoin saapui ne paketit, joiden oli tarkoitus olla täällä ennen meitä. Sieltä löytyi niitä ulkoiluvaatteita, pumppua jumppapallolle, kuminauhaa, lenkkareita, voimapyörää.. Ja peitot! Ei tartte nukkua näitä paria jäljellä olevaa yötä ennen muuttofirman saapumista enää pelkillä lakanoilla. Saa ottaa ehkä nämä villasukat ja sisätossut yöksi pois. :D o/

Jos ihmeitä ei tapahdu, huomenna aamulla pääsee kävelylle! Pääsen vihdoin töllistelemään tätä meidän metsäistä ja järvistä seutua. <3 Lenkkarit oottaa jo eteisessä! Toivottavasti ei ole mitään jättijumeja tästä päivästä hidastamassa menoa. Muista mahdollisista treeneistä en vielä tiedä. Katsellaan niitä huomenna.

10 vastausta artikkeliin ”17 kiloa”

  • Vielä näyttää vähän autiolta, mutta jospa ne kamatkin saapus joku päivä ;) mietinkin et miten sä olet tehnyt treeniä tässä välissä, niin tuo käsipaino antoikin vastauksen.. :D

    • On niitä painoja sentään kaksi. :D Yhdellä vaan mennään useimmin, kun siihen saa rakennettua sen verran sopivasti lastia. Joo vähän on vielä tyhjää täällä, mutta eiköhän se tästä ihan lähipäivinä. Oon tosin kuullut huhuja, että kohta tyhjenee hetkeksi vielä enemmän.. ;)

  • Oot kyllä kekseliäs ku viittit keksiä treenin käsipainon kanssa :D No treenihullut ;)

    • Joo treenihullu mikä treenihullu. :’) Ei vaan, ei onneksi tarvinnut sen enempää edes keksiä. Sama treeni kun normaalisti, ne liikkeet mitä nyt käsipainon kera sai tehtyä. :) Jullea vielä meinasin, mutta kädet oli siinä vaiheessa ihan poikki, etten olisi kyennyt pitelemään sitä punttia sylissä enää semmosissa taivutuksissa. :’)

  • Tuo eka kuva. :’)

    Mun mielestä paras treeni on just sellanen, missä ei ole liikaa kaikenlaisia hilavitkuttimia! Okei, jos painoa ei saa tarpeeksi, niin se ei tietysti ole kiva. Oot kyllä oiva esimerkki siitä, ettei mahtavaan kuntoon pääsemisessä tarvita luksussalia ja hienoja laitteita. :)

    Haha, portaat ylös, oi voi. :D Mun salilla tarvitsee aina kävellä alas, se ei niiiin paha ole. Ja kun tuli portaista puhe, niin mun mielestä ne valkoiset ”kaiteet” teidän portaissa on ihanat – näkyi siis vähän aiemmissa kuvissa. :)
    Oon täpinöissäni sun puolesta, että ulkoiluvaatteet tuli ja pääset kävelylle luontoon! <3

    • Mulla oli aikataulu ja kaikkea, ja sitten pääsin kirjoittelemaan treeniä ylös. Paitsi en sitten päässytkään. Kissat on justiinsa tommosia! :’)

      Mää en kanssa välitä hilavitkuttimista! Perusliikkeet on jotenkin selkeämpiä ja siinä on tekemisen meininkiä. Onneksi jo seuraavat treenit menee normaaleilla välineillä. :) Ja musta on kiva olla esimerkki siitä, että ei sitä salia välttämättä tartte. :) Tokihan voisin olla vaikka missä kunnossa jos salilla kävisin, olisi varmasti ainakin helpompaa. Mutta mennään nyt tällä, kun ei muutakaan tahdo. :D

      Veikkaan, ettei ne portaat alaskaan päin ihan superherkkua treenin jälkeen ole. ;) Ja mä kanssa tykkään noista meidän portaiden kaiteista!

      Suomen luonnossa oli ihanaista! <3

  • Portaita mäkin aina manailen, en salilla mutta sitten kotona kun pitää kiivetä yläkertaan vaihtamaan vaatetta suihkun jälkeen… Eikä se auton polkeminen/ohjailukaan aina ihan täysin luonnistu heti treenin jälkeen :D

Kommentointi on suljettu.